بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

هیات رئیسه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (دبلیو‌اف‌تی‌یو) در متن قطعنامه‌ای که امروز آن را منتشر کرد، اقدام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای دبیرکل این فدراسیون را محکوم کرد.

 

متن کامل قطعنامه اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) به شرح زیر است:

 

دبلیو‌اف‌تی‌یو از سال ۱۹۴۶ در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد که مقر آن در نیویورک است، نقش مشاوره‌ای داشته است. این مساله به معنای آن است که عدم صدور روادید برای دبیرکل دبلیو‌اف‌تی‌یو با هدف ممانعت از حضور این فدراسیون در سازمان ملل صورت گرفته است. هم‌زمان، این اقدام با هدف ایجاد رعب و وحشت در کارگران آمریکا و همچنین ایجاد موانعی در برابر اقدام‌های ستیزه‌جویانه دبلیو‌اف‌تی‌یو در آمریکا صورت می‌گیرد.

 

هیات رئیسه دبلیو‌اف‌تی‌یو از آمریکا می‌خواهد از تصمیم غیردموکراتیک خود عقب‌نشینی کند. ما خواستار صدور رویداد برای دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌ها کارگری و تمامی اعضای ریاستی آن هستیم.

 

ما تاکید می‌کنیم که دبلیو‌اف‌تی‌یو طبق روالی که از سال ۱۹۴۵ در پیش گرفته است، در مسیر ضد امپریالیستی خود گام برمی‌دارد و سیاست‌های امپریالیستی آمریکا و هم‌پیمانان آن را محکوم می‌کند.

 

دبلیو‌اف‌تی‌یو طلایه‌دار دوستی‌ها در میان مردم بوده است و خواهد بود؛ مردمی که تنها افرادی هستند که حق تصمیم‌گیری آزادانه و دموکراتیک را برای آینده خود دارند.

 

در همین حال ما از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد می خواهیم که همه اقدام‌های ضروری را در جهت اجرایی شدن نقش دبلیو‌اف‌تی‌یو در سازمان ملل همانطور که از سال ۱۹۴۵ تاکنون با اقدام و مشارکت فعالانه انجام می شده است، صورت دهد.

ایلنا

مسوول روابط بین‌الملل WFTU: کشورهای امپریالیستی درحال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری و محدودیت برای اتحادیه‌های کارگران هستند

نیکلاس تئودوراس(مسئول روابط بین‌الملل ازکشور یونان) در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) با بیان اینکه این اجلاس می‌تواند نقشه راهی برای کارگران کشورهای مختلف باشد، گفت: همچنین اجلاس WFTU حیطه‌ای است که بتوانیم تضاد و درگیری‌هایی که از سمت امپریالیسم است را کنترل کنیم.   وی با اظهار اینکه این درگیری‌ها با ... مسوول روابط بین‌الملل WFTU: کشورهای امپریالیستی درحال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری و محدودیت برای اتحادیه‌های کارگران هستند

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

نماینده ایتالیا: ما به عنوان عضوی از WFTU باید علیه خصوصی‌سازی مبارزه کنیم

«پیرپائولو لئوناردی» در دومین روز نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: ما کار خود را برای استقلال و رفاه مردم ادامه می‌دهیم و از تلاش‌ها برای مقابله با امپریالیسم حمایت‌ می‌کنیم.

ادامه

ایتالیا, جهان, خبر, کارگری

رئیس کمیته کنترل امور مالی WFTU: علیه استثمار مردم، کارگران، جوانان و مستمری‌بگیران می‌ایستیم/

رئیس کمیته کنترل امور مالی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در گزارشی درباره امور مالی این فدراسیون گفت: در تاریخ دوم و سوم فوریه در ستاد بودیم و گزارش‌های ۲۰۱۷ را ارائه دادیم. شرایط مالی «دبیلو‌اف‌تی‌یو» رضایت‌بخش نیست. البته افتخار می‌کنیم که این فدراسیون در حال گسترش بوده و اعضای ما در حال افزایش است.

ادامه

ایران, جهان, خبر, کارگری

بحران ۷ ساله ناشی از تجاوز تروریستی، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرده است

عدنان عزوز نماینده طبقه کارگری سوریه در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه کارگری در سخنانی با تشکر از جورج ماوریکوس دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری برای حضور در این نشست گفت : ما در سوریه طی هفت سال گذشته با تروریسم تکفیری مواجه شدیم که بحران را بر اقتصاد سوریه تحمیل کردند؛ بحرانی که آثار سلبی ... بحران ۷ ساله ناشی از تجاوز تروریستی، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرده است

ادامه

ایران, جهان, خبر, سوریه, کارگری