رئیس‌جمهوری برزیل: حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند

رئیس‌جمهوری بزریل در انتقاد از اقدامات اسرائیل در قبال فلسطین تاکید کرد این اقدام علیه اسرائیل، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری ائوروپا پرس، لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل در برنامه هفتگی «گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری» گفت، به دلیل اینکه حماس، حمله علیه اسرائیل انجام داده، تل ... رئیس‌جمهوری برزیل: حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, حقوق کودک, فرانسه, فلسطین, کودکان, مصر

هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه بار کودکان غزه: شمار کودک کشته‌شده تاکنون به ۵۰۰ و زخمی‌ها به هزار و ۶۰۰ نفر رسید

یونیسف از شهادت ۵۰۰ کودک فلسطینی و زخمی شدن هزار و ۶۰۰ کودک دیگر در نوار غزه ظرف یک هفته اخیر خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «سلیم اویس»، مسئول رسانه‌ای دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که شمار کشته‌های کودک در غزه تاکنون به ۵۰۰ نفر رسیده و ... هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه بار کودکان غزه: شمار کودک کشته‌شده تاکنون به ۵۰۰ و زخمی‌ها به هزار و ۶۰۰ نفر رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, فلسطین, کودکان

یونیسف؛ ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند

یونیسف در گزارشی اعلام کرد که ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز -چهارشنبه- در گزارشی اعلام کرد که پاندمی کرونا مبارزه برای پایان دادن به فقر در میان کودکان را کند کرده است و در حال حاضر ۳۳۳ میلیون ... یونیسف؛ ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند

ادامه

بانک جهانی, جهان, حقوق کودک, سازمان ملل, صحرای غربی, فقر, فقرزدایی, کودکان

بیراهه‌های مدرسـه

دانش‌آموزان روستاهای سیستان و بلوچستان برای رسیدن به کلاس درس از بین گاندو ها، رودخانه ها و جاده های خطرناک عبور می کنند. هم‌میهن؛ زانو بغل‌کرده در دل تلی از خاک و جاده‌ای نیمه‌تمام، زیرآفتاب کم‌رمق در انتظار آهن‌پاره‌ای آبی‌، سفید یا قرمز. یکی از هزاران تصویر فقر از روستاهای سیستان و بلوچستان در میان بیابان‌ها ثبت می‌شود، وقتی ... بیراهه‌های مدرسـه

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق کودک, عدالت اجتماعی, فقر, مقاله

انتقاد چین از رفتار طالبان با زنان افغان

چین امروز (چهارشنبه) از طالبان خواست دست از محروم کردن زنان از حق تحصیل و زندگی اجتماعی برداشته و رویکرد قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: جامعه بین‌المللی هنوز نگرانی و انتظارات زیادی نسبت به دولت موقف افغانستان دارد، ... انتقاد چین از رفتار طالبان با زنان افغان

ادامه

افغانستان, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, حقوق کودکان, زنان, گزارش

فقر در میان کودکان انگلیسی به بالاترین حد رسید

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که نرخ فقر در میان کودکان این کشور به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

 

به گزارش ایرنا؛ بر اساس گزارش بنیاد جوزف رون‌تری بالغ بر ۴ میلیون کودک در سال‌ ۲۰۱۷ شناسایی شده‌اند که این میزان ۴۰۰ هزار نفر نسبت به پنج سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

 

به رغم ادعای دولت انگلیس درباره کاهش آمار بیکاری، تحقیقات این موسسه انگلیسی نشان ‌می‌دهد که نرخ افراد شاغلی که به دلیل درآمد پایین در فقر به سرمی‌برند، افزایش داشته است.

 

در حال حاضر ۱۴.۳ میلیون فقیر در انگلیس زندگی می کنند که از این میزان ۵۶ درصد شاغل هستند. این در حالی است که ده سال پیش ۳۹ درصد افراد شاغل فقیر بوده‌اند.

 

از سویی آمار ها نشان می دهد که دو میلیون بازنشسته انگلیسی در فقر به سر می برند که این نرخ نسبت به ۵ سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

 

شبکه خبری اسکای در گزارشی در همین رابطه با فردی به نام موسی زیکوسوکا ۵۴ ساله گفت وگو کرده که چندی پیش برای یکی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی کار می کرده است. او می‌گوید که پس از پایان کارش، نمی‌تواند از فقری که دچار شده کمر راست کند.

 

نتایج تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد هزینه‌های زندگی در این کشور در پنج سال اخیر نزدیک به سه برابر نرخ تورم افزایش یافته و این مساله در کنار اصلاحات ساختاری در نظام کمک‌ هزینه‌های معیشتی، فشار قابل توجهی روی مردم انگلیس گذاشته است.

 

براساس برآوردهای انجام شده، هر خانوار نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۷ پوند در سال برای پرداخت قبوض اولیه زندگی شامل آب، برق، گاز، مالیات شهرداری و غیره هزینه می‌کند.

 

طبق تحقیقات تارنمای کامپردمارکت (comparethemarket.com) این میزان ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش نشان می‌دهد. همچنین هزینه انرژی بیشترین افزایش را در این مدت تجربه کرده و از یک هزار و ۲۸۹ پوند اینک به یک هزار و ۸۱۳ پوند در سال رسیده است.

 

اما ریو رئیس خیریه تراسل می گوید که آمارها به روشنی نشان دهنده افزایش آمار فقر در انگلیس و اینکه افراد سخت تر می توانند خود را از این وضعیت خارج کنند.

 

بی‌خانمانی در انگلیس از دهه ۹۰ میلادی تا سال ۲۰۱۰ به طرز قابل‌توجهی کاهش یافت اما از سال ۲۰۱۰ به این‌سو هم‌زمان با به قدرت رسیدن محافظه‌کاران، رشد بی‌سابقه‌ای را باوجود وعده‌های فراوان آن‌ها برای ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت تجربه کرده است.

 

فروش واحدهای مسکونی شهرداری‌ها یکی از راهکارهایی بود که محافظه‌کاران برای ایجاد مولدهای مالی و ساخت واحدهای کوچک و ارزان‌تر پیشنهاد کردند، اما این مساله به آواره شدن قشر آسیب‌پذیر و گسترش معضل بی‌خانمانی دامن زد.

 

دولت محافظه‌کار بوریس جانسون اینک قصد دارد تا در راستای سیاست‌های ریاضت اقتصادی، طرح موسوم به « یونیورسال کردیت » را که انتقادهای زیادی به آن وارد است جایگزین کمک هزینه‌های معیشتی مردم انگلیس کند. بر اساس این طرح، افرادی که در مدت مشخصی وارد بازار کار نشوند توسط دولت تحریم و کمک‌هزینه‌ آنها متوقف خواهد شد.

 

قمار کثیف با گلادیاتورهای کوچک/ شرط‌بندی روی پسربچه‌های ۸ تا ۱۵ ساله

مانند خروس لاری‌ها به جان هم می‌افتند، آن هم به بهای ۱۰ تا ۱۵هزار تومان؛ کودکان معتادی که یا بی‌سرپرستند یا بدسرپرست و روی آنها قمار می‌شود. اینجا محله هرندی است در جنوب پایتخت؛ همانجا که به چرکی‌شدن زخم‌های اعتیاد شهرت دارد.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق کودک, فقر, گزارش

رویای تحصیل برای دخترانِ هیرمند / کاهش سهم مخارج دولت در آموزش از اقتصاد به فرمان نئولیبرالیسم

برخی روستاهای شهرستان هیرمند به علت نبود جاده مناسب تا شهر از حق تحصیل محروم هستند؛ ۱۲۷‌هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ وجود دارد.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق کودک, فرهنگ, گزارش, نئولیبرالیسم

گسترده‌تر شدن حضور کودکان خیابانی با وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصادی در ایران

در حالی که سازمان‌ها هنوز آمار دقیقی از کودکان کار و خیابانی ندارند، قرار است از ۲۰ آذر ماه، نیروی انتظامی”باندهای مافیایی” کودکان خیابانی ایرانی و غیرایرانی را شناسایی کند.

ادامه

ایران, حقوق کودک, کودکان کار, گزارش