روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

فرود هواپیمای نظامی آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش کی‌یف و مسکو

همزمان با تشدید تنش اوکراین با روسیه، منابع خبری از استقرار یک هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در غرب اوکراین خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از تحرکات نظامی آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش این کشور با همسایه خود روسیه خبر دادند.

 

به گزارش منابع خبری، یک فروند هواپیمای لجستیکی  ارتش آمریکا  در فرودگاه شهر «لوف»  در غرب اوکراین فرود آمده است. نوع این هواپیما سی- ۱۷ گلوبمستر۳ نامیده شده است. گلوبمستر ۳  پس از «لاکهید c-5 گلکسی» بزرگترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکاست و توانایی رساندن انواع بار و نیروها را با سرعت بالا به پایگاه‌های منطقه نبرد دارد. این هواپیما در عین حال می‌تواند نیروهای تاکتیکی را از جایی به جایی دیگر جابه‌جا کند.

 

ارتش اوکراین در اقدامی که باعث ایجاد تنش با مسکو می‌‌شود اعلام کرده که رزمایش مشترکی را با نیروهای ناتو در آینده نزدیک  برگزار می‌کند. ارتش اوکراین شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایشی را با ناتو  با بیش از ۱۰۰۰ پرسنل نظامی از دستکم ۵ کشور برگزار می‌کند.

 

در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: «به طور خاص، در این رزمایش اقدام‌های دفاعی و به دنبال آن یک حمله برای بازگرداندن مرزها و تمامیت ارضی کشور که توسط یکی از کشورهای همسایه متخاصم مورد تعرض قرار گرفته، انجام خواهد شد.»

 

ناتو نیز پس از هشدار روسیه مبنی بر اینکه تشدید جدی درگیری در منطقه «دونباس» می‌تواند اوکراین را نابود کند، ابراز نگرانی کرده است. برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از تقویت مواضع دفاعی روسیه در مرز با اوکراین حکایت دارد.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه گذشته هشدار داد که هرگونه تلاش جدید برای به راه انداختن جنگ در منطقه «دونباس» ممکن است به نابودی اوکراین ختم شود.

 

کرملین جمعه اعلام کرد که هرگونه اعزام نیروهای ناتو به اوکراین منجر به تنش بیشتر نزدیک مرزهای روسیه می‌شود و مسکو را مجبور به اقدامات اضافی برای اطمینان از امنیت خود می‌کند.

مسکو: اقدامات نظامی در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا را رد نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد گفت درهای گفت‌وگو از سوی مسکو باز است اما با در نظر گرفتن شرایط، احتمال این که روسیه مجبور شود بر پاسخ نظامی متمرکز شود وجود دارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه

نگرانی متفاوت روسیه و اروپایی‌ها از وخامت اوضاع در منطقه دونباس اوکراین

در حالی‌که مقامات پارلمانی روس، آمریکا و اروپا را شریک جنایت ارتش اوکراین در کشته شدن یک کودک در دونباس نامیدند، فرانسه و آلمان از وخامت اوضاع در این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف نقض آتش‌بس شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, فرانسه