کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

لاوروف اظهارات رئیس پنتاگون مبنی بر بازداشتن روسیه و چین را تاسف‌آور خواند

وزیر امور خارجه روسیه اظهارات مارک اسپر رئیس پنتاگون و وزیر دفاع دولت ترامپ مبنی بر بازداشتن روسیه و چین ازسوی آمریکا را تاسف آور خواند.

 

به گزارش ایرنا؛ سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در پایان رایزنی با «سامح شکری»، «ناله دی پاندورا» و «لئونارد شه اوکیتوندو» وزیر خارجه مصر که به صورت وبینار برگزار شد، به خبرنگاران گفت: اگر در پنتاگون هدف اصلی خود را بازدارندگی روسیه و چین می‌دانند به آن معنی است که دولت کنونی آمریکا از چه فلسفه‌ای پیروی می‌کند.

 

وی افزود: این فلسفه تمایل بازداشتن همه کشورها به غیر از خود را دربر می‌گیرد.

 

گفتنی است مارک اسپر رئیس پنتاگون به تازگی در سخنانی به مناسبت نخستین سالگرد تصدی این مقام، به موفق بودن بازداشتن روسیه و چین ازسوی آمریکا اشاره کرد.

 

به گفته وزیر خارجه روسیه، اگر رئیس پنتاگون این چنین دیدگاهی دارد واقعا تاسف آور است زیرا عموما باور بر این است که مقام‌های نظامی بیشتر از سیاستمداران در وضعیت‌هایی که ممکن است منجر به مناقشه شود احتیاط می‌کنند.

 

گفتنی است آمریکا از افزایش توانمندی چین و روسیه که دارای ارتش‌های قدرتمند هستند و نیز افزایش توانایی اقتصادی این کشورها بویژه چین نگران شده است و بازداشتن این دو کشور از پیشرفت را با بکار گرفتن تحریم‌های اقتصادی و مالی و جلوگیری از حضور آن‌ها در بازارهای کشورهای دیگر در اولویت قرار داده است.

 

رای الیوم: آیا چین و آمریکا سرانجام با هم وارد جنگ می‌شوند؟

احتمالات درگرفتن جنگ سرد بین آمریکا و چین، بسیار زیاد است و با اینکه دو طرف تاکید می‌کنند خواهان جنگ نیستند، حتی وقوع برخورد بین این دو، بعید نیست و دخالت‌های نظامی آمریکا، آمادگی ناو‌های آن، ارسال سلاح جدید به تایوان و استفاده از سلاح تحریم‌ها علیه چین، همگی نشانه‌هایی است که از نیت‌های دولت ... رای الیوم: آیا چین و آمریکا سرانجام با هم وارد جنگ می‌شوند؟

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, کره شمالی

چین همکاری‌های استراتژیک با روسیه را «عالی» توصیف کرد

مدیرکل دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر ارتباط مداوم دو کشور چین و روسیه در خصوص مسائل امنیتی استراتژیک، همکاری‌های دوجانبه را عالی توصیف کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره شمالی

ایالات متحده به سوی جنگ سرد با چین گام برمی‌دارد چین، سازمان ملل، مناسبات چندجانبه، و دنیای تکوین یابنده، همگی، زیر آتشبار ترامپ!

رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر به‌شکلی برنامه‌ریزی‌شده‌ جنگ سردی جدید را این بار بر ضد دولت چین دامن زده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, فرانسه, نئولیبرالیسم

پکن: نمی‌گذاریم آمریکا، سازمان ملل را گرو بگیرد

وزارت خارجه چین امروز جمعه از آمادگی کشورش برای اتخاذ تدابیر لازم علیه آمریکا در صورت ادامه مداخلات ایالات متحده در امور داخلی هنگ‌کنگ هشدار داد.

ادامه

استرالیا, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا