روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

فعالیت‌های لوله‌گذاری پروژه نورد استریم ۲ به‌رغم تحریم‌های امریکا ‌ادامه می‌یابد

کشتی لوله‌گذار روسیه در نزدیکی سایت اجرای پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ در دریای سیاه توقف کرد.

 

دیدبان روسیه: به گزارش رویترز، داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی‌های رفنیتیو ایکون نشان می‌دهد شناور لوله‌گذاری «آکادمیک چرسکی «روسیه روز شنبه (۱۵ آذرماه) در نزدیکی محل ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ در دریای بالتیک توقف کرد.

 

کنسرسیوم تحت هدایت شرکت گازپروم روسیه که ساخت این خط لوله هزار و ۲۳۰ کیلومتری را به‌عهده دارد، ماه گذشته اعلام کرده بود پس از تعلیق یک سال پیش عملیات در پی تحریم شرکت‌های درگیر در ساخت‌وساز این پروژه توسط ایالات متحده، فعالیت این پروژه را ازسر می‌گیرد.

 

سفیر ایالات متحده آمریکا در برلین از دولت آلمان و اتحادیه اروپا خواست فعالیت ساخت‌وساز این خط لوله را برای ارسال سیگنالی به مسکو متوقف کنند.

 

واشنگتن معتقد است این خط لوله که به نقطه اشتعال روابط روسیه و غرب تبدیل شده و این روابط را در پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد قرار داده است، امنیت انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد.

 

رابین کوینویل، سفیر ایالات متحده در برلین، در مصاحبه با روزنامه هندلزبلات آلمان گفت: این خط لوله فقط یک پروژه اقتصادی نیست، بلکه ابزار سیاسی کرملین برای دور زدن اوکراین و تقسیم اروپاست.

 

توقف کشتی لوله‌گذار در شمال لهستان و آلمان

 

داده‌های ایکون نشان داد کشتی لوله‌گذاری روسیه در شمال لهستان و آلمان توقف کرده است. شرکت آلسیز سوئیسی – هلندی دسامبر گذشته به دنبال تهدید تحریم‌های واشنگتن، لوله‌گذاری را به حالت تعلیق درآورد.

 

یک مقام دریایی در شهر استرالسوند آلمان به شرکت‌های حمل‌ونقل اعلام کرد که از پنجم تا ۳۱ دسامبر در منطقه‌ای از دریای بالتیک که پروژه نورد استریم ۲ از آنجا عبور می‌کند، فعالیت‌های لوله‌گذاری انجام می‌شود.

 

این مقام گفت که زمان پایان کار یا نحوه قرار دادن دیگر بخش‌های باقیمانده این خط لوله مشخص نشده است و افزود: در آینده نام کشتی لوله‌گذار را عنوان می‌کند.

 

وی روز جمعه (۱۴ آذرماه) از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

 

بیش از ۹۰ درصد پروژه ۱۱ میلیارد دلاری نورد استریم ۲، با هدایت شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه و با هدف دو برابر کردن ظرفیت خط لوله نورد استریم، تکمیل شده است.

 

این در حالی است که لایحه سالانه سیاست دفاعی ایالات متحده که اواخر روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) توسط قانونگذاران اعلام شد، حاوی تحریم‌هایی است که به گفته طرفداران آن، پروژه نورد استریم ۲ را متوقف می‌کند.

ناوگروه تهاجمی انگلیس عازم پاسیفیک غربی می‌شود

انگلیس که در سودای افزایش نفوذ جهانی در دوره پسابرگزیت است؛ در هماهنگی با آمریکا برای به چالش کشیدن قدرت پکن، اوایل سال میلادی آتی، یک ناوگروه تهاجمی به پاسیفیک غربی اعزام می‌کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا, ناتو

چرایی تشدید مخالفت آمریکا با حضور چین در آسیای مرکزی

«سرگئی کوژمیاکین» تحلیلگر سیاسی روس در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی دلایل افزایش مخالفت‌های آمریکا با حضور چین در آسیای مرکزی پرداخته است.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, امریکا, تاجیکستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, سیاسی, قرقیزستان, قزاقستان