خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

فشار آمریکا بر عراق برای ممانعت از همکاری نظامی با روسیه

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تقویت همکاری نظامی کشورش با مسکو را ضروری خواند و گفت که آمریکا بتازگی نیز فشار برای ممانعت از همکاری نظامی عراق با روسیه را بیشتر کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که آمریکا بر عراق فشار آورده تا آن را از همکاری نظامی با روسیه بازدارد.

 

«محمد رضا آل حیدر» در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «ما در کمیسیون امنیت و دفاع می‌خواهیم عراق در تامین اسلحه خود منابع متنوع را امتحان کند به خصوص اینکه از روسیه سلاح بگیریم، زیرا ما در آموزش نظامی و تسلیح روابط تاریخی با روسیه داریم و حتی در زمینه امنیت، اطلاعات و تماس هم با روسیه ارتباط خوب و تاریخی داریم».

 

وی با اشاره به دیدار چند ماه قبل خود با سفیر روسیه در عراق گفت: «روسیه برای کمک به عراق در زمینه آموزش و تسلیح تمایل کامل دارد؛ اما به صراحت فشارهایی از سمت آمریکا بر عراق وارد آمده تا مانع همکاری عراق با روسیه در زمینه همکاری نظامی شود».

 

این عضو پارلمان عراق گفت: «اگر دولت عراق در ایجاد اصول توافق تسلیح و آموزش با روسیه موفق شود، ارتش عراق پیشرفت خواهد کرد و می‌تواند قدرت امنیتی و اطلاعاتی خود را توسعه بخشد».

 

 آل حیدر با اشاره اینکه قبلا آموزش‌ها و دوره‌هایی توسط روسیه برای نیروهای ارتش عراق انجام شده که موفق بوده است، گفت: «ما با قدرت، دولت را به تقویت همکاری نظامی با روسیه دعوت می‌کنیم تا آمریکا به دنبال زورگویی و تحکم بر ارتش عراق نباشد».

 

«جمعه عناد» وزیر دفاع عراق در هفتم دسامبر با «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق روابط امنیتی دو جانبه را بررسی کرد.

 

وزیر خارجه عراق هم اخیرا گفت که وزیر دفاع این کشور بزودی به مسکو خواهد رفت.

 

نیروی زمینی، دریایی و هوایی عراق در حال حاضر بیشتر به سلاح‌های آمریکایی متکی هستند  و از سال ۲۰۰۳ به بعد علاوه بر سلاح، تجهیزات، موشک، جنگنده‌ها و تانک‌هایی  را که ده‌ها میلیارد دلار تخمین زده شده است، از آمریکا وارد کردند.

آکسیوس: آمریکا در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در بغداد است

پایگاه خبری اکسیوس گزارش داد که آمریکا در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در بغداد است. فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرده بود که دست به اقدامات گسترده‌ای برای متوقف ساختن حملات به هیئت‌های دیپلماتیک و تأسیسات حیاتی در عراق می‌زند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق

شورای اروپا از ترکیه خواست دمیرتاش را از زندان آزادی کند

شورای اتحادیه اروپا از ترکیه خواست هر چه سریع‌تر صلاح‌الدین دمیرتاش، سیاستمدار حامی کردها و رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها در این کشور را از زندان آزاد کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای اسرائیلی

نخستین پرواز مستقیم بین اسرائیل و مغرب روز گذشته صورت گرفت. این پرواز از فرودگاه بن‌گورین واقع در اراضی اشغالی به شهر رباط انجام شد. در این پرواز یک هیأت بلندپایه اسرائیلی حضور داشت که ریاست آن بر عهده «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا بود.

ادامه

اسراییل, الجزایر, امارات, امریکا, بحرین, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, فلسطین, مراکش

روسیه به فلسطین واکسن کرونا ارسال می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با محمود عباس رئیس منطقه خودگردان فلسطین در تماس تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با ویروس همه گیر کرونا و ارسال واکسن به فلسطین گفت وگو کرد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین