پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: آمریکا دنبال چند تکه کردن سوریه است / آماده میانجی‌گری در عراق هستیم

غرب در حال از دست دادن تسلطی است که برای مدت پنج قرن در اختیار داشت. اکنون مراکز قدرت و پایگاه‌های قدرت جدیدی در حال سر بر آوردن هستند و جامعه بین‌الملل باید با این واقعیت تطبیق یابد اما آمریکا این کار را نمی‌کند و با توسل به شیوه‌های غیرقانونی تلاش دارد نقشش را در سیاست جهانی بازیابی کند.

 

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌های این کشور در مسکو تاکید کرد، ۲۰۱۷ سالی دشوار بود که در آن ما شاهد تهدیدهای آمریکا علیه کره شمالی و ایران بودیم و چنین اقداماتی باعث از بین رفتن ثبات می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس خبری ضمن اظهار امیدواری درباره این که فرایند مذاکرات ملی سوریه در سوچی به پیشرفت فرایند ژنو کمک کند گفت: ما می‌خواهیم جلوی افتادن جهان به ورطه آشوب و انحطاط را بگیریم. ما شاهد پیشرفت در مساله سوریه هستیم. روسیه مشغول همکاری با ترکیه و ایران بر سر سوریه است در حالی که خود سوریه نیز آماده یک کنفرانس ملی می‌شود.

 

او در ادامه به فرایند مذاکرات آستانه با میانجی‌گری روسیه، ترکیه و ایران پرداخته و گفت: بعد از آنکه دولت اوباما در تمایز قائل شدن میان مخالفان و تروریست‌ها در سوریه شکست خورد ما این فرایند را به جریان انداختیم. وضعیت در سوریه با ثبات شده اما همچنان خطرهایی وجود دارند که از جمله آنها حمله اخیر به پایگاه حمیمیم روسیه است.

 

لاوروف گفت: ما به موجب فرایند آستانه می‌خواهیم به گسترده‌تر شدن ابعاد طرف‌های سوری شرکت کننده در فرایند صلح کمک کنیم.

 

سوریه

 

لاوروف گفت: به نظر می‌رسد که بین موضع دولت اوباما و دولت ترامپ درباره سوریه فرق چندانی وجود ندارد. نشانه‌ها حاکی از آن هستند که ظاهرا آمریکا نمی‌خواهد سوریه به عنوان کشوری در مرزهای فعلی آن حفظ شود. با وجود آنکه غرب به انتقاد از دولت سوریه از بابت اقدامات نظامی‌اش ادامه می‌دهد اما نیروهای سوری تنها در پاسخ به حملات تروریست‌های جبهه النصره اقدام می‌کنند.

 

وی گفت: ما این نگرانی را داریم که آمریکا مشغول پیگیری سیاست چند تکه کردن سوریه است در حالی که در قطعنامه‌های سازمان ملل از این بابت هیچ چیز وجود ندارد بنابراین ما می‌خواهیم یک شفاف سازی صورت بگیرد.

 

او گفت: یکسری ابتکارعمل‌های آمریکا برای تامین امنیت مرزهای سوریه از طریق نیروهای مرزبانی کرد با واکنش منفی ترکیه مواجه شده و در عین حال روسیه هم می خواهد آمریکا به پرسش‌های موجود درمورد حفظ تمامیت ارضی سوریه پاسخ دهند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره استقرار نیروهای تامین امنیت مرزی در سوریه گفت: همانطور که شاهد هستید این اقدام با واکنش منفی ترکیه مواجه شده است از نظر ما هم این اقدام سوالات جدی و مهمی را در رابطه با حفظ تمامیت ارضی سوریه به دنبال دارد. مساله دیگر روابط میان ترکیه و کردهاست. این اولتیماتوم یک جانبه جدید نمی‌تواند در حل و فصل مساله عفرین موثر باشد.

 

درباره کردهای سوریه نیز لاوروف گفت: کردها بخشی از ملت سوریه هستندو منافعشان باید مورد احترام قرار گیرد. این منافع باید در نشست سوچی نیز در نظر گرفته شود. این یک مشکل است که ما با همپوشانی منافع و افراد ذی‌نفع روبرو هستیم و تمام تلاش ما ایجاد هماهنگی و در نظر گرفتن منافع تمامی طرف‌ها در سوریه و حتی بازیگران خارجی است که می‌توانند در اوضاع سوریه مداخله کنند و کسانی که می‌خواهند منافعشان در منطقه محفوظ بماند.

 

لاوروف ابراز امیدواری کرد که طرف ترکیه‌ای استقرار ایست‌های بازرسی در اطراف ادلب سوریه را تکمیل کند. وی گفت: تا آنجا که میدانم فقط ۳ تا از ۲۰ ایست بازرسی ایجاد شده است. رهبران ما درباره این مساله با یکدیگر گفتگو کرده‌اند. به تضمین داده شده که این اقدام سرعت بخشیده شود. امیدواریم که این امر به ایجاد ثبات در ادلب کمک کند.

 

وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه امیدوار است آتش بس در عفرین در شمال غرب سوریه که تحت کنترل کردهاست برقرار شود.

 

اوکراین

 

او در عین حال رویکرد غرب در قبال اوکراین را نیز مورد انتقاد قرار داده و گفت: در ارتباط با اوکراین توافق‌های مینسک کاملا روشن هستند و باید بر آنها تمرکز شود. اما حمایت کورکورانه غرب از کی‌یف در این فرایند اخلال ایجاد کرده است.

 

لاوروف تاکید کرد: روسیه نهایت تلاشش را برای حفظ منافع مردم و شرکت‌های این کشور و در ضمن آن احترام به قوانین بین‌المللی از طریق صداقت و احترام دوجانبه انجام می‌دهد.

 

او درباره اوکراین مجددا به این اشاره کرد که چطور این کشور به تعهداتی که براساس توافق‌های مینسک درمورد جمهوری‌های شورشی لوهانسک و دونتسک پذیرفته بی توجه است و اساسا آنها را نادیده می‌گیرد.

 

او گفت: کی‌یف کسانی را در اوکراین تروریست‌ می‌خواند که تروریست نیستند. ما صرفا علاقمند به اجرای کامل توافق‌های مینسک هستیم.

 

لاوروف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه روسیه در اوکراین چقدر تلفات داده و شهروندانش در این کشور ناپدید شده‌اند گفت: روسیه همواره به گزارش مفقود شدن مردم در خارج از خاکش واکنش نشان می‌دهد و ارتش اغلب درباره این پرونده‌ها تحقیق می‌کند در صورتی که هرگونه خبر جدیدی منتشر شود رسانه‌ها اطلاع پیدا خواهند کرد.

 

ایران

 

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که کار بر روی توافق هسته‌ای ایران یکی از اهداف دیگر برای سال ۲۰۱۸ در کنار رسیدگی به مساله فلسطین و وضعیت اوکراین است.

 

لاوروف همچنین توافق هسته‌ای با ایران را یک دستاورد بزرگ خواند و گفت: ما به واشنگتن گفتیم که معتقدیم رویکرد آنها در قبال این توافق منجر به نتایج غیرقابل پیش‌بینی خواهد شد اما تاکنون نتوانسته‌ایم آمریکا را برای تغییر موضعش متقاعد کنیم. واقعیت این است که ایران به این توافق پایبند بوده است.

 

او مساله هسته‌ای ایران و کره شمالی را مرتبط با یکدیگر دانست و گفت: اگر به رغم پایبندی‌های تهران توافق برجام منحل شود پس بنابراین چرا مردم باید توقع داشته باشند که پیونگ یانگ به هرگونه توافق بالقوه معتقد باشد؟

 

کره شمالی

 

او با اشاره به یک کنفرانسی که در ونکوور کانادا درباره کره شمالی بدون دعوت از روسیه و چین برگزار می‌شود، گفت: شیوه‌ها و رفتارهای دیپلمات‌های آمریکایی سوال برانگیز هستند.

 

وی گفت: چین و روسیه به همکاری با یکدیگر در ارتباط با مساله هسته‌ای کره شمالی ادامه می‌دهند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: روسیه به حمایت از هرگونه مذاکرات دوجانبه میان دو کره خواهد پرداخت. این مهمترین موضوع در دستور کار چین و روسیه است.

 

لاوروف با این حال از رویکرد خصومت جویانه آمریکا درباره مساله کره شمالی انتقاد کرده و گفت: این رویکرد وضعیت را بدتر می‌کند.

 

مواضع ضد روسی آمریکا و جهان

 

لاوروف در ادامه به اقداماتی که آمریکا علیه روسیه اتخاذ کرد پرداخته و گفت: جهان به جای این رویکرد که کشورها را وادار به عدم خریدن نفت یا گاز یا سلاح از روسیه کند، نیازمند یک زمین بازی صاف است. ما شاهد یک رفتار غرض ورزانه علیه رسانه‌های روسیه نیز هستیم که مثال آن مربوط به اقدامات اخیر آمریکا علیه رسانه‌های روسیه‌ای مثل راشاتودی و اسپوتنیک است.

 

او همچنین اقدامات رخ داده علیه روسیه در حوزه ورزش و دوپینگ را نیز مثال تلاش‌هایی دانست که علیه روسیه در جهان صورت می‌گیرد.

 

لاوروف درباره یک اتهام اخیر فرانسوی‌ها به رسانه‌های روسی از بابت انتشار اخبار دروغ گفت: این مثل این می‌ماند که یک قاضی بدون شنیدن شهادت‌ها تصمیم گیری کند.

 

وی افزود: ما نمی‌توانیم همه اقداماتی که آمریکا در این راستا انجام می‌دهد را تحمل کنیم. دولت آمریکا یکسری “اصول فرامنطقه‌ای” را مورد استناد قرار می‌دهد تا با استفاده از آنها قوانینش را در دیگر جاها اعمال کند و دولت ترامپ از این بابت دنباله روی دولت اوباما بوده است. تلاش‌های آمریکا در حوزه انرژی نشان می‌دهد که آمریکا نگران یک رقابت عادلانه است.

 

این مقام روس ادامه داد: آمریکایی‌ها به تفکر “استثنا دانستن خود” شناخته شده هستند و هنوز متکی به این ذهنیت هستند اما واقعیت این است که غرب در حال از دست دادن تسلطی است که برای مدت پنج قرن در اختیار داشت. اکنون مراکز قدرت و پایگاه‌های قدرت جدیدی در حال سر بر آوردن هستند و جامعه بین‌الملل باید با این واقعیت تطبیق یابد اما آمریکا این کار را نمی‌کند و با توسل به شیوه‌های غیرقانونی تلاش دارد نقشش را در سیاست جهانی بازیابی کند.

 

وی اظهار داشت که آمریکا با این کار شانسش برای همکاری را از دست می‌دهد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۷ سالی دشوار بود، گفت: آمریکا همواره می‌خواهد اولتیماتوم‌های خود را دیکته کند و نمی‌خواهد که به حرف‌های دیگر مراکز قدرت گوش دهد. آنها حاضر به پذیرفتن یک جهان چند قطبی نیستند.

 

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا دوست داشته به جای ترامپ، هیلاری کلینتون رئیس‌جمهور آمریکا باشد گفت: دیپلمات‌ها فقط از طریق حقایق کار می‌کنند.

 

لاوروف درباره اینکه روسیه ممکن است در قبال جولیان آسانژ، افشاگر معروف ویکی لیکس چه کاری انجام دهد گفت: ما در ارتباط با مساله آسانژ و اسنودن از نقطه نظر انسان دوستانه رفتار می‌کنیم البته در ارتباط با آسانژ با توجه به عدم حضور او در روسیه نمی‌توانم اظهارنظر کنم. مشخص است که وضعیت مربوط به آسانژ باید حل شود و ما اقداماتی که اکوادور درباره او انجام می‌دهد را درک می‌کنیم اما همه طرف‌ها باید عاقلانه عمل کنند.

 

لاوروف همچنین به روابط کشورش با چین نیز پرداخته و گفت: مسکو و پکن تلاش کرده‌اند تا در حوزه فضا با یکدیگر همکاری کنند اما آمریکا تلاش‌های ما را مسدود کرده و همچنان تلاش دارد “فضا را نظامی سازی کند”.

 

لیبی

 

او درباره لیبی نیز گفت: انتخاباتی که در لیبی برنامه ریزی شده مهم هستند. ما با همه طرف‌ها در لیبی همکاری می‌کرده‌ایم و این ضروری است که همه بازیگران مهم به میز مذاکره بیایند.

 

مناقشه قره‌باغ

 

او درباره مناقشه ناگورنو – قره‌باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مسکو معتقد است برای این مناقشه یک رویکرد “مرحله به مرحله” نیاز است نه یک سند واحد برای حل همه مشکلات.

 

فلسطین

 

او سپس به مناقشه اسرائیل و فلسطین پرداخته و گفت: بن‌بست در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین باعث دامن زدن به “افراط‌گری” می‌شود. شانس مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین به صفر نزدیک شده است.

 

لاوروف گفت: فلسطینی‌ها واقعا برای سال‌ها قدم به قدم بدون دریافت هیچ چیزی امتیاز دهی‌های یک جانبه‌ای داشته‌اند. آنها آماده مذاکره مستقیم با اسرائیل هستند بدون هیچ پیش شرطی. ما آماده پذیرش آنها به این منظور در خاک فدراسیون روسیه هستیم. امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم رایزنی‌هایی با شرکایمان در گروه چهارجانبه متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا به غیر از آمریکا داشته باشیم شاید بتوان گام‌های اساسی برای آینده برداشت. ما نمی‌توانیم این مساله و اوضاع را به حال خود رها کنیم.

 

لاوروف اظهار داشت: روسیه همواره به تاثیر بی‌ثبات کننده تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اشاره کرده است. روسیه همواره حامی فلسطینی‌ها بوده و فلسطینی‌ها مشغول تلاش‌های یک جانبه برای پیشبرد فرایند صلح بودند در حالی که طرف مقابل در آن شریک نشده است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم وضعیت به انحراف کشیده شود. من امیدوار هستم که بتوانیم راهی برای خروج از این وضعیت بیابیم.

 

وی افزود: مسکو خشم محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین را درک می‌کند. احساس کنونی وی را به خوبی می فهمیم. همواره گفته می‌شد که آمریکا در حال افشای یک معاهده مهم در خصوص فلسطین است که مورد نظر دو طرف باشد چیزی که تاکنون شاهدش نبوده‌ایم.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: مساله حل نشده اسرائیل – فلسطین یکی از جدی ترین فاکتورها در جذب جوانان به سوی افراط‌گرایان و ایجاد نسل جدیدتر ی از تروریست‌هاست.

 

بحران اربیل

 

لاوروف درباره نقش روسیه در حل تنش‌های مربوط به کردها از جمله در عراق گفت: ما حامی تمامیت ارضی عراق هستیم و روسیه آماده میانجی‌گری در صورت لزوم است.

 

روابط با کشورهای جهان

 

وزیر امور خارجه روسیه درخصوص روابط کشورش با لهستان نیز گفت: روسیه برای یک رویکرد عملگرایانه در رابطه با لهستان آمادگی دارد. ما همواره با لهستان روابط فرهنگی خوبی داشته‌ایم و همین مساله یکی از دلایل ارتباط نزدیک میان مردم دو کشور ما است. با این حال لهستان ما را به عنوان دشمن خود خطاب کرده و تلاش می‌کند روس‌هراسی را در سطح ملی ترویج دهد و در همین راستا بناهای یادبود سربازان روسی را از بین می‌برد.

 

او همچنین گفت که کشورش حامی رویکرد “عدم وجود مرز” با بلاروس است.

 

وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط با روابط کشورش با آمریکای لاتین گفت: ما تقریبا با همه کشورهای آمریکای لاتین روابط دوجانبه خوبی داریم و حجم مبادلات ما با آنها به ویژه در حوزه تکنولوژی پیشرفته به بیش از ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد. البته در کنار آن پروژه‌های جدیدی نیز هست. ما مواضع مشترکی با بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین در سازمان ملل داشته‌ایم. آمریکای لاتین یک اصل و یا حتی قانون دارد که حمایت از هرگونه کودتای ضد قانون اساسی اشتباه است.

 

او در ادامه درباره آسیای مرکزی نیز گفت: ما هیچ ضدیتی با همسایگانمان در آسیای مرکزی نداریم و با آنها روابط متنوعی داریم اما امیدوار هستیم که روابط ما توافق‌های اقتصادی و امنیتی جمعی ار نیز رعایت کند. ما اطلاع داریم که آمریکا تمایل دارد که از این سیستم سوءاستفاده کند. به همین دلیل باید همواره در ارتباط با آمریکا احتیاط به خرج داد زیرا این کشور اغلب تنها به فکر پیشبرد منافع خودش است.

 

او درخصوص روابط با پاکستان نیز گفت: روسیه خواهان همکاری با پاکستان به هدف خنثی کردن تهدید تروریستی است و توافق تامین تجهیزات نظامی میان روسیه و پاکستان سندی برای این موضوع است.

 

درباره روابط با ژاپن نیز گفت: ما مشتاق به سفر شینزو آبه، ‌نخست وزیر ژاپن به روسیه در سال جاری میلادی هستیم. دو طرف در سطوحی بسیاری با یکدیگر همکاری دارند که شامل دیپلماتیک نظامی، اقتصادی و فرهنگی می‌شوند اما مساله استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در ژاپن یک نقطه تاریک در روابط ما است.

 

او ادامه داد: آنها گفته‌اند که سیستم دفاع موشکی آگیس آمریکا در ژاپن متفاوت با سیستم مستقر در کره‌ جنوبی است اما ما چنین اطلاعاتی را نداریم و تنها شنیده‌ایم که ژاپن آن را کنترل می‌کند نه آمریکا. ما تردیدهای خودمان را داریم و به دنبال تضمین‌های اساسی تر هستیم. من شک دارم آمریکا برای ژاپن استثنا قائل شده و کنترل این سیستم را به آنها بدهد.

 

لاوروف گفت: ما نمی‌خواهیم سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا روابط بین‌الملل را بی ثبات کند. آنها به ما می‌گویند که نگران نباشید چون این سیستم‌ها علیه روسیه استفاده نمی‌شوند اما ما نگرانی‌های خودمان را داریم.

 

او همچنین درباره روابط با استونی گفت: یک معاهده میان دو کشور مطرح است که در انتظار امضا شدن است و نهایتا تصویب خواهد شد اما برای آن استونی باید از ترویج روس هراسی در ناتو دست بردارد.

ایسنا

رئیس جمهوری سابق گرجستان به تحمل سه سال حبس محکوم شد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، دادگاهی در گرجستان با صدور حکمی غیابی، «میخائیل ساکاشویلی» را به جرم سوء استفاده از قدرت خود در جهت بخشش چهار افسر پلیس در این کشور که به کشتن یک صراف متهم شده بودند، به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.   لازم به ذکر است ساکاشویلی که ریاست جمهوری ... رئیس جمهوری سابق گرجستان به تحمل سه سال حبس محکوم شد

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, گرجستان

مسکو در شرایط دشواری تصمیم به حمایت نظامی از دمشق گرفت

روزنامه «کامرسانت»، در تحلیلی نوشته است: برغم برخی پیش بینی‌های صورت گرفته در سپتامبر سال ۲۰۱۵ (آغاز عملیات نظامی در سوریه) مبنی بر اینکه روسیه در سوریه هم اشتباه اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان را تکرار خواهد کرد، ارتش روسیه توانست از وارد شدن در یک جنگ سخت و درازمدت جان سالم بدر برده ... مسکو در شرایط دشواری تصمیم به حمایت نظامی از دمشق گرفت

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه