ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

قربانیان آلمان از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد/ شیوع گسترده کرونا به کادر درمانی بیمارستان‌ها

جدیدترین اخبار کرونا از آلمان از افزایش تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به این بیماری به بیش از هزار نفر و ابتلای تعداد زیادی از کادر درمان و پزشکان بیمارستان‌ها در این کشور به این بیماری حکایت دارد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، شیوع کرونا در کشور آلمان به کادر پزشکی و بیمارستانی این کشور هم نفوذ کرده است.

 

یک کلینیک توانبخشی در ایالت “نوردراین وست فالن” با بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به بیماری کرونا در بین بیماران و کادر مراقبت، از مقامات این ایالت درخواست کمک کرده است.

 

گزارش ها نشان می‌دهد که گسترش روزافزون کرونا همچنین بسیاری از پزشکان و پرستاران در آلمان را هم آلوده کرده است. بر اساس اطلاعات رسانه های آلمانی بیش از ۲۳۰۰ تن از کارکنان و پزشکان کلینیک‌ها در آلمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

بر اساس اطلاعات موسسه “رابرت کخ”، انتظار می‌رود که آمارهای واقعی سرایت در کادر پزشکی بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده باشد.

 

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین ارزیابی خود درباره استفاده از ماسک را تغییر داده و در صفحه اینترنتی خود اعلام کرد که حتی افراد بدون علائم کرونا هم اگر از ماسک استفاده کنند خطر انتقال ویروس به دیگران کاهش می‌یابد. پیش از این، این انستیتوی ملی بیماری های همه گیر در آلمان استفاده از ماسک را تنها برای افراد با علائم حاد تنفسی توصیه می‌کرد. این انستیتو دلیل این تغییر موضع خود را این اعلام کرده است که همه کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند متوجه آن نمی‌شوند.

 

“پیتر آلتمایر”، وزیر اقتصاد آلمان هم انتظار کاهش بازده اقتصادی آلمان در هفته های آینده را دارد.

 

وی روز پنج شنبه در سخنانی در برلین گفت که در برخی ماه ها در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی کاهش بیش از ۸ درصدی بازده اقتصادی ممکن است.

 

وزارت اقتصاد آلمان یک رکود سخت برای آلمان را انتظار دارد. “پیتر آلتمایر” تاکید کرد که تولید ناخالص ملی در آلمان می‌تواند در سال جاری میلادی شدیدتر از دوران بحران مالی سال ۲۰۰۹ کاهش پیدا کند.

 

رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) هم درباره عواقب اقتصادی شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده و با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند در این باره آمار مطمئمی را ارائه دهد همچنین گفت که من می‌ترسم که این بحران برای آلمان سخت تر از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۹ باشد.

 

همچنین خبرها حاکی از آن است که ناتو در آینده می‌خواهد نقش گسترده‌تری را در غلبه بر بحران کرونا ایفا کند.

 

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده است که ناتو از قابلیت های ویژه‌ای برخوردار است که در این بحران به آن نیاز است.

 

وی به عنوان نمونه تهیه مشترک کالا و هماهنگی از طریق این ائتلاف نظامی را خواستار شد.

 

ماس همچنین اعلام کرد که دولت آلمان با وجود بحران کرونا به تعهدات خود در قبال ناتو برای افزایش بودجه دفاعی پایبند است.

 

بر اساس جدیدترین آمارها در حال حاضر ۸۳۴۵۹ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و ۱۰۴۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برآورد اشتباه، اوضاع اروپا را وخیم تر کرده است

متن مذاکرات کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با برآورد نادرست از میزان توانایی در مقابله با ویروس کرونا، اوضاع کنونی را وخیم تر کرده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, بلژیک, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

بحران کرونا در فرانسه؛ کسی که بالای ۸۰ سال سن دارد دیگر لزوما دستگاه تنفسی دریافت نمی‌کند

انستیتو طب سوانح آلمان در گزارشی از اوضاع فاجعه بار بیمارستان‌های کرونا در شرق فرانسه و کمبود دستگاه‌های تنفسی خبر داده به گونه‌ای که به بیماران کرونایی بالای ۸۰ سال به جای درمان برای مرگی راحت کمک می‌شود.

ادامه

المان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, غرب اروپا, فرانسه

آمریکا با ۸۲ هزار فرد مبتلا به‌ ویروس‌ کرونا از چین و تمام کشورهای جهان پیشی گرفت

با عبور شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۲۳ هزار نفر، تهدید بی سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیافزایند.

ادامه

اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه