شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

فناوری حیرت آور چین برای سفرهای فضایی «یک ساعته» به سراسر دنیا

رسانه «تراول دیلی مدیا» در خبری به نقل از «بائو ویمین» از اعضای آکادمی علوم چین نوشت که محققان ارشد سفرهای فضایی چین در حال کار روی فناوری جدید و حیرت آوری هستند که این قابلیت را تا سال ۲۰۴۵ میلادی به انسان می دهد که در طول بازه زمانی یک ساعته، به هر کجای دنیا سفر کنند.

 

این احتمال وجود دارد که این فناوری در طول دهه های آتی به واقعیت تبدیل شود.

 

این عضو آکادمی علوم چین در جریان سخنرانی خود در کنفرانس فضایی چین در سال ۲۰۲۰ میلادی که در شهر «فوژو» برگزار شد، تاکید کرد که این احتمال وجود دارد تا سال ۲۰۴۵ میلادی، سفرهای خارق العاده ای در پروازهای هواپیمایی چین به شیوه ای عادی و روتین صورت گیرد.

 

بائو که در جایگاه رئیس کمیسیون علوم و فناوری شرکت علوم و فناوری هوافضای چین نیز فعالیت دارد، گفت که فناوری پرواز مافوق صوت در کنار فناوری موشک حامل قابل استفاده مجدد، هدف هایی عالی هستند که رسیدن به آنها ضرورت دارد.

 

این عضو آکادمی علوم چین در عین حال گفت که انجام سفرهای فضایی مانند سفر با هواپیما تا سال ۲۰۳۵ میلادی به اندازه ای پیشرفت خواهند کرد که شاهد جابجایی هزاران کیلوگرم بار و مسافر خواهیم بود؛ یک دهه دیگر بعد از سال ۲۰۳۵ نیز سیستم کلی سفرهای فضایی به طور کامل تکمیل و عملیاتی می شوند.

 

بر این اساس، این سیستم های پروازهای فضایی با حداکثر سرعت خود می توانند هزاران پرواز در طول سال داشته باشند که شامل جابجایی ده ها هزار مسافر می شود.

 

چین درصد است تا سال ۲۰۳۰ میلادی به قدرت اصلی در عرصه فضایی تبدیل شود و در این راستا گام های متعددی برداشته است که از جمله آنها می توان به اقتصادی تر کردن پروازهای فضایی در طول سال های اخیر اشاره کرد.

 

چین در حال تولید و توسعه موشک هایی با قابلیت استفاده مجدد است و اوایل ماه جاری میلادی نیز توانست به صورت موفقیت آمیز یک فضاپیما با قابلیت استفاده مجدد را به فضا پرتاب کند و در آنجا فرود بیاورد.