هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

فلتمن: دولت‌های آمریکا در تحقق اهدافشان در سوریه شکست خوردند

معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه اذعان کرد، دولت‌های این کشور در تحقق اهداف خود درباره سوریه شکست خوردند.

 

به گزارش ایسنا، جفری فلتمن، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: سیاست دولت‌های باراک اوباما و دونالد ترامپ در تحقق نتایج چشمگیر درباره اهداف واشنگتن در سوریه شکست خورد.

 

وی گفت: “باید رویکرد جدیدی را درباره سوریه در پیش گرفت بر این اساس که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اقدامات ملموس، مشخص و شفافی درباره اصلاحات سیاسی اتخاذ کند، در مقابل واشنگتن اقداماتی از جمله کاهش تحریم‌ها علیه دمشق را اتخاذ کند. با این حال من تردید دارم اسد به این رویکرد پاسخ مثبتی بدهد.”

 

وی گفت: واقع بینانه نیست که سیاست واشنگتن براساس تغییر نظام در کوتاه مدت باشد. سیاست آمریکا باید برپایه تلاش برای تشویق تعامل با مسائل بزرگتری درباره سیاست‌های نظام سوریه باشد. چالش‌های اجتماعی و اقتصادی و زیرساختی مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. ”

 

فلتمن درباره شایعه‌ها درخصوص تعیین وی به عنوان فرستاده آمریکا به سوریه گفت: با صراحت می‌گویم هیچ کسی با من تماس نگرفته است. فکر نمی‌کنم تعیین فرستاده برای سوریه اولویت دولت جو بایدن باشد. پرونده سوریه اولویت بایدن نیست بلکه بخشی از پرونده‌های دیگر دارای اولویت مثل روسیه و ایران و حمایت از هم‌پیمانان در منطقه است.

 

وی درباره اوضاع سوریه گفت: “خشونت و درگیری در سوریه طی سال‌های گذشته به دلایلی از جمله توافق‌های روسیه – ترکیه و وجود نیروهای ترکیه در ادلب کاهش یافته است. اوضاع اقتصادی و انسانی در سوریه به دلایلی از جمله فروپاشی اقتصاد لبنان و پیامدهای جنگ و ویرانی و عوامل اقتصادی و اجتماعی وخیم شده است. بخش اعظمی از بحران اقتصادی در سوریه به دلیل بحران اقتصادی در لبنان است. سوری‌ها قادر به تعامل تجاری با لبنان نیستند. بحران اقتصادی سوریه دلایل متعددی دارد و نمی‌توان با اطمینان گفت تا چه حد تحریم‌ها باعث این بحران شده است.

 

وی درباره اینکه آیا واشنگتن با دمشق یا مسکو مذاکره می‌کند، گفت: صحبت با مسکو بهتر است هرچند روابط آمریکا و روسیه پیچیده است. باید اسد را درباره مسائل مشخص و مهمی در بوته آزمون قرار داد. آیا اسد آماده است رفتار خود را تغییر دهد تا تحریم‌ها کاهش یابد.

 

انتقاد دوباره سازمان بهداشت جهانی از یورش کشورهای ثروتمند غربی برای خرید واکسن کرونا

این نخستین بار نیست که رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن کرونا لب به انتقاد از کشورهای پیشرفته غربی می‎‌گشاید.

ادامه

امارات, اندونزی, برزیل, پرو, ترکیه, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانش, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سرمایه‌داری, صربستان, فیلیپین

اولین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» هفته جاری به ایران ارسال می‌شود

جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ظرفیت واکسن سازی ایران هم بالاست طرف روس و ما توافق کردیم که این واکسن در داخل ایران نیز به شکل مشترک تولید شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش

انتقام سخت ارتش سوریه از تروریست‌ها

یک رسانه سوری با اشاره به هلاکت عامل حملات به اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان و نظامیان از عزم جدی ارتش این کشور برای درهم کوبیدن تروریست‌ها با وجود حمایت‌های بی دریغ آمریکا و دیگر حامیان این تروریست‌ها خبر داد.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, گزارش

گوترش خواستار همکاری ایران وآمریکا برای خروج از بن‌بست برجام شد

« آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در خصوص توافق هسته ای (برجام) همکاری کنند اما همزمان اذعان کرد که انتظار«نتیجه سریعی» برای این درخواست ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, مذاکرات اتمی