بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

سرگئی لاوروف روز شنبه در دیدار با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن برخی نمایندگان محافل تجاری آلمان نیز حضور داشتند، گفت: سیاست‌های آمریکا برای بازداشتن روسیه و مجموعه تحریم‌ها که آمریکا عامل آن است، مانع همکاری های تجاری روسیه و آلمان می شود.

 


خبرگزاری تاس به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت: این واقعیت را درک می کنیم که مانع اصلی همکاری های بازرگانی، مجموعه تحریم هایی بوده که آمریکا مسئول آن است و کشورهای اروپایی مجبورند بهای آن را بپردازند.

 


وی افزود: اما ما شاهد هستیم که بسیاری به این واقعیت پی می برند که وضعیت کنونی غیرعادی است.

 


وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه این وضعیت با منافع اقتصادی مرتبط است، اظهار داشت: مقام های آمریکایی این واقعیت را پنهان نمی کنند که می خواهند منافع خود را در وهله اول تحت پوشش بازداشتن روسیه پیش ببرند.

 


رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: مسکو خواهان آن است که روابط روسیه و آلمان با وجود تمام تفاوت های رویکردهای دو طرف در بسیاری از مسائل سیاسی، بر تامین منافع اساسی دو کشور متمرکز باشد.

 


لاوروف گفت: تمام تلاش خود را بکار می بریم تا بخش تجاری از جمله بخش تجاری آلمان در روسیه شرایط مساعد برای فعالیت داشته باشد.

 


آلمان شریک تجاری اصلی روسیه در اتحادیه اروپاست و حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سال های اخیر تا بیش از ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 


وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به افرادی که طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ را مورد حمله قرار می دهند، باید یادآوری کرد که منافع اقتصادی این طرح کاملا آشکار است.

 


وی افزود: اطمینان دارم این ملاحظات از سوی کشورهای همسایه آلمان در تصمیم گیری درباره طرح خط لوله گاز جریان شمالی۲ مورد توجه قرار می گیرد.

 


خط لوله جریان شمالی-۲ برای انتقال سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان برنامه ریزی شده که بخشی از برنامه شرکت روسی گازپروم برای رهایی از اتکا به مسیر کنونی اوکراین برای گاز رسانی به اروپا است.

 


فاز نخست این خط لوله به آلمان که ۱۲۲۲ کیلومتر است، سال ۲۰۱۱ به بهره برداری رسید و سالانه بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را به این کشور اروپایی منتقل می کند.

 


هزینه ساخت مرحله دوم این خط لوله حدود هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو برآورد شده است که گازپروم و چند شرکت اروپایی دیگر اعتبار مالی آن را تامین می کنند.

 


کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۸ که پنجاه و چهارمین دوره این نشست است، از دیروز (جمعه) در هتل ‘بایریشر هوف’ مونیخ آغاز به کار کرد.

 


برنامه نشست امسال بطور خاص بر مساله آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و همچنین روابط آن با روسیه و آمریکا متمرکز است.

 

«تهدیدهای رویاروی نظم لیبرال بین المللی»، مناقشه های متعدد در خاورمیانه بخصوص روابط رو به وخامت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه ساحل (آفریقا) نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 


در کنار این موضوع ها، مسائل مربوط به کنترل سلاح به خصوص تنش های مربوط به برنامه هسته ای کره شمالی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
ایرنا

 

تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

روزنامه «کامرسانت»، در تحلیلی نوشته است: این هفته در مونیخ دور جدید «کنفرانس بین المللی مونیخ» در زمینه مسائل امنیتی جهان برگزار می شود که بزرگترین عرصه برای بررسی مشکلات در این زمینه است. بطور مرسوم، سازمان دهندگان این کنفرانس در آستانه این رویداد، گزارش تحلیلی از وضعیت کنونی جهان و تهدیدات اصلی امنیتی آن منتشر ... تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

مخالفت مسکو و پکن با گروه کاری آمریکا و ۳ کشور اروپایی برای تغییر برجام

وزیر خارجه روسیه با هشدار مجدد در مورد عواقب خطرناک لغو توافق هسته‌ای با ایران، از مخالفت جدی مسکو و پکن با تلاش طرف آمریکایی برای تغییر برجام بر اساس صرفا منافع واشنگتن خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه

وزارت خارجه آمریکا خواستار پایان اقدامات مخاطره آمیز جنگنده‌های روسی شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه جنگنده نظامی روسیه بر فراز دریای سیاه رهگیری مخاطره آمیزی با هواپیمای تجسسی آمریکایی داشته و از فاصله یک و نیم متری آن عبور کرده است، خواستار پایان این گونه اقدامات از سوی جنگنده های روسی شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه