«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

“قوهای سفید” روسیه در ونزوئلا برای هشدار به دخالت نظامی

کاراکاس از ورود بمب‌افکن‌های استراتژیک تی‌یو – ۱۶۰ روسیه به ونزوئلا به عنوان فرصتی برای نشان‌ دادن اراده‌اش در دفاع از این کشور مقابل مداخله نظامی خارجی احتمالی استقبال کرد.

 

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، دو بمب‌افکن استراتژیک تی‌یو – ۱۶۰ (Tu – ۱۶۰) روسیه که به “قوی سفید” مشهور هستند، دوشنبه در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار فرود آمدند و مورد استقبال گارد نیروی هوایی ونزوئلا قرار گرفتند. این هواپیماها برای مشارکت در “پروازهای عملیاتی مشترک” با نیروی هوایی ونزوئلا وارد این کشور شدند.

 

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا در مراسم آغاز رزمایش عملیاتی مشترک سال ۲۰۱۸ تاکید کرد دو کشور در حال بنا گذاشتن دوستی واقعی در تمامی حوزه‌ها، با تمرکز ویژه روی توسعه نظامی هستند. به گفته او، پروازهای عملیاتی مشترک روسیه – ونزوئلا نشان‌دهنده قدرتنمایی با هدف یکپارچه‌سازی تجهیزات هوایی، به لحاظ همکاری فنی و تبادل تجربیات است.

 

وزیر دفاع ونزوئلا همچنین تاکید کرد: هیچکس در جهان از حضور هواپیماهای لجستیکی فرود آمده در اراضی ونزوئلا نمی‌ترسد، ما حامی صلح‌ هستیم نه جنگ‌طلب. ما در صورت لزوم آماده دفاع از ونزوئلا هستیم، تا آخرین وجب. ما این کار را با دوستانمان انجام می‌دهیم که از روابط محترمانه میان کشورها دفاع می‌کنند.

 

ولادیمیر زائمسکی، سفیر روسیه در کاراکاس هم به این نکته اشاره کرد که یکی از حوزه‌های همکاری میان دو کشور عرصه نظامی است که در سال‌های اخیر پیشرفت موفقیت‌آمیزی داشته است.

 

علاوه بر بمب‌افکن تی‌یو – ۱۶۰ که بزرگترین هواپیمای جنگی مافوق صوت در جهان است، یک هواپیمای ترابری ای‌ان – ۱۲۴ (An – ۱۲۴) و یک هواپیمای ایلیوشین – ۶۲ هم در ونزوئلا فرود آمدند. از دیگر مختصات قوی سفید روسیه این است که قادر به حمل موشک‌های هسته‌ای و متعارف است و بیش از ۱۲ هزار کیلومتر بدون نیاز به سوختگیری پرواز می‌کند. نیروی هوایی روسیه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ هم پروازهای مشابهی در ونزوئلا انجام داده‌ است.

 

رییس جمهور ونزوئلا در تویتتر خود از امضای قراردادهای چند میلیارد دلاری بین ونزوئلا و روسیه خبر داده بود.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، نیکولاس مادورو گفت:‌ “امروز ۶ دسامبر، قراردادهایی به امضا رسید که سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد دلار را با شریکان روسی در اقدام مشترک افزایش تولیدات نفت خام تضمین می‌کند. به علاوه ما سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار را در بخش معدن به خصوص تولیدات طلا تضمین می‌کنیم.”

 

رییس جمهور ونزوئلا همچنین گفت که قرارداد تامین گندم ونزوئلا توسط روسیه در حین بازدید او از مسکو همراه با قراردادی مبنی برنگهداری تسلیحات آنها به امضا رسیده.

 

او با اشاره به اینکه قرارداد تامین گندم ونزوئلا برای سال ۲۰۱۹ و سال‌های بعد آن است، گفت: “ما قراردادی مبنی بر اطمینان تامین شدن ۶۰۰ هزار تن گندم برای مردم ونزوئلا را امضا کردیم. به علاوه قراردادی مبنی بر نگهداری، رسیدگی و تعمیر تسلیحات جمهوری بولیواری ونزوئلا به امضا رسید.”

 

همچنین ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور علاقه به پیشرفته‌تر کردن نیروهای زمینی و سیستم‌های هوایی خود که قبلتر توسط روسیه فراهم شده، دارند.

 

رییس جمهور ونزوئلا هم‌چنین قدردانی خود را از همتای روسش، ولادیمیر پوتین و مردم روسیه ابراز کرد. مادورو همچنین اعلام کرد که مسکو میزبان یک “نشست مشترک کمیسیون” در مارس سال آینده (۲۰۱۹) خواهد بود که این نشست با هدف گسترش دادن روابط دو طرفه است.

 

روسیه و ونزوئلا در حال انجام پروژه‌های مشترک در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، اکشتافات زمین شناسی، داروسازی، اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات، پزشکی هسته‌ای، تکنولوژی نظامی و غیره هستند.

ایسنا

حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی روسیه از ونزوئلا

رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه در جریان مذاکرات با همتایان ونزوئلایی خود در مسکو، بر ادامه توسعه همکاری‌های نظامی-فنی، تجاری-اقتصادی و همچنین حمایت مالی و سیاسی لازم از مقامات کاراکاس تاکید کردند.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

آغاز کار رئیس‌جمهوری جدید چپ‌گرای مکزیک و چالش‌های پیش رو

« آندرس مانوئل لوپز اُوبرادور» چپ گرا در حالی روز گذشته به عنوان رئیس جمهوری جدید مکزیک سوگند یاد کرد که وعده داده با یکسری چالش ها در کشورش از جمله فساد مالی، بی عدالتی، فقر و خشونت گسترده به طور جدی مقابله کند تا ازنگاه وی ‘مکزیک دوباره متولد شود’.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کانادا, مکزیک

روسای جمهوری چین و روسیه بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند

‘شی جین پینگ’ و ‘ ولادیمیر پوتین’ روسای جمهوری چین و روسیه جمعه شب (به وقت محلی) در حاشیه نشست سران گروه بیست در آرژانتین با یکدیگر دیدار و بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند.

ادامه

ارژانتین, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, روسیه