مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

لاوروف: آمریکا به دنبال تشکیل یک “شبه کشور” در شرق فرات است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، از نقطه نظر مسکو اینطور به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا به دنبال استقرار بلند مدت و شاید همیشگی در سوریه باشد.

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از مذاکرات با دیدیه ریندرز، همتای بلژیکی خود گفت: به صورت کلی، ظن آن را داریم که طبق برخی از نشانه‌ها که درباره آنها صحبت خواهیم کرد، آمریکا می‌خواهد برای یک دوره بلند مدت و شاید برای همیشه در سوریه بماند.

 

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده سابقا گفته بود که تنها علت حضور نیروهای مسلح آن در سوریه برای جنگ با داعش است. او توضیح داد، با این حال پس از شکست تروریست‌ها واشنگتن حضورش در سوریه را به گونه‌ای متفاوت شرح می‌دهد.

 

او با اشاره به اقدامات آمریکا در سوریه تاکید کرد، ایالات متحده در آنجا به صورت یک‌جانبه و خطرناک عمل می‌کند و تمامیت ارضی سوریه را به خطر می‌اندازد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی مسکو افزود: به عقیده من آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا گام‌های یکجانبه خطرناکی بردارند و به این طریق، این گام‌ها بیشتر و بیشتر بخشی از مسیر تشکیل “شبه کشور” در بخش بزرگی از اراضی سوریه در کرانه شرقی رود فرات و نزدیک مرز عراق به چشم می‌آید.

 

به گفته لاوروف، این اقدام بیشتر شبیه گامی برای تضعیف تمامیت ارضی سوریه است. وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد سازمان ملل متحد از شفافیت روند قانون اساسی در سوریه اطمینان حاصل کند و مقابله با تمام بازیگران خارجی در سوریه سر لوحه خود قرار دهد که ممکن است اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ را با مشکل روبه‌رو کنند.

 

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، روسیه همچنان طرفدار مشارکت کردها در تمامی روند صلح در سوریه است و حل بحران سوریه بدون مشارکت آنها امکان‌پذیر نیست.

ایسنا

تشدید بحران سوریه در پی تجاوز نظامی ترکیه به مناطق کُردنشین سوریه

در پی سیاست‌های مداخله‌گرایانهٔ قدرت‌های امپریالیستی جهان و ادامهٔ سیاست‌های ماجراجویانهٔ قدرت‌های منطقه‌یی مثل اسرائیل و عربستان و ایران در کشورهای منطقهٔ ما، این بار نوبت ترکیه، دیگر قدرت منطقه‌یی عضو ”ناتو “است که دست به تجاوز ماجراجویانه به سوریه، بحران‌آفرینی، و به خاک و خون کشیدن خلق کُرد زده است.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه

رویترز: دولت اسد به شکل غیرمستقیم از شبه‌نظامیان کرد در عفرین حمایت می‌کند

خبرگزاری رویترز در گزارشی عنوان کرد، شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه در حال دریافت کمک‌های غیرمستقیم از سوی یک منبع غیرعادی در جنگ خود با قوای ترکیه در منطقه عفرین یعنی از سوی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه