درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

لاوروف: اعمال تحریم‌ها در شرایط اپیدمی کرونا، غیرانسانی و محکوم است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی در سوء‌‌استفاده از همه‌گیری ویروس کرونا برای مجازات دولت‌های نامطلوب از دید آنها، اعمال تحریم‌ها در شرایط کنونی جهان، را کاملاً غیرانسانی و غیرقابل قبول دانست.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در مقاله‌ای برای روزنامه چینی «گلوبال تایمز» (Global Times) تأکید کرد که اعمال تحریم‌های یک جانبه، در شرایط همه گیری ویروس کرونا و سایر فجایع جهانی، اقدامی کاملاً غیرانسانی و غیرقابل قبول است.

 

به نوشته وی، کشورهای غربی به دنبال این هستند تا از شیوع جهانی ویروس کرونا برای مجازات کردن دولت‌های نامطلوب از دید آنها استفاده کنند و مانع از آن می‌شوند تا کشورهای آسیب دیده و درگیر با بیماری کووید-۱۹ برای طلب کمک با روسیه تماس بگیرند.

 

لاوروف یادآور شده است: «همه کشورها برای انجام آزمایشات تشخیص ویروس کرونا آمادگی نداشتند. ولی حتی در شرایط کنونی، زمانی که به نظر می‌رسید حال که همه جهان با چالش همگانی دسته و پنجه نرم می‌کند، حداقل برای مدتی تناقضات فراموش شده و کنار گذاشته شود، باز هم رویکردهای “درنده خویی” به ذهن برخی افراد خطور می‌کند و همه نمی‌توانند در برابر وسوسه اصل “هرکس باید به فکر خودش باشد”، صرف نظر کند.»

 

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، برخی کشورها در تلاشند تا از شرایط فعلی جهان برای “بازی انحصاری” استفاده کرده و منافع محدود و خودبینانه و همچنین تسویه حساب‌ها با رقبای ژئوپلیتیکی را پیش می‌برند.

 

برخی کشورها از روی خودخواهی حتی در بحران کنونی، طبق “قانون جنگل” عمل می‌کنند

 

لاوروف با اشاره به اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا، روندهای منفی غالب و تضادهای انباشته شده را تشدید کرده، افزود: «بدین ترتیب به عواقب مسلم و غیرقابل اجتناب گسترش این بیماری، عواقب ساخته و پرداخته خود انسان و ناتوانی بشریت در کنار گذاشتن طرز تفکر “دوست یا دشمن” حتی در شرایطی است که همه انسان‌ها با بدبختی عمومی روبرو هستند، هم اضافه شده است.» علاوه بر این، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه معتقد است که این بیماری همه گیر نمونه‌هایی از کمبود تمایلات انسان دوستانه را به جهانیان نشان داده که ناشی از “خودخواهی غیرقابل تحمل برخی کشورها و نخبگان حاکم بر آنها” است.

 

وی توضیح داد، صحبت بر سر کسانی است که ادعای رهبری اخلاقی و سنت‌های دموکراتیک را دارند، ولی در واقعیت حتی “قواعد ابتدایی نجابت، محدودیت‌های اخلاقی را کنار گذاشته و در چنین شرایطی هم مطابق با “قانون جنگل” عمل می‌کنند که نمونه بارز این قبیل برخوردها، تلاش برخی کشورهای غربی برای مقصر جلوه دادن چین به خاطر گسترش ویروس کرونا و همچنین زیر سئوال بردن کمک‌های انسان دوستانه روسیه به تعدادی از کشورهاست.

 

نظامیان فراسوی اقیانوس در کشورهای اروپا، تأمین کننده امنیت این قاره نیستند

 

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از مقاله خود یادآور شده است که نظامیان خارجی که از آنسوی اقیانوس به کشورهای اروپایی آمده‌اند، امنیت این اروپا را تضمین نمی‌کنند، بلکه در واقع اتحادیه اروپا را از استقلال عمل خود محروم می سازنند.

 

لاوروف نوشت: «کشورهای اروپایی باید از پاره پاره شدن قاره بومی خود جلوگیری کنند و به دنبال حمایت و نشانه‌های وجودی خود در آنسوی اقیانوس نباشند. آنها با دعوت از حضور نظامی خارجی، نه تنها امنیت خود را تقویت نمی‌کنند، بلکه اتحادیه اروپا را از امکان تبدیل‌شدن به یک مرکز مستقل نفوذ بین‌المللی در دنیای چند قطبی کنونی محروم می‌سازنند.»

 

به عقیده وی، اتحادیه اروپا تنها از طریق پیوستن به تلاش‌های جمعی برای تأمین امنیت و با همکاری سایر کشورهای این قاره، سود خواهد برد. ضمن اینکه، از این طریق اتحادیه اروپا قادر خواهد بود تا جایگاه مستحق خود را در یک نظام جهانی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر تأمین کند.

 

سرگئی لاوروف در عین حال تاکید کرد که کشورهای خارجی می‌توانند بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های سیاسی رهبران خود، روی کمک روسیه حساب کنند. روسیه همچنان دستور کار اتحاد بخشی، مبتنی بر “صادرکننده و ضامن امنیت” را ادامه می‌‌دهد. مقامات مسکو با در نظر گرفتن منافع متقابل با هر کس که آماده گفت‌وگوی سازنده باشد، همکاری خواهد کرد.

 

به گفته وی، روسیه در طول تاریخ همواره توانسته بر چالش‌های مختلفی غلبه کرده و نمونه‌ای از “انسان گرایی و خودمختاری” باشد.

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه هفتم خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌‌های تحریمی پروژه‌های اتمی ایران مرتبط با توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تمدید نخواهد کرد. وی همچنین از تحریم دو مقام اتمی ایران خبر داده است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

وال استریت ژورنال؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای توقف فروش نفت به ونزوئلا صورت گرفته است

روزنامه وال استریت ژورنال افشا کرد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی از نهادها و مقامات ایران به امید توقف روند فروش نفت این کشور به ونزوئلا بوده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, سازمان ملل