روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: اظهارات مقامات اتحادیه اروپا و ناتو درباره بلاروس مخرب است

وزیر خارجه روسیه و همتای بلاروسی وی در کنفرانس خبری مشترک در مسکو دخالت‌های خارجی در امور بلاروس را مخرب و با هدف ایجاد بی‌ثباتی و تضعیف اوضاع سیاسی این کشور دانستند.

 

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروسی خود درباره وضعیت در این کشور گفت مسکو انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ آگوست در بلاروس را به رسمیت می‌شناسد و امیدوار است مذاکره به ثبات اوضاع در این کشور کمک کند.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در ادامه صحبت‌هایش مواضع اتحادیه اروپا و ناتو را درباره بلاروس مخرب خواند. لاروف گفت روسیه اطلاعات درباره فعالیت‌ها با هدف ایجاد بی‌ثباتی در بلاروس را که از اوکراین هماهنگ شده بود، تایید کرده است.

 

این دیپلمات ارشد روس در ادامه بر عدم توجه به دخالت‌های خارجی در امور بلاروس تاکید کرد و گفت: در سطوح چندجانبه هیچ مذاکره‌ای را آغاز نخواهیم کرد.

 

لاوروف تصریح کرد که کشورهای مداخله کننده در تلاش هستند تا اوضاع در بلاروس را به یک مسئله بین‌المللی تبدیل کنند تا از این طریق واسطه‌گری تحمیلی در بلاروس را توجیه کنند.

 

وزیر خارجه بلاروس هم در همین خصوص گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس از سوی نیروهای داخلی و خارجی برای تضعیف اوضاع سیاسی این کشور مورد سوءاستفاده قرار گرفت. وی افزود از انقلاب رنگی در بلاروس ممانعت شد و مقامات بلاروس توانسته‌اند از وضعیتی که به بحران سیاسی سال ۲۰۱۴ اوکراین شباهت دارد جلوگیری کنند.

 

او گفت: ما در مقابل اولین حملات مقاومت کردیم و اجازه ندادیم سناریوی اوکراین در بلاروس اجرا شود. سناریوی یک انقلاب رنگی که از خارج سازمان‌دهی شده بود. بلاروس مخالف هر گونه انقلاب بخصوص آن‌هایی است که از خارج هماهنگ شده‌اند.

 

وزیر خارجه بلاروس گفت که کشور در پاسخ به تحریم‌ها علیه مینسک، تحریم‌های متقابل را علیه لیتوانی، لتونی و استونی آماده و تصویب کرده و تاکید کرد مینسک به هر تحریم دیگری علیه بلاروس پاسخ متناسب خواهد داد.

 

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود مواضع اتحادیه اروپا در قبال اوضاع بلاروس، مداخله در امور داخلی این کشور محسوب می‌شود.

 

زاخارووا گفت: «تحولات اخیر در بلاروس در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت. متأسفانه متوجه شدیم که اتحادیه اروپا از تلاش برای اثرگذاری بر روی این کشور دوست خودداری نکرد».

 

این دیپلمات روس درباره نشست بروکسل افزود: «به‌جای تدبیر و خویشتن‌داری لازم برای فراهم کردن شرایط برای گفت‌وگوی گسترده در سطح ملی، ترجیح بر این بود که تحریم‌هایی یک‌جانبه و غیرقانونی وضع شوند».

 

کمیسیون ملی انتخابات بلاروس، سه هفته پیش «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور را با بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام کرد، اما مخالفان مدعی شده‌اند که «اسوتلانا تیخانوسکایا»، رقیب اصلی او در این انتخابات پیروز شده است.

 

تیخانوسکایا به دنبال اعلام شکست خود در انتخابات، از بلاروس به کشور همسایه لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره بروز تقلب در انتخابات، در حال رایزنی‌ها و دیدارها با مقام‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.

 

وی همچنین رهبری اعتراضاتی را در کشور خود به دست گرفت؛ اعتراضاتی که به خشونت نیز کشیده شد و سه کشته برجای گذاشت.

تحوّلات نگران کننده در بلاروس

نیروهای مترقی جهان با هرگونه مداخلهٔ خارجی در بلاروس مخالف‌اند. تنها مرجع قانونی و صلاحیت‌دار در مورد تعیین آیندهٔ حاکمیت سیاسی بلاروس فقط مردم این کشورند!

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, بلاروس, جهان, دیدگاه, روسیه, شرق اروپا, لهستان, لیتوانی, ناتو, هلند

وزیر خارجه چین: جمهوری چک هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

وزیر خارجه چین در واکنش به سفر «میلوش ویسترچیل» رئیس مجلس سنای جمهوری چک به تایوان اعلام کرد که میلوش بابت این سفر که موجب نقض اصل «چین واحد» شده است «هزینه سنگینی» پرداخت خواهد کرد.

ادامه

اروپا, المان, جهان, چک, چین, خبر, شرق آسیا, شرق اروپا