همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

“کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران” ( “کودیر”) که برای بیش از چهار دهه در دفاع از صلح، حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و به‌ویژه آزادی‌ها و حقوق سندیکایی در ایران فعالیت کرده است، در نیمهٔ دوم آبان‌ماه سال جاری نشست سالانه‌اش را در ساختمان مرکزی اتحادیهٔ “یونیسون” در لندن با موفقیت برگزار کرد. یونیسون بزرگ‌ترین ... همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

ادامه

آزادی, آلمان, امپریالیسم, انگلیس, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, کانادا, معلمان, همبستگی

از مبارزۀ حق‌طلبانهٌ کارگران پروژه‌ای صنایع نفت پشتیبانی کنیم!

گزارش‌های انتشاریافته حاکی ازآن است در مناطق مختلف کشور شمار بزرگی از کارگران پروژه‌ای، پیمانی و قرارداد موقت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب‌ها با فراخوان ازسوی فعالان کارگری از روز گذشته آغاز شده‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

نیویورک تایمز؛ دستمزدی که زنان بابت کارِ خانگی نمی‌گیرند به اندازه درآمد ۵۰ شرکت بزرگ جهان است

اگر زنان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ برای کارهایی که در خانه از تهیه غذا، مراقبت از افراد، شست و شو، نظافت و … مبلغی معادل حداقل دستمزد کشورهای دریافت می‌کردند، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, زنان

هفته‌نامه “تایم” ؛ اعتراض نسرین ستوده به “نقض سیستماتیک حقوق زنان” در ایران

نسرین ستوده از زندان اوین پیامی به‌مناسبت هشت مارس منتشر کرده است. فراخوانی برای مبارزه مشترک علیه تبعیض و بی‌عدالتی. او با اشاره به شیوع کرونا در ایران از حکومت ایران خواسته است تا به دشمنی خود با جهان پایان دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

فریاد فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها؛ خشونت علیه زنان را پایان دهید

ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه و ایتالیا در اعتراض به اعمال خشونت‌ها علیه زنان، با برپایی راهپیمایی گسترده، پایان دادن به این برخوردها را خواستار شدند.

 

از ۲۵ نوامبر(۴ آذرماه) سال ۱۹۸۱، این روز به عنوان «روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» انتخاب شده ‌است. با این حال، در برخی از شهرهای اروپا، راهپیمایی اعتراضی از دیروز آغاز شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اعتراض‌ها امروز(یکشنبه) در پاریس و دیگر شهرهای این کشور با حضور گسترده زنان از سر گرفته شده است.

 

راهپیمایی پاریس، یکی از ۳۰ برنامه سازمان‌دهی شده در سراسر فرانسه از سوی نزدیک به ۷۰ سازمان، احزاب سیاسی، اتحادیه و انجمن بود.

 

دیروز(شنبه) نیز ۴۹ هزار نفر در پاریس در اعتراض به خشونت علیه زنان راهپیمایی کردند؛ برخی از معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند حاوی تصاویر یکی از خویشاوندان و دوستان‌شان که قربانی خشونت خانگی و جنسی شده‌اند.

 

در همین حال جمعیت فمینیستی «همه ما» که متولی برگزاری این راهپیمایی در فرانسه بود اعلام کرده، ۱۰۰ هزار نفر در پاریس و ۱۵۰ هزار نفر دیگر در سایر شهرهای این کشور راهپیمایی کردند. این تشکل، این راهپیمایی را بزرگترین نوع خود علیه خشونت مبتنی بر جنسیت در تاریخ فرانسه قلمداد کرده است.

 

خبرگزاری فرانسه همچنین افزود: در رم پایتخت ایتالیا نیز ده‌ها هزار نفر که بیشتر آنها زن بودند اقدام به راهپیمایی کردند؛ به گفته متولیان برگزاری این راهپیمایی، امسال در ایتالیا ۹۴ زن به دست شریک زندگی کنونی یا پیشین خود کشته شده‌اند.

 

به درخواست برگزارکنندگان، بنرهای احزاب و اتحادیه‌های سیاسی در میان بنرهای معترضان نبود؛ همچنین بسیاری از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی لباس‌هایی صورتی رنگ را بر تن داشتند. روی یکی از بنرها نوشته شده بود: ما صدای قدرتمند همه زن‌هایی هستیم که دیگر صدایی ندارند.

 

این رسانه در ادامه نوشت:‌در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی، راهپیمایان روی زمین نشستند و چند دقیقه به احترام زنان کشته‌شده سکوت کردند.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «روبرتو گوالتیری» وزیر اقتصاد ایتالیا دیروز گفت، ۱۲ میلیون یورو برای کمک به فرزندان زنانی پرداخت می‌شود که توسط شریک زندگی خود کشته شده‌اند. او در توئیتی نوشت: این مبلغ برای کمک هزینه‌های تحصیلی، پزشکی و آموزش‌های حرفه‌ای این افراد هزینه خواهد شد.

 

براساس آمار منتشر شده، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۳۷ زن در فرانسه به دست شریک کنونی یا پیشین خود کشته شده‌اند. این میزان در سال گذشته ۱۲۱ نفر بوده است.

ایرنا

پاریس در اعتراض به خشونت علیه زنان

همبستگی تشکیلات دموکراتیک زنان ایران با قربانیان فاجعه سیل روزهای اخیر در کشور ما

نوروز و بهار سال ۱۳۹۸ با فاجعه سیل خانمانسوز و در غیاب هشدارهای ضروری هواشناسی، در شمال و در بسیاری از استان‌های  ایران آغاز شد. روستاهای زیادی زیر آب رفتند و یا در محاصره آب قرار گرفتند .

ادامه

ایران, بیانیه, زنان

آزادی هر جامعه در گرو آزادی زنان آن جامعه است

اعلامیه کمیته مرکزی حزب توده ایران به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن   فرخنده باد هشتم مارس، روز گرامیداشتِ مبارزۀ تاریخی و قهرمانانهٔ زنان جهان برای رهایی از ستم جنسیتی، و برای برابری حقوق و دستیابی به دنیایی رها از خشونت و اندیشه‌های قرون وسطایی بر ضد زنان!

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, یادنامه