ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

فرانسه سفیر خود را به دلیل مداخلات ایتالیا در امور داخلی فرانسه از رُم فراخواند

فرانسه امروز در پی تنش‌های لفظی دو کشور و حمایت ایتالیا از معترضان فرانسوی سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخواند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاریس در واکنش به حمایت دولت ایتالیا از جنبش اعتراضی مردم فرانسه سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخواند.

 

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه دلیل فراخواندن سفیر، مداخلات ایتالیا در امور داخلی فرانسه عنوان شده و در ادامه آمده است: اقدامات ایتالیا شرایط بغرنجی ایجاد می‌کند که سوالاتی را در مورد نیات دولت این کشور در مورد فرانسه به وجود می‌آورد.

 

چندی پیش نیز وزارت امور خارجه فرانسه سفیر ایتالیا در پاریس را در اعتراض به درخواست معاون نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا برای تحریم فرانسه احضار کرده بود.

 

این تنش‌ها در روزهای اخیر، پس از دیدار لوئیجی دی مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا با دو تن از رهبران جنبش اعتراضی مردم فرانسه در حومه پاریس تشدید شده است.

 

در همین حال پیش از این، لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا که ریاست حزب جنبش پنج ستاره را بر عهده دارد گفته بود اتحادیه اروپا باید فرانسه و همه کشور‌هایی مانند فرانسه را که آفریقا را فقیر می‌کنند و افراد را وادار به مهاجرت می‌کنند، تحریم کند. زیرا جایگاه آفریقایی‌ها در آفریقاست نه در مدیترانه.

 

چندی پیش نیز حمایت متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا از جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه و درخواست وی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور برای کناره گیری از قدرت بار دیگر دو کشور را وارد مرحله‌ای پرتنش کرد.

 

این در حالی است که با دخالت در امور داخلی ونزوئلا، فرانسه برای اعلام انتخابات زودهنگام برای مادورو ضرب العجل تعیین کرده بود

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه تهدید کرد اگر رئیس‌جمهور ونزوئلا تا اواخر امروز (روز یکشنبه) موافقت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری اعلام نکند، پاریس رهبر مخالفان این کشور را به عنوان «رئیس‌جمهور» به رسمیت خواهد شناخت.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ناتالی لویزو، وزیر امور اروپای فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد در صورتی که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تا عصر امروز انتخابات زودهنگام را اعلام نکند، پاریس خوان گوایدو، رئیس مخالفان این کشور را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت.

 

روزنامه لوفیگارو به نقل از وزیر دولت فرانسه گزارش داد: انتخاب (نیکولاس) مادور یک نمایش خنده دار بود. اگر او تا قبل از امشب تلاش خود برای سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری انجام ندهد، ما گوایدو را به عنوان رئیس جمهور مشروع ونزوئلا به رسمیت خواهیم شناخت.

مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می‌تواند فعالیت کند

به نقل از مجله اشپیگل، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در توکیو با اشاره به مناقشاتی که درباره شرکت چینی هواوی پیش آمده، اظهار داشت: دستیابی هوآوی به فناوری برتر اینترنت و برخورداری از اینترنت G5 ستودنی است.

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا

۶۴ درصد از فرانسوی‌ها از “جلیقه زردها” حمایت می‌کنند

بر اساس یک نظرسنجی که توسط شرکت بین المللی تحقیقات YouGov منتشر شد، از هر سه فرانسوی دو نفر از جنبش “جلیقه زردها” حمایت می‌کنند؛ ۷۷ درصد از آنها این جنبش را موجه خوانده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

میدل ایست‌ آی: ارتش انگلیس غیرنظامیان را در عراق و افغانستان هدف قرار داده است

براساس اظهارات نظامیان انگلیسی، ارتش این کشور طبق قواعد درگیری این کشور غیرنظامیان در عراق و افغانستان را هدفی مجاز قرار داده و این امر موجب کشته شدن تعدادی از آنها از جمله کودکان و نوجوانان شده است.

ادامه

افغانستان, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, غرب اروپا