مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

لاوروف: آمریکا قصد خروج از سوریه را ندارد/ شویگو: هدف آمریکا در سوریه شکست داعش نبود

وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه گفت به‌رغم ادعاهای دونالد ترامپ، آمریکا با جدیت در حال بررسی تحکیم جایگاهش در کرانه شرقی رود فرات در سوریه است و قصد خروج از این کشور جنگ‌زده را ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره بازسازی سوریه هم تاکید کرد: بازسازی اقتصادی زمانبر است و اطمینان دارم که همگی ما باید در راستای منافع مردم سوریه و حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه حرکت کنیم. دلیل بیان این سخنان این است که کشورهای بسیاری عامدانه برای تجزیه سوریه تلاش می‌کنند.

 

لاوروف همچنین تاکید کرد: با وجود وعده آمریکا مبنی بر اینکه هدفش فقط نابودی تروریست‌ها در سوریه است، به‌رغم آنکه مدعی است هدفش شکست داعش است و به‌رغم تمام این ادعاها و ادعاهای رئیس‌جمهوری آمریکا، واشنگتن در واقع جای خودش را در کرانه شرقی رود فرات محکم می‌کند و قصد خروج ندارد.

 

اظهارات رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه کمتر از یک ماه پس از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اظهاراتی شگفت‌آور درباره خروج نیروهایش از سوریه مطرح کرد که به نظر با اظهارات پیشین دولت واشنگتن از جمله از سوی مواضع مقام‌های ارشد پنتاگون و وزارت خارجه در تضاد بود. این مقام‌ها مکررا به حضور پایدار نیروهای آمریکایی در سوریه تاکید کردند.

 

شویگو: هدف آمریکا در سوریه شکست داعش نبود

 

به گزارش اسپوتینک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه، تاکید کرد که واشنگتن آماده شراکت بر اساس اصول عادلانه حتی با متحدان سنتی خود نیز نیست.

 

به گفته این مقام ارشد دفاعی روسیه، آمریکا به معنای واقعی کلمه آمادگی خود را برای استفاده از همه امکانات از جمله گزینه نظامی با هدف تاکید بر نقش خود به عنوان یک هژمون در روابط بین‌الملل از طریق تحت فشار قرار دادن جهان به سمت یک رقابت تسلیحاتی جدید، اعلام کرده است.

 

به گفته وزیر دفاع روسیه، آمریکا بدون خجالت آمادگی خود را برای اصلاح روند سیاسی و اقتصادی جهان اعلام کرده است، موضوعی که از طریق استفاده از نیروی نظامی غیرممکن به نظر می‌رسد.

 

اوایل سال جاری میلادی، پنتاگون استراتژی جدید سلاح هسته‌ای خود را اعلام کرد که در آن بر ظرفیت قابل توسعه دیگر کشورها در این زمینه از جمله روسیه تاکید کرد. پنتاگون در این گزارش از چین، ایران و کره‌شمالی به عنوان دیگر تهدیدهای بالقوه در این زمینه نام برده است.

 

وی همچنین تاکید کرد که هدف ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در سوریه شکست داعش نبوده است بلکه این اقدام با هدف تقویت حضور نظامی و اقتصادی این کشور در منطقه بوده است.

ایسنا، ایلنا

لیبرمن: در صورت استفاده از”اس ۳۰۰”علیه جنگنده‌های ما، آن را نابود می‌کنیم/ روسیه؛ پشیمان می‌شوید

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شد، در صورتی که سوری‌ها از سامانه‌های دفاع هوایی اس ‌۳۰۰ ساخت روسیه علیه جنگنده‌های ما استفاده کنند، اسرائیل به شدت پاسخ خواهد داد،‌ آنچه برای ما اهمیت دارد، آنست که سامانه‌های دفاعی که روس‌ها در اختیار سوریه قرار داده‌اند، علیه ... لیبرمن: در صورت استفاده از”اس ۳۰۰”علیه جنگنده‌های ما، آن را نابود می‌کنیم/ روسیه؛ پشیمان می‌شوید

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

هشدار روسیه درباره تحت فشار قرار داشتن کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی!

به گزارش خبرگزاری نووستی، وزارت خارجه روسیه هشدار داد، کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی حاضر در سوریه تحت فشار آمریکا و هم‌پیمانانش هستند تا تحقیقات درباره حمله شیمیایی ادعایی به دوما در مسیر اهداف مورد نظر آنها حرکت کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه سیستم‌های اس – ۳۰۰ خود را به صورت رایگان به سوریه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک روزنامه روسی به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی اعلام کرد: احتمال دارد روسیه سیستم‌های اس – ۳۰۰ خود را برای سوریه رایگان تامین کند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه کودک فیلم شیمیایی ساختگی در دوما را به لاهه می‌برد

نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا کودک فایل ویدیویی ساختگی در مورد حمله شیمیایی در دومای سوریه را به مقر این سازمان در لاهه ببرد.   الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در مصاحبه با شبکه روسی NTV گفت: ... روسیه کودک فیلم شیمیایی ساختگی در دوما را به لاهه می‌برد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, هلند