مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

فرمانده جبهه النصره: آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها به ما سلاح‌های مدرن، پول و آموزش نظامی می‌دهند

جبهه النصره: هدف ما یک حکومت اسلامی است

یورگن تودنهوفر یک نویسنده و خبرنگار آلمانی واز اعضای حزب «دمکرات مسیحی» خانم آنگلا مرکل و نماینده سابق مجلس آلمان است، او از مخالفان دولت سوریه و در رده بندی سیاسی حزب خود به جناح راست تعلق داشته است این مصاحبه در سوریه با یکی از فرماندهان جبهه النصره اخیراصورت گرفته است.
این هفتمین سفر من و پسرم فردریک به سوریه است، با کلمات بسختی میتوان بزرگی درد و رنج هر دو طرف درگیر را بیان کرد.

 

«العز» یک فرمانده شعبه سوریه ای القاعده بنام «جبهه النصره» است که بطور شفاف و روشن از منابع تامین مالی این جبهه یعنی کشورهای عربستان، قطر و کویت سخن میکوید.

هویت «العز» از سوی ما بدقت مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و ملاقات ما در سنگری انجام پذیرفت که فقط از سوی جبهه النصره قابل استفاده بود، بسیاری از شبه نظامیان النصره بی نقاب در این مصاحبه حضور داشتند.

یک قسمت از اظهارات وی از سوی مفتی حلب تقریبا کلمه به کلمه تائید شد و بی علاقه گی شبه نظامیان مخالف اسد به آتش بس و دریافت کمک‌های انسانی نیز تائید شد، قبل از شروع گفتگو ما «العز» تعدادی از شبه نظامیان النصره را به ما معرفی کرد.

 

ابو العز: ما (منظور جبهه النصره است) یک بخش از القاعده هستیم. پرنسیب‌های ما عبارتند از: مبارزه با فساد و بی اخلاقی، صداقت و امنیت. بد اقبالی یکی میتواند شانس دیگری باشد، موقعیت و طریق ما تغییر کرده است.

 

برای مثال، اسرائیل از ما حمایت میکند چراکه ما با سوریه و حزب الله لبنان درگیر جنگیم. همچنین آمریکا هم نظرش را درباره ما تغییرداد. در واقع ما و داعش یک سازمان و گروه بودیم، اما داعش بنابر خواسته دولتهای بزرگ مانند آمریکا سیاستهای خود را با اهداف آنها منطبق کرد و مورد استفاده (مورد استفاده آمریکا قرار گرفت) قرار گرفت و از اصول ما دور شد.

بیشتر رهبران و سران داعش در خدمت سازمانهای اطلاعاتی‌اند. این کاملا روشن است. ما «جبهه النصره» راه خودمان را میرویم آنها (داعش) قبلا از ما حمایت می‌کردند. هدف ما سرنگونی رژیم‌های دیکتاتوری است. رژیم‌های مرتد. هدف ما بدست آوردن فتوحات ابتدا در جهان عربی و سپس در اروپاست.

 

رابطه شما با آمریکا چگونه است؟ آیا آمریکا از شورشیان حمایت می‌کنند؟

 

بله، آمریکا از اپوزیسیون حمایت میکند، اما نه مستقیم، آنها کشورهائی را مورد حمایت قرار می‌دهند، که آنها ما را حمایت می‌کنند. ما اما از این کمک‌ها راضی نیستیم. آمریکائی‌ها باید در اختیار ما سلاح‌های فوق پیشرفته قرار دهند. ما با موشک‌های آمریکائی «تاو»، در درگیری‌ها پیروز شدیم. ما با کمک این موشک‌ها توانستیم یک تعادل در جنگ با رژیم بر قرار کنیم.

تانک‌های لیبیائی را از طریق ترکیه دریافت کردیم. همچنین «ب ام» سلاح برای شلیک راکت‌های دسته‌جمعی را هم از ترکیه دریافت کردیم.

رژیم اما با جنگنده ها و راکت‌هایش روی دست ما بلند می‌شود. ما بخشی از خمپاره اندازها را هم در جنگ به غنیمت گرفته ‌یم، اما بیشتر آنها از خارج بدست ما رسیده است. اما با راکت‌های آمریکائی تاو در شرایطی قرار می‌گیریم که بتوانیم مناطقی را تحت کنترل خود درآوریم.

 

آمریکائی‌ها موشک‌ها را  در اختیار چه گروهی قرار دادند،  قبل از آنکه بدست شما برسد؟ به ارتش آزاد سوریه دادند؟

 

ابو العز: نخیر موشک‌ها مستقیما به خود ما تحویل داده شدند. آن‌ها موشک‌ها را به یک گروه معین تحویل دادند. آنزمان که راه (جاده) بسته شده بود و ما تحت محاصره بودیم، مستشاران (افسران) از ترکیه، قطر، عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا آمدند نزد ما.

 

این مستشاران(افسران) چه می‌کردند؟

 

متخصصان! متخصصان استفاده از ماهواره‌ها، موشک‌ها، عملیات شناسائی و دوربین‌های حرارتی…..

 

متخصصان آمریکائی هم حضور داشتند؟

 

متخصصین از چند کشور بودند.

 

آمریکائی‌ها هم بودند؟

 

بله. آمریکائی‌ها طرف ما هستند، اما نه آنطور که واقعا باید باشند. مثلا به ما می‌گویند: ما باید «گردان » ۴۷ را تسخیر کنیم.

یا ما برای تسخیر مدرسه پیاده نظام در مسلمیه از عربستان سعودی یک میلیون دلار دریافت کردیم. یا پنج سال پیش از کویت یک و نیم میلیون دینار کویتی و از عربستان ۵ میلیون دلار پول گرفتیم.

 

این مبالغ را دولت‌های این کشورها در اختیارتان قرار دادند یا افراد شخصی؟

 

از دولتها گرفتیم.

رژیم قوی است و از سوی روسیه حمایت میشود.

ما تا سرنگونی رژیم مبارزه خواهیم کرد. ما با روسیه و غرب هم مبارزه خواهیم کرد، چراکه غرب واقعا طرف ما را نمی‌گیرد. غربی‌ها (کشورهای غربی) فقط برای ما مجاهدین می‌فرستد، خب این راه مبارزه را آسانتر می‌کند اما چرا غرب از ما درست و حسابی حمایت نمی‌کند؟ ما این‌همه مبارز از غرب (کشورهای غربی) آلمان، فرانسه، بریتانیا، آمریکا در خدمت داریم.

 

آیا شما مبارزان اروپائی هم در حلب در اختیار دارید که می‌جنگند؟

 

خیلی، خیلی،خیلی!

 

نظرتان درمورد آتش‌بس چیست؟

 

ما آتش بس را برسمیت نمی‌شناسیم. ما نیروهای‌مان را تقسیم می‌کنیم. ما بزودی حمله بزرگی را علیه رژیم آغاز خواهیم کرد. ما شبه‌نظامیان را در مناطق مختلف تقسیم کرده‌ایم.

 

نظرتان در مورد کاروان کمک‌های انسانی مرکب از ۴۰ کامیون برای شرق حلب چیست؟

 

ما شروطی داریم، تا زمانی که رژیم محدوده جاده کاستلو، در الملاح و مناطق شمالی را کنترل می‌کند ما به هیچ کاروانی اجازه ورود نمی‌دهیم.رژیم باید تمام این مناطق را تخلیه کند.

 

چرا بخشی از نیروهای شما از جاده کاستلو عقب‌نشینی کردند؟

 

رژیم از سلاح‌های مدرن استفاده کرد، ما ضربه خوردیم و عقب‌نشینی کردیم. ما سعی کردیم برای تیمار ضربات رژیم استراحت کنیم و تا دوباره به رژیم حمله کنیم، ولی این حمله باید به سرنگونی رژیم منجر شود.

 

هدف تاکتیک شما دریافت مواد خوراکی و تقسیم آن است در بین هم‌قطارانتان بود؟

 

ما موافق آتش‌بس نبودیم.

 

آیا این مخالفت با آتش‌بس فقط شمال جبهه النصره می‌شود یا گروه‌های دیگر را هم شامل می‌شود؟

 

این شامل تمامی گروهٰهای درگیر می‌شود.

 

جبهه اسلامی، ارتش اسلامی؟

 

اینها همه با ما هستند. ما همه با هم جبهه النصره‌ایم. یک گروهی ساخته می‌شود بنام ارتش اسلامی یا فتخ الشام، اما اعتقادشان یکی است. نام عمومی همه این‌ها جبهه النصره است. یک نفر ۲۰۰۰ شبه‌نظامی در اختیار دارد، بعد یک گروه جدبد از این افراد تشکیل می‌دهد و نامش را می‌گذارد احرارالشام. برادرانی که در ایمان و اهداف یکی هستند با النصره.

 

نظرات شما آیا نظرات رهبری (نظرات رهبری جبهه النصره) تشکیلات هم هست؟

 

این نظر عمومی غالب همگان است، اما اگر آدمی پیدا شود و به شما غذا و آب بدهد تا از شما مثلا یک «مبارز معتدل» درست کند شما این‌را قبول می‌کنید یا نه؟

 

در این جنگ ۴۵۰۰۰۰ نفر کشته شده‌اند، اگر این جنگ ادامه پیدا کند تمامی کشور نابود خواهد شد ما در آلمان جنگ سی ساله را تجربه کرده‌ایم.

 

.ما فقط ۵ سال است می‌جنگیم این در مقایسه چیزی نیست!

 

حاضرید یک نفر از رژیم اسد را در دولت انتقالی قبول کنید؟

 

ما هیچ کسی را از رژیم و یا «ارتش آزاد سوریه» که معتدل نامیده می‌شود را قبول نداریم. هدف ما سرنگونی رژیم، و بنیان‌گذاری یک حکومت اسلامی بر اساس شریعت اسلامی است و هیچ دولت سکولاری را تحمل نمی‌کنیم.

 

اما نماینده علوش که به ژنو سفر کرده بود دولت انتقالی (دولت گذار) را قبول داشت؟

 

در سوریه مزدورانی وجود دارند. علوش با جبهه النصره مبارزه می‌کند. این گروه که مورد حمایت ترکیه است و آنها از این گروه یک گروه معتدل ارتش آزاد سوریه ساخته‌اند قبلا جزئی از جبهه النصره بودند. این افراد افراد ضعیفی‌اند.آن‌ها خود را فروخته‌اند.آنها باید دستورات حامیان‌شان را اجرا کنند.

 

جبهه اسلامی و ارتش اسلامی اما در ژنو مذاکره میکنند.

 

برای اینکه رهبران آنها در غرب ساخته و پرداخته شده‌اند.این‌ها از سوی سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهای خلیج فارس حمایت و پشتیبانی مالی می‌شوند(حقوق‌بگیر آنها هستند) تا اهداف این کشورها را اجرا کنند.

ما اما اینجا در خط مقدم دیده‌بانی در شیخ سید ایستاده‌ایم.این منطقه را ما کنترل می‌کنیم.پشت این خانه‌ها و در المجبل سربازان رژیم منتظرند. نیروهای ما ۲۰۰ متر تا اینجا فاصله دارند.

مجله هفته