بیانیه جمعی دانشجویان در همبستگی و حمایت از کارگران نفت و پتروشیمی

تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان کشور مستقلاً بیانیه‌ای را در حمایت از اعتصاب کارگران صنعت نفت و پتروشیمی امضا نموده‌اند که لیست کامل اسامی امضاکنندگان به‌همراه شماره دانشجویی و محل تحصیل آنان به دست هیئت تحریریه کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور رسیده است.

ادامه

ایران, بیانیه, دانشجویی, کارگری, همبستگی

بیانیه دانشجویی؛ ازاین‌پس هیچ تعاملِ سازش‌برانگیزی میان ما و حکومت ممکن نخواهد بود

مطالبه‌ی امروز ما از آزادی و عدالت به حق ابتداییِ زیستن فروکشیده شده‌است. در چهل سال اخیر جنایاتی که به قیمت بقای یک رژیم تمامیت‌خواه بر اقوام و اقشار و اصناف و در یک کلام صاحبان واقعی این مرز و بوم رفته، برای ما هیچ‌گاه پوشیده نبوده و نمانده‌است.

ادامه

ایران, بیانیه, خبر, دانشجویی, سیاسی

انتقاد شدید ۳۵ تشکل دانشجویی از فساد، بی‌عدالتی و خفقان

شماری از تشکل‌های دانشجویی سراسر ایران از سیاست‌های مبتنی بر “قرائت‌های اقتدارگرایانه” از آزادی و دین انتقاد کردند. آنها می‌گویند حاصل این سیاست‌ها رواج فقر و فساد، خفقان در دانشگاه و دخالت در امور خصوصی شهروندان است.

ادامه

اجتماعی, ایران, بیانیه, دانشجویی

۱۲۶ فعال دانشجویی ومدنی: ویژگی کارنامه کوتاه مدت رئیسی، تداوم وتشدید سرکوب

ده‌ها فعال مدنی و دانشجویی دیگر به جمع کسانی پیوسته‌اند که احکام قضایی علیه کارگران و دانشجویان را “بهت‌آور” می‌دانند. ۱۲۶ نفر در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی می‌نویسند حیثیت قانون و دستگاه قضا بیش از پیش لکه‌دار شده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, دانشجویی

فعالین دانشجویی: دانشجویان بازداشتی را آزاد کنید / تنها چاره کار شنیدن صدای ملت است

بیش از ۱۰۰۰ فعال دانشجویی تشکل‌های اسلامی و فعالین نشریات دانشجویی، در واکنش به بازداشت تعدادی از دانشجویان سراسر کشور در پی اعتراضات اخیر در برخی شهرهای کشور، در نامه‌ای به حسن روحانی امنیتی شدن فضا در دانشگاه را محکوم و خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی شدند.

 

خبر بازداشت جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و برخی دانشگاه‌های دیگر کشور موجبات نگرانی عمیق دانشگاهیان را فراهم آورده‌است؛ از این رو ما اعضای تشکل‌های اسلامی و فعالین نشریات دانشجویی، ضمن هشدار نسبت به امنیتی شدن فضای دانشگاه و عدم تحقق وعده دانشگاه امن حضرتعالی که به راستی امروز حضور خود را در این جایگاه مدیون و مرهون تلاش همین دانشگاهیان هستید، اعلام می‌داریم که تنها کسانی در همه این سال‌ها از ملت سیلی خورده و مدام در حال توطئه هستند از این بازداشت‌ها خرسند بوده و از این ماجرا نهایت بهره را به قصد خاموش کردن، سرکوب و قلب به مطلوب صدای دانشجویان و مردم خواهند برد.

 

ما دانشجویان در ماجرای اعتراضات روزهای اخیر، تنها چاره کار را شنیدن صدای ملت و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به مطالبات به‌حق آنان دانسته و در پیش گرفتن رویه سرکوب و امنیتی نمودن فضا بویژه در محیط دانشگاه که محل اندیشه ورزی است و سرکوب دانشجویان به هر بهانه‌ای را به شدت محکوم و آن را خط قرمز غیرقابل بازگشت خود می‌دانیم؛ ما معتقدیم گشایش فضای نقد و اعتراض مسالمت‌آمیز، تحقق حقوق شهروندی، مبارزه با فساد سیستماتیک و مقابله با اقتصاد رانتی است که می‌تواند رضایت مردم را به همراه داشته‌باشد.

 

لذا ضمن درخواست پیگیری فوری از حضرتعالی جهت آزادی دانشجویان بازداشتی، هشدار می‌دهیم که ادامه این روند وضعیت کشور را پیچیده‌تر، مردم را ناامیدتر و آینده را غیر قابل پیش‌بینی خواهد نمود.

نرگس محمدی: ما باختگان و یافتگان آزادی هستیم، پارادوکسی باور نکردنی

عده‌ای از دانشجویان دانشگاه نوشیروانى بابل ۱۶ آذر کمپینى را آغاز کرد‌ند به نام “پیامى براى دانشجو”. این کمپین در تلاش است تا پیام‌های بدون سانسور فعالین سیاسى را که امکان حضور در دانشگاه‌ها ندارند را به دانشگاه مخابره کند.   نرگس محمدی، زندانی سیاسی و فعال مدنی با پیوستن به این کمپین از داخل ... نرگس محمدی: ما باختگان و یافتگان آزادی هستیم، پارادوکسی باور نکردنی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر

”.. تئورى شما تئورى وحشت و ترور است.. “

یکی از دانشجویان در دانشگاه تبریز خطاب به پاسدار حسن عباسی او را در مورد کشتار و شکنجه و اعدامها و فریب و دروغ مور حمله قرار داد.   وی گفت‌:‌ ما از احمدی‌نژاد می‌گذریم… . اما کسانی مثل شما وابستگان نظامی و میلیشیایی و اربابانتان که ۸سال او را تقدیس کردید و نظرتان به ... ”.. تئورى شما تئورى وحشت و ترور است.. “

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, دانشجویی

بیانیه جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسری تهران در حمایت از محمود صادقی

آیا توضیح خواستن از قوه ی قضائیه چیزی جز حق ملت شریف ایران است؟   تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسری تهران در حمایت از محمود صادقی بیانیه ای صادر کردند. متن این بیانیه به نقل از کانال تلگرامی انجمن اسلامی دانشجوبان خواجه نصیر به شرح زیر است: محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی از ... بیانیه جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسری تهران در حمایت از محمود صادقی

ادامه

ایران, بیانیه, دانشجویی