درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

فشار آمریکا بر شرکت های نفتی برای کاهش همکاری با ونزوئلا

سه منبع آگاه به رویترز گفتند آمریکا از شرکت های واسطه ای نفتی و پالایشگاه های مختلف در سراسر دنیا خواسته است تا همکاری‌های خود را با ونزوئلا بیش از پیش کاهش دهند، در غیر اینصورت تحریم خواهند شد.

 

به گزارش رویترز، این اقدام در حالی است که تلاش های واشنگتن برای سرنگونی نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا متوقف مانده و برای تحقق اهداف خود در حوزه سیاست خارجی به سوی شرکت های غیرآمریکایی متمایل شده است.

 

آمریکا در ماه های اخیر تحریم هایی علیه ونزوئلا اعمال کرده اما برخی شرکت ها همچنان به تامین و انتقال سوخت از هند، روسیه و اروپا به ونزوئلا ادامه می دهند.

 

به گفته منابع آگاه، واشنگتن مشخصا قصد دارد انتقال بنزین و فرآورده های پالایشگاهی به ونزوئلا قطع شود اما سوخت هواپیما و گازوئیل از این قاعده مستثنی هستند.

 

دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا اوایل ماه فوریه اعلام کرد که از ماه آوریل آینده استفاده از نظام مالی این کشور برای انجام معاملات نفتی با ونزوئلا ممنوع می شود. وزارت خارجه آمریکا هفته جاری با شرکت های خارجی تماس گرفته و اعلام کرد که دامنه تحریم ها گسترده تر شده و فراتر از تحریم هایی است که به صورت مکتوب منتشر شده است.

 

منابع آگاه گفتند وزارت خارجه آمریکا به این شرکت ها اعلام کرده است که هر گونه تجارت نفتی با ونزوئلا، اعم از مستقیم، غیرمستقیم یا تهاتری، نقض تحریم های آمریکا قلمداد خواهد شد.

 

یک منبع آگاه که نامش فاش نشده است، به رویترز گفت: این رفتار این روزهای آمریکاست. آنها قوانین مکتوبی دارند و بعد تماس می گیرند و توضیح می دهند که قوانین نانوشته ای نیز وجود دارد که باید از آنها تبعیت شود.

 

فشارهای آمریکا در حالی است که روسیه همچنان حامی دولت مادورو است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از روسیه خواست تا سربازان خود را از ونزوئلا خارج کند اما مسکو گفته که این «متخصصان» در چارچوب همکاری نظامی به ونزوئلا اعزام شده اند.

ایسنا

آمریکا معافیت ۴ کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می‌کند

تارنمای اس اند پی گلوبال پلاتز نوشت که آمریکا معافیت های چین، هند، کره جنوبی و ترکیه را از مجازات خریداران نفت ایران به مدت ۶ ماه دیگر تمدید می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, کره جنوبی, هندوستان

دست رد اتحادیه اروپا به درخواست آمریکا؛ هواوی تحریم نمی‌شود

کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا قصد ندارد به درخواست آمریکا برای تحریم هواوی و عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی تولیدی این شرکت در شبکه‌های نسل پنجم واکنش مثبت نشان دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا