انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

قصد پنهانی پمپئو از سیاه نمایی چین در شرایط شیوع شدید کرونا در آمریکا

بن رودز معاون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا چندی پیش از بی‌اعتبارسازی و لکه دار کردن چین از سوی برخی سیاستبازان آمریکایی که مایک پمپئو وزیر خارجه نماینده آنان است، انتقاد کرد و اظهار داشت، هیچ کشوری در دنیا ویروس کرونای جدید را ویروس چین یا ویروس ووهان نمی‌خواند. این یک استراتژی ژئوپلتیکی نیست.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ پمپئو به عنوان یک پیشگام ضد چین در دولت کنونی آمریکا با سوء استفاده از هر مناسبت داخلی و خارجی به لکه دار کردن چین پرداخته و به ترویج تئوری توطئه می پردازد. گفتار او پر از اندیشه جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیکی است که جهان را شوکه کرده است و این اقدام به شدت همکاری جهانی در مباررزه با کرونا را مختل کرده است.

 

مردم می‌دانند که رهبر آمریکا اخیرا مشارکت در همکاری‌های بین‌المللی را با روشی فعال تر آغاز کرده است. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در گفت و گوی تلفنی با رهبر چین گفت: «شخصا پیگیری می‌کنم تا اطمینان حاصل کنم که دخالت‌ها در جریان مبارزه با کروناویروس از بین رفته و بر همکاری‌ها تمرکز شود.» اما پمپئو با تغییرات اوضاع سازگار نبوده و همچنان به جوسازی و مانع تراشی در همکاری چین و آمریکا برای مبارزه با کرونا اصرار دارد.

 

برخی از پژوهشگران مسایل بین‌المللی خاطرنشان کردند که پمپئو عمدا خود را به عنوان تندرو علیه چین تثبیت کرده و هدفش برآورده ساختن نیازهای برخی از گروه ها با منافع ویژه است و به دنبال رقابت‌های سیاسی آمریکاست که اکنون به طور فزاینده‌ای از عدم قطعیت برخوردار است. او بیشترین منافع شخصی را به دست آورده و سرمایه بیشتری را برای صعود به پله بالاتر در آینده انباشته می‌کند و جاه طلبی سیاسی خود را برای دسترسی به تخت ریاست جمهوری تحقق می‌بخشد.

 

طبق تحلیل صاحب نظران، پمپئو ترفندهای “دروغگویی، فریب و سرقت” را که در هنگام ریاست سیا در اختیار داشت، وارد عرصه دیپلماتیک کرده که این امر سبب تشدید انزوای آمریکا در جهان شده و مشکلات بیشتری برای مقابله آمریکا با کرونا ایجاد کرده ست. بالاترین مقام دیپلمات آمریکا به خاطر سود شخصی بر خلاف قانون یا افکار عمومی، خودخواهانه عمل کرده و در حقیقت جان مردم را به بازی گرفته است.

 

براساس گزارش مجله سیاست خارجی آمریکا، با توجه به نیاز فوری به تجهیزات پزشکی مختلف، وزارت خارجه آمریکا به دیپلمات‌های ارشد دستور داده که بر برخی دولت ها و شرکت های خارجی فشار وارد کنند تا تولید و صادرات تجهیزات پزشکی و محافظتی به آمریکا را افزایش دهند.

 

امدادرسانی جامعه جهانی به آمریکا مبتنی بر روحیه بشردوستانه و نگرانی و همدلی برای امنیت زندگی مردم آمریکا صورت می‌گیرد و نشانه تسلیم شدن به سبب فشارهای برخی سیاستبازان نیست.

 

در حال حاضر آمریکا در پیشگیری و مهار کروناویروس به وضعیت فاجعه بزرگ رسیده است، اگر به پمپئو اجازه داده شود که از منافع عمومی برای منافع شخصی خود بهره ببرد، در این حالت، آمریکا هزینه سنگینی برای این کار خواهد پرداخت و در مسیر انزوا پیش خواهد رفت.

سی‌ان‌ان؛ پنج هزار نفر از نیروهای پلیس نیویورک مشکوک به کرونا

درحالیکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رو به فزونی نهاده و آمار آن در صدر دیگر کشورهای جهان قرارگرفته است، موضوع ابتلای نیروهای پلیس در این کشور پس از وضعیت پرستاران و پزشکان به ویروس کرونا به زنگ خطری برای مقامات آمریکایی بدل گشته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

ترامپ: مرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نشان‌دهنده عملکرد خیلی خوب ما خواهد بود

آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا به امروز از ۳۳ هزار و شمار مبتلایان از ۷۲۲ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

ادامه

اسپانیا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, ایران, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, فرانسه

سندرز: مرگ آمریکایی‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی یک رسوایی بین‌المللی است

یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مراجعه نکردن آمریکایی‌ها به بیمارستان برای دریافت خدمات درمانی به دلیل ترس از هزینه‌های گزاف را یک رسوایی بین‌المللی برای کشورش خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر