گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

قصد آمریکا برای تنبیه همه شرکای نظامی روسیه

نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا درباره اقدامات محدودکننده علیه همه کشورهای خریدار تسلیحات نظامی ــ فنی روسیه، به‌استثنای سه کشور‌ هند، ویتنام و اندونزی، به توافق رسیده‌اند.

 

روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو در تحلیلی نوشته است: فتنه دیگری در رابطه با تلاش‌های آمریکا برای متقاعد کردن سایر کشورها در خصوص عدم همکاری نظامی ــ فنی با روسیه فاش شده است. جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا درباره اعمال تحریم علیه کشورهای خریدار سلاح از مسکو به توافق رسیده‌اند، در این خصوص تنها سه کشور هند، ویتنام و اندونزی از این امر مستثنا شده‌اند. برای سایر شرکای نظامی روسیه اقدامات محدودکننده اعمال خواهد شد. اعمال فشار بر یکی از کشورها، یعنی ترکیه، از هم‌اکنون تقویت شده است.

 

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۷به ابتکار عمل قانون مصوبه کنگره درباره «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم‌ها»CAATSA برای اعمال محدودیت‌های خاص علیه کشورهای خریدار تسلیحات نظامی روسیه موظف گردید. البته دولت دونالد ترامپ برای دستیابی به حق تصمیم‌گیری مستقل درباره اینکه چه کشوری باید تنبیه و چه کشوری نشود ماه‌ها تلاش کرد. میان این کشورها کاخ سفید تحریم علیه هند، ویتنام و اندونزی را غیرسازنده می‌داند، چرا که مقامات واشنگتن تلاش می‌کنند تا روابط خود با این کشورها از جمله در زمینه نظامی ــ فنی را گسترش دهند و نگران آن هستند که چنین تحریم‌هایی به این روند آسیب برساند.

 

روسیه و آمریکا در بازار فروش تسلیحات نظامی مشتریان مشترکی دارند

 

بر اساس اطلاعات مؤسسه تحقیقات مسائل جهانی استکهلم ‌SIPRI، سهم آمریکا در بازار جهانی صادرات تسلیحات نظامی، ۳۴ درصد و سهم روسیه ۲۲ درصد است. عربستان سعودی، امارات متحده عربی و استرالیا، اصلی‌ترین خریداران سلاح‌های آمریکایی هستند و کشورهای هند، چین و ویتنام نیز بزرگترین خریداران تسلیحات نظامی روسیه به‌شمار می‌روند.

 

در این بین برخی کشورها مشتری تسلیحاتی هر دو کشور محسوب می‌شوند، بر اساس این اطلاعات، کشوری مانند هند، در طول سال‌های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۷، ۶۲ درصد از تسلیحات خود را از روسیه و ۱۵ درصد آن را از آمریکا خریداری کرده است.

 

این شاخص برای کشور مصر ۲۱ درصد و ۲۶ درصد است، برای عراق ۲۲ درصد و ۵۶ درصد، برای پاکستان ۱۲ و ۶ درصد، برای بنگلادش ۱۶ و ۵ درصد، برای کویت ۳ درصد و ۸۸ درصد و برای افغانستان هم ۲۷ و ۶۰ درصد است.

 

اکنون نمایندگان کمیته‌های تخصصی مجلس سنا و نمایندگان کنگره آمریکا درباره پارامترهای تأمین مالی پنتاگون در سال ۲۰۱۹ به توافق رسیدند. پیش‌نویس این قانون و گزارش مربوطه و همچنین یادداشت تفاهم پایانی در نتیجه مذاکرات نمایندگان کنگره در تاریخ ۲۳ جولای (اول مرداد ماه) منتشر گردید.

 

در قانون تخصیص بودجه دفاعی پنتاگون، تنبیهی برای ترکیه به‌خاطر تمایل به خرید سامانه‌های دفاع ضدموشکی اس‌ــ۴۰۰ از روسیه در نظر گرفته است. مقامات آمریکایی پیش از این بارها درباره امکان ‌تجدیدنظر در فروش جنگنده‌های اف‌ــ‌۳۵ آمریکایی به ترکیه هشدار داده بودند و اکنون این مسئله به‌طور دقیق در آخرین نسخه پیش‌نویس قانون بودجه دفاعی مصوبه کنگره مشخص شده است. اکنون چهار شرط برای تحویل این جنگنده‌ها به ترکیه در نظر گرفته شده که از جمله آنها گزارشی کامل درباره همکاری‌های نظامی ــ فنی بین ترکیه و روسیه می‌باشد.

 

انتظار می‌رود که اعضای مجلس نمایندگان درباره متن مورد توافق بودجه تا آخر ماه جولای رأی‌گیری نموده و در مجلس نیز این رأی‌گیری تا آخر تابستان انجام شود. سپس این سند روی میز دونالد ترامپ قرار خواهد گرفت. بر اساس این قانون، هزینه‌های نظامی آمریکا، ۷۱۶ میلیارد دلار اختصاص یافته است.

تسنیم

توافق اقتصادی ترامپ – یونکر و کاهش خطر جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا

رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های اتحادیه اروپا برای رساندن تعرفه‌ها، موانع و سوبسیدها به “صفر” توافق کردند تا بلکه جنگ تجاری میان آنها پس از ماه‌ها بن‌بست به پایان برسد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر

ترامپ خواستار لغو همه تعرفه های گمرکی با اروپا شد

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی، در آستانه سفر رئیس کمیسیون اروپا به این کشور، پیشنهاد داد که واشنگتن و دولت های عضو اتحادیه اروپا همزمان همه تعرفه‌ها و موانع تجاری وضع شده را لغو و به سوی تجارت آزاد حرکت کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, فرانسه, کانادا, مکزیک

نشنال اینترست: چین سرمایه‌داری آمریکا را به‌چالش کشیده است

تارنمای نشنال اینترست ضمن اشاره به اینکه جنگ تجاری می تواند به امنیت اقتصادی آمریکا آسیب بزند، نوشت که «مدل این کشور از نظام سرمایه داری و دمکراسی لیبرال از سوی چین به چالش کشیده شده است.»

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا

راشا تودی: اثرات جنگ تجاری به خود آمریکا برگشت/ ۲.۵ میلیارد پوند گوشت آمریکا خریدار ندارد

راشا تودی اعلام کرد: عواقب جنگ تجاری که آمریکا آغازگر آن بود به خود این کشور برگشته و ۲.۵ میلیارد پوند گوشت تولیدی کشاورزان آمریکا در انبارها مانده و صادر نمی‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, مکزیک