قاضی گروه جیش الفتح: اعراب حاشیه خلیج فارس پول موشک‌های تروریست‌های سوری را تامین می‌کنند

عبدالله المحیسنی، قاضی گروه جیش الفتح اذعان کرد که هزینه سلاح‌های این گروه به ویژه موشک‌هایی که جیش الفتح از آنها برای حمله به محله‌های غربی حلب استفاده می کند از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تامین می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالله المحیسنی، قاضی گروه جیش الفتح (ائتلافی از گروه‌های تروریستی رادیکال با سرکردگی النصره) که رهبری عملیاتی نظامی برای درهم شکستن محاصره محله‌های شرقی را برعهده دارد، اعتراف کرد موشک‌هایی که این ائتلاف از آنها برای حمله به محله‌های غربی شهر حلب استفاده می‌کنند، با حمایت مالی برخی طرف‌ها از جمله عربستان و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تهیه شده‌اند.

 

المحیسنی که اصالتا عربستانی است، اظهار داشت: تعدادی از بازرگانان ادلب و حلب و نیز کسانی در عربستان، کویت و قطر در تهیه این موشک‌ها مشارکت کردند.

 

قاضی جیش الفتح به حمایت مالی بازرگانان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای خرید این موشک‌ها جهت حمله به شهر حلب افتخار کرده و از این افراد که آنها را “بازرگانان اسلام”‌ می‌خواند، خواست در خرید تعداد بیشتری از این موشک‌ها شرکت کنند.

 

طبق گزارش ارتش سوریه، گروه‌های شبه نظامی محله‌های مسکونی غرب شهر حلب را در جریان درگیری‌ها با صدها موشک کاتوشا و گراد هدف قرار داده‌اند. طی حملات در دوره اخیر(از ۲۸ اکتبر تا سوم نوامبر) ۹۹ غیرنظامی کشته و دستکم ۴۹۸ تن دیگر زخمی شدند.