الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

فرمانده نیروهای ناتو درعراق؛ ناتو ماموریت‌های بیشتری در ماه‌ها و سال‌های آینده در عراق دارد

در حالیکه پارلمان عراق پیشتر در مصوبه‌ای خواستار خروج تمامی نیروهای خارجی از این کشور شده است، سازمان پیمان آنلانتیک شمالی (ناتو) از احتمال تمدید حضور نیروهایش در عراق برای پنج سال دیگر خبر داد.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «جنی کارینیان» فرمانده نیروهای ناتو در عراق در سخنانی گفت: این نیروها ممکن است پنج سال دیگر در عراق باقی بمانند.

 

کارینیان علت این امر را به گفته خود “فعال سازی برنامه اصلاحات و سیستم دفاع و امنیت” ذکر کرد.

 

وی افزود که ائتلاف بین‌المللی (موسوم به ائتلاف ضد داعش) در مرحله انتقال به سر می‌برند و تعداد نیروهای خود در عراق را در ماه‌های آینده کاهش خواهند داد و ما از نزدیک در این روند انتقال به آنها یاری خواهیم رساند. هدف ناتو انجام ماموریت‌های خود در عراق حتی بدون وجود نیروهای ائتلاف بین‌المللی است.

 

این فرمانده نیروهای ناتو مدعی شد: هدف این نیروها موفقیت اصلاحات است و بنا به درخواست دولت عراق، وزاری دفاع ناتو چند روز پیش موافقت خود را با توسعه کار ناتو در عراق از طریق افزایش مستشاران ابراز داشتند و از این رو، ما ماموریت‌های بیشتری در ماه‌ها و سال‌های آینده پیش رو داریم.

 

وی که از طریق ویدئو کنفرانس با مرکز مطالعات «رووداو» گفت وگو می‌کرد، به زعم خود ماموریت ناتو را صرفا مشورتی و نه رزمی توصیف کرد و در پاسخ به سوالی درباره ایران گفت: “هیچ تاثیری از جانب ایران در چارچوب وزارت دفاع عراق احساس نمی‌کنیم. دریافته ایم که تمایل شدید عراقها و رهبران عالی عراق درخصوص درک سیستم ناتو و ساختار آن است تا بتوانند در آینده با ناتو به عنوان بخشی از آموزش ها یا تقسیم نیروها کار کنند”.

 

کارینیان همچنین مدعی شد که “نیروهای ناتو در عراق بیشترین اهتمام و توجه را به حمایت از نیروهای امنیتی رسمی وابسته به دولت عراق دارند که الحشد الشعبی نیز در قالب این نیروها هستند اما با این وجود، ناتو هیچ برنامه کاری با الحشد الشعبی ندارد و موضوع تاسیس و توانمند سازی نیروهای الحشد الشعبی بنا به درخواست دولت عراق انجام می شود و ممکن است  بخشی از ماموریت ناتو در آینده باشد”.

 

او در عین حال ابراز عقیده کرد: “هرگونه نیروی مسلحی تحت هر عنوانی – اگر تحت کنترل دولت نباشد- تهدیدی برای همگان بویژه خود عراقی‌ها به شمار می رود”.

 

مسئولان ناتو درحالی از توسعه ماموریت و بقای بیشتر خود در عراق سخن می‌گویند که «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بهمن ماه گذشته واگذاری نقش نیروهای آمریکایی به ناتو را خلاف تصمیم پارلمان مبنی بر لزوم خروج همه نیروهای بیگانه از عراق دانسته بود.

 

پارلمان عراق با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است.

 

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری خارجی ابراز داشته و تلاش‌ها برای ادامه بقای نیروهای بیگانه در خاک کشورشان به بهانه و دستاویزهای مختلف را رد و محکوم کرده‌اند.

کارشناس اسرائیلی: بایدن پیروز شود یا ترامپ فرقی ندارد، منافع ما تامین است

تحلیلگر یک رسانه عبری زبان در سخنانی گفت که مواضع دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال امنیت اسرائیل و جایگاه بین‌المللی آن چندان تفاوتی با یکدیگر ندارد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر