دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

فرمانده ارتش لیبی تهدید به تصرف پایتخت کرد

تارنمای «الوسط » لیبی به نقل از حفتر نوشت: بحران در طرابلس باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد، ما نمی‌توانیم در شرایط کنونی سکوت کنیم، آزادسازی طرابلس براساس یک طرح نظامی حساب شده ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی در ادامه فرماندهان برخی گروه های مسلح را متهم به دستور گرفتن از طرف های خارجی کرد و گفت: رهبران شبه نظامیان مستقر در طرابلس چاره ای جز خروج از این شهر و فرار از آن با کمک سفارتخانه ها و زندگی به دور از لیبیایی‌ها ندارند. برخی از ایتالیا تعریف و تمجید می‌کنند و خود را دشمن ما می‌دانند.

 

ژنرال حفتر درخصوص انتخابات ریاست جمهوری و مجلس لیبی که سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود ۱۹ آذر برگزار می شود، گفت: ما اولین کسانی هستیم که خواستار برگزاری انتخابات هستیم، اما اگر ثابت شود انتخابات سالم نبوده است، ارتش آن را باطل می کند.

 

فرمانده ارتش لیبی درحالی برخی گروه ها را به مزدوری برای کشورهای خارجی و فرمانبری از آن ها حمایت می‌کند که برخی رسانه های لیبی او را مورد حمایت امارات، مصر و فرانسه می‌دانند.

 

ژنرال حفتر و «فایز السراج » رئیس دولت وفاق ملی لیبی دو رقیب سرسخت هم محسوب می‌شوند و در عین حال دو شخصیت قدرتمند در لیبی محسوب می شوند. نیروهای حفتر بیشتر در شرق لیبی مستقرند اما او ادعا می‌کند ۹۰ درصد خاک لیبی تحت تصرف نیروهای اوست و با این حال گروه های دیگر این ادعای او را تکذیب می‌کنند و می‌گویند با توجه به وضعیت خاص لیبی و وجود قبایل مختلف در آن، چنین ادعایی نمی تواند درست باشد.

 

پایتخت لیبی به ویژه بخش های جنوبی آن از دوشنبه هفته گذشته شاهد درگیری های سختی میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان ۳۰۱» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» بود و طرفین به وسیله سلاح های سبک، نیمه سنگین و سنگین و مواضع هم را هدف قرار می دادند.

 

منابع بیمارستانی در پایتخت لیبی سه شنبه اعلام کردند که درگیری طی هفته اخیر در طرابلس و حومه جنوبی آن ۶۱ نفر کشته ، ۱۵۹ تن زخمی و ۱۲ مفقود بجای گذاشت.

 

هیات پشتیبانی سازمان ملل در لیبی بعدازظهر سه شنبه از توافق گروه های مسلح در طرابلس برای برقراری آتش بس خبر داد.

ایرنا

 

اعلام وضعیت اضطراری در طرابلس / تیپ هفتم خود را آماده حمله برای فتح پایتخت و برکناری دولت السراج می‌کند

در پی تشدید تنش و درگیری ها در طرابلس که تاکنون منجر به کشته شدن ۴۷ تن شده است، دفتر نخست وزیری ایتالیا در بیانیه ای با اشاره به شایعات برخی رسانه ها مبنی بر آماده شدن نیروهای ویژه ایتالیا برای مداخله در لیبی، این موضوع را بطور قاطع تکذیب و اعلام کرد:

ادامه

ایتالیا, جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

حامیان سیف‌الاسلام قذافی خواستار نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی شدند

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در سالروز “انقلاب فاتح” (کودتای قذافی علیه ادریس سنوسی، پادشاه لیبی در سال ۱۹۶۹) ده‌ها تن از حامیان سیف‌الاسلام در شهرهای مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند و با در دست داشتن تصاویر او خواستار نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آتی شدند.

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

روسیه همکاری نظامی خود با سوریه و الجزایر را افزایش می‌دهد

شرکت تسلیحات سازی دولتی روسیه(Rostec) اعلام کرد که این کشور همکاری نظامی خود با سوریه و الجزایر را افزایش خواهد داد.

ادامه

الجزایر, امریکای لاتین, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شمال افریقا, هندوستان, ویتنام

ژنرال حفتر: ناتو زیرساخت های لیبی را از بین برد

ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش لیبی گفت، ناتو با دخالت نظامی در لیبی زیرساخت های نظامی آن را از بین برد و زمینه را برای ظهور و فعالیت گروه های تندرو مانند القاعده و داعش فراهم کرد.

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی, ناتو