هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

لاوروف از برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو ابراز تاسف کرد

وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از برگزاری نشست ضد ایرانی آمریکا در ورشو پایتخت لهستان اعلام کرد: این نشست برای پیشبرد اقدامات به منظور بازداشتن ایران برگزار می‌شود.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مقر وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در نخستین نشست خبری خود در سال ۲۰۱۹ اظهار داشت: شرکت کنندگان در این اجلاس نمی‌توانند نقشی در بیانیه پایانی آن داشته باشند و آمریکا و لهستان در پایان آن قرار است بیانیه صادر کنند.

 

وی با نادرست خواندن چنین رویه ای در همکاری‌های بین‌المللی گفت که نزدیک به ۵۰ وزیر امور خارجه به این کنفرانس دعوت شده‌اند اما نقشی در بیانیه ندارند(تنها شنونده هستند).

 

لاوروف به احتمال شرکت کردن یا عدم حضور روسیه در این اجلاس اشاره نکرد اما این را گفت که روسیه دعوت نامه حضور در این کنفرانس را دریافت کرده و در جریان دستور کار این کنفرانس قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: قرار است مناقشه سوریه و یمن، برنامه موشکی ایران و اقدامات این کشور در منطقه بررسی شود حال آنکه مهمترین مناقشه منطقه یعنی مساله فلسطین و اسراییل در این کنفرانس نادیده گرفته شده است.

 

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه ابراز تردید کرد که برگزاری چنین نشست هایی منجر به حل و فصل اختلافات در خاورمیانه شود.

 

وی در واکنش به اعتراض ایران از لهستان برای میزبانی چنین نشستی در خاک خود گفت که این مساله ربطی به مسکو ندارد و اختلاف دوجانبه میان تهران و ورشو است.

 

در تدارک دو دیدار برای سران کشورهای منطقه هستیم

 

لاوروف در ادامه کنفرانس خبری خود اظهار داشت که این بار نوبت روسیه است که میزبان سران ایران و ترکیه در چارچوب مذاکرات سران آستانه برای حل و فصل بحران سوریه است.

 

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی روسیه در حال تدارک مقدمات این دیدار است، افزود: مقدمات نشست سران ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان نیز در دستور کار قرار دارد اما ما تنها برای دیدار سران نشست ترتیب نمی دهیم بلکه با توجه به حسایت ها و نیازهایی که بوجود می آید سران کشورها با هم دیدار می‌کنند.

 

اتحادیه اروپا به وعده خود برای ایجاد ساز و کار مالی عمل کند

 

لاوروف در واکنش به پرسش رجب صفروف خبرنگار تاجیک سایت خبری ایرانرو در روسیه که لاوروف را تعیین کننده سیاست خارجی روسیه معرفی ‌و از وی و روسیه حدود یک دقیقه تمجید کرد، نیز گفت: از اینکه از روسیه تمجید کردید متشکرم اما سیاست خارجی ما را رییس جمهور ولادیمیر پوتین تعیین می‌کند.

 

وی افزود: اتحادیه اروپا از مدت ها پیش وعده داده که ساز و کار مالی با ایران را راه اندازی می کند اما اکنون شاهدیم که این کار به آرامی پیش می رود این مساله در ایران هم مطرح می شود و اظهار نظرهای تند در باره آن بیان می کنند.

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: برای نخستین بار نیست که اتحادیه اروپا اینگونه عمل می‌کند.

 

وی در خصوص احتمال آغاز به کار دوباره بانک مشترک ایران و شوروی در دوران روسیه نوین گفت: این خواسته ای قابل درک است چرا که تجارت بین دو کشور نباید به آمریکا وابسته باشد.

 

به گفته لاوروف، وزارت توسعه اقتصادی روسیه اقداماتی را در خصوص عدم وابستگی روسیه به آمریکا انجام می‌دهد و شرکای ایرانی از آن اطلاع دارند.

 

وی افزود: اقدامات لازم برای بکارگیری ارزهای ملی میان دو کشور در حال اجرا است و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا خواستند نشست ضدایرانی را بایکوت کند

بعد از ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حضور بیش از ۷۰ کشور مختلف در نشست ضد ایرانی در لهستان، جمعی از فعالان ضدجنگ در آمریکا و دیگر کشورها با امضای طوماری از کشورهای اروپایی خواستند در این نشست، شرکت نکنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, لهستان

پایگاه اسرائیلی دبکا: سفر منطقه‌ای پمپئو شکست خورده است

یک پایگاه اطلاع‌رسانی اسرائیلی از کوتاه‌شدن سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه بعد از شکست تلاش‌هایش برای متقاعد کردن کشورهای عربی به منظور همسویی با سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن خبر داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

درخواست کاخ سفید از پنتاگون برای ارائه گزینه نظامی علیه ایران

به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش منتشر شده از طرف وال استریت ژورنال و به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از کاخ سفید درخواست کرده تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

طرح ایجاد ائتلاف بزرگ ضد ایرانی در نشست لهستان

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم که یک نشست مهم در سطح وزیران در تاریخ ۱۳- ۱۴ فوریه در ورشو برگزار کنیم که در آن تعداد زیادی از کشورها، تقریبا از تمام قاره ها شرکت خواهند کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, لهستان