کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

لاوروف آمریکا را به لات محله تشبیه کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به فرد لات و شرور محله تشبیه کرد که در پی مناقشه و خصومت طلبی است.

 

به گزارش ایرنا، لاوروف روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: اکنون توصیف افراد یا رویدادها با مسائل زندگی رایج شده است.

 

وی با بیان اینکه همه در دوران کودکی بازی کرده‌ایم، افزود: کودکان در سنین متفاوت در کوچه بازی می کردند و همیشه دو یا سه نفر افراد شرور پیدا می‌شدند که کتک کاری می کردند و بزور باج می گرفتند.

 

وزیر خارجه روسیه با تشبیه آمریکا به افراد شرور که دائما شیطنت و اعمال شرورانه انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد که روسیه چنین نیست و ما در شرایط بلوغ قرار داریم و در پی مناقشه و رویارویی نیستیم.

 

پاسخ پوتین به توهین بایدن دیپلماتیک بود

 

لاوروف در ادامه با اشاره به توهین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: پاسخ ولادیمیر پوتین به اظهارات توهین آمیز بایدن، دیپلماتیک و توام بانزاکت بود.

 

وی افزود: ما از اینکه طرف آمریکایی پیشنهاد پوتین برای گفت و گوی مستقیم و زنده با بایدن را رد کرد متاسف هستیم.

 

وزیر خارجه روسیه گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم این اظهارات بایدن نفرت آور و غیرقابل قبول بود.

 

وی خاطرنشان کرد که رئیس جمهوری روسیه درباره زمان بازگشت آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن به آمریکا تصمیم گیری خواهد کرد.

 

بایدن به تازگی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسیده بود که آیا به نظر او پوتین قائل است، جواب مثبت داد.

 

روسیه و چین به اتحاد نظامی نیازی ندارند 

 

لاوروف در ادامه گفت که روسیه و چین نیازی به اتحاد نظامی همچون پیمان ناتو ندارند.

 

وی افزود: غالبا درباره امکان اتحاد نظامی روسیه و چین شایعه پراکنی می کنند. اما در یکی از اسناد امضا شده در سطح عالی دو کشور خاطرنشان شده است که روابط روسیه و چین از نوع اتحاد نظامی نیست و مسکو و پکن چنین هدفی را دنبال نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: چنین اتحادی (اتحاد نظامی از نوع ناتو) ویژه دوره جنگ سرد است.

 

روسیه برای مذاکره با اتحادیه اروپا آماده است

 

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو برای مذاکره با اتحادیه اروپا در مورد ایرادهایی که این اتحادیه از روسیه می گیرد، آمادگی دارد.

 

وی یادآوری کرد که روابط روسیه و اتحادیه اروپا در یک سال بنا نشده و تا زمانی که حکومت اوکراین در سال ۲۰۱۴ تغییر کرد، روسیه و اتحادیه اروپا سالی دو بار اجلاس در سطح سران برگزار می‌کردند.

 

روابط روسیه و اتحادیه اروپا به پایین ترین سطح سقوط کرده است و لاوروف به تازگی گفت که این روابط نابود شده است و مسکو مسئول این وضعیت نیست.

 

لاوروف این را نیز گفت که روسیه قصد ندارد از مسائل مربوط به انرژی به عنوان ابزار برای اهداف سیاسی استفاده کند.

سود هوآوی علی‌رغم افزایش فشارهای آمریکا رکورد زد

داده‌های جدید نشان می‌دهد سود غول تکنولوژی، هوآوی، سال گذشته علی‌رغم فشارهای آمریکا و قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه واشنگتن، به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

چین؛ قدرتی جهانی که غرب نمی‌تواند نادیده‌ بگیرد

یک رسانه آلمانی با اشاره به قدرت و نفوذ کشور چین در اقتصاد و معادلات بین‌المللی، در مورد پیامدهای رویارویی و زورآزمایی اتحادیه اروپا با این کشور هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, کانادا