بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

فراخوان سندیکاهای کارگری سودان برای تظاهرات سراسری امروز

سندیکاهای شغلی سودان با صدور بیانیه ای خواهان برگزاری تظاهرات جدید طی امروز یکشنبه، شدند.

 

به گزارش اسپوتنیک، سندیکاهای شغلی سودان با صدور بیانیه‌ای خواهان برگزاری تظاهرات جدید طی امروز در مناطق مختلف این کشور شد.

 

در این بیانیه تاکید شده است که مردم سودان در اعتراض به سیاست‌های نظام حاکم و اوضاع بد اقتصادی باید به خیابان‌ها بیایند و خشم خود را نشان دهند.

 

در این بیانیه آمده است: بازگشت به منازل به معنی مرگ از شدت گرسنگی است. مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض آمیز به خیابان‌ها بیایند.

 

نخست وزیر سودان روز گذشته اعلام کرده بود که خواسته های مردم این کشور مشروع است.
مهر

لغو صدها پرواز در فرودگاه‌های آلمان همزمان با افزایش اعتصاب‌ها

همزمان با اعتصاب کارمندان امنیتی فرودگاه‌های آلمان به خاطر اختلافات شدید بر سر دستمزدشان، صدها پرواز در هشت فرودگاه آلمان از جمله فرودگاه فرانکفورت که شلوغ‌ترین فرودگاه این کشور محسوب می‌شود، امروز سه‌شنبه لغو شد.

ادامه

المان, جهان, خبر, غرب اروپا, کارگری

تجمع اتحادیه‌های کارگری مجارستان در اعتراض به تغییرات قانون کار

رهبران اتحادیه‌ها و سندیکاهای مجارستان در تجمعی خواستار برگزاری اعتصاب و اعتراضات سراسری در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۹ دی) شدند تا با تغییرات قانون کار که آنها آن را “قانون برده‌داری” و مضر برای کارگران و کارمندان می‌دانند، مخالفت کنند.

ادامه

جهان, خبر, شرق اروپا, کارگری, مجارستان