عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

فراخوان رهبر چین: ارتش چین آماده نبرد باشد/ آمریکا موشک‌هایش را برای مقابله با چین در ژاپن آرایش می‌دهد

‘شی جین پینگ’ روز شنبه در نشست کاری کمیسیون مرکزی نظامی چین در پکن با اشاره به شرایط خاص چین تاکید کرد نیروهای مسلح باید برای جنگ و یک مبارزه جامع نظامی از نقطه شروع جدید آماده شوند.

 

او افزود: در همین راستا کمیسیون نظامی مرکزی، دستورالعمل های جدیدی را برای تقویت روحیه بر اساس همدلی و شایستگی بیشتر ارائه می دهد.

 

دبیرکل حزب کمونیست چین تصریح کرد تمام نیروهای مسلح باید درک درستی از روند امنیت و توسعه چین داشته باشند، آگاهی خود را از خطر، بحران و جنگ افزایش دهند و تلاش های جامع را برای آماده سازی مبارزه به منظور انجام وظایف تعیین شده توسط حزب و مردم انجام دهند.

 

فرمانده کل قوا چین با اشاره به ضرورت توانایی نیروهای مسلح در پاسخ سریع و موثر به موارد احتمالی، خواستار ارتقاء توانایی فرماندهی عملیات مشترک، ارتقای نیروهای رزمی جدید و ارتقاء آموزش نظامی در شرایط جنگی شد.

 

او تاکید کرد: جهان امروز دچار تغییرات بی نظیری در صد سال اخیر شده و چین نیز در مقطع راهبردی حساسی قرار دارد و با چالش ها و خطرات فراوان قابل پیش بینی و غیرقابل پیش بینی روبرو است.

 

رییس جمهوری چین ادامه داد: آمادگی برای جنگ و مبارزه باید عمیق تر شود تا یک پاسخ کارآمد در شرایط اضطراری فراهم شود.رهبر چین همچنین تاکید کرد که حزب و دولت باید از ارتش حمایت و ارتش را نیرومندتر کنند.

 

‘شی جین پینگ’ همچنین در این جلسه نخستین فرمان نظامی سال ۲۰۱۹ ارتش را امضا کرد که بر اساس آن نیروهای نظامی این کشور در سال جاری آموزش و تمرینات نظامی پیشرفته را تمرین خواهند کرد.

 

 

این در حالی است که آمریکا موشک هایش را برای مقابله با چین در ژاپن آرایش می‌دهد

 

ارتش آمریکا به ژاپن اطلاع داده است که برای جلوگیری از توسعه نظامی چین در منطقه، قصد دارد موشک هایش را در اوکیناوا آرایش دهد.

 

روزنامه سانکی روز شنبه گزارش کرد، آمریکا همچنین به توکیو گفته است در سال جاری میلادی قصد دارد اولین رزمایش موشکی خود را در این منطقه انجام دهد.

 

ژاپن و آمریکا در حال تقویت اتحاد نظامی هستند با این هدف که بتوانند با آنچه چالش نظامی چین در دریاهای شرقی و جنوبی چین خوانده اند، مقابله کنند.

 

این نشریه می نویسد ارتش های آمریکا و ژاپن درباره اینکه چطور این رزمایش را برگزار کنند و همچنین برنامه های تمرینی و آرایش موشک های زمین به کشتی آمریکا در اوکیناوا رایزنی کرده اند.

 

این روزنامه تصریح کرده است نیروهای مسلح آمریکا و ژاپن نگران موشک های بالستیک زمین به دریای چین هستند و برای همین در این رزمایش قصد دارند از سکوهای موشکی سیار استفاده کنند.

 

گزارش ها حاکی است ناوشکن های چینی در سال های اخیر بارها وارد آبهای نزدیک اوکیناوا شده اند منطقه ای که بیشترین نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند و این کشور در حال ساخت پایگاه جدید خود در آنجا است.

 

براساس آنچه آمریکا و ژاپن مدعی شده اند چین می خواهد با حضور در این منطقه کنترل یک زنجیره از جزایر شامل اوکیناوا و تایوان را تا فیلیپین در اختیار بگیرد.

 

همزمان واشنگتن بر این باور است که چین تلاش گسترده ای می کند تا به تسلط این کشور در آبهای اقیانوس آرام غربی پایان دهد و باعث شود تا آرایش نظامی نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن در این منطقه به هم بخورد.

 

این اتفاقات در شرایطی می افتد که میزان تعرفه های تجاری که آمریکا و چین علیه یکدیگر در نظر گرفته اند و آنها را به جنگ تجاری کشانده فراتر از ۳۵۰ میلیارد دلار است.

ایرنا

توسعه طلبی انگلیس بیخ گوش چین

برنامه ریزی انگلیس برای ساخت یک پایگاه دریایی در آسیای جنوب شرقی، جایی که همواره محل تنش چین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بوده است باعث بروز نگرانی هایی در میان کشورهای منطقه از جمله چین شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

۲۰۱۹، سال تنش نظامی چین و آمریکا

کارشناسان معتقدند رویارویی آمریکا با چین در دریای چین شرقی و ادعای مالکیت واشنگتن بر دریای چین جنوبی، تهدید شماره یک جهان در سال ۲۰۱۹ است تهدیدی که موجب شده است تا ارتش چین به عنوان دومین قدرت بزرگ نظامی جهان، از سال ها پیش خود را برای مقابله با آن آماده کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

مقام ارشد نظامی چین: با غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا و تلفات بالای آن‌ها، کشمکش‌ها خاتمه می‌یابد

یک مقام بلندپایه نظامی چین با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ آزادی کشتیرانی، گفت که غرق کردن ناوهای هواپیمابر آمریکا به تنش‌ها در منطقه بر سر «دریای چین جنوبی» خاتمه می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی

انگلیس بطور جدی خود را برای درگیری نظامی با روسیه آماده می‌کند

انگلیس امکان درگیری نظامی با روسیه در مناطق مرکزی یا شرقی اروپا را کاملاً محتمل می‌داند و به همین دلیل تصمیم گرفته پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را که در آنها تجهیزات نظامی سنگین مستقرند، حفظ کرده و حضور نظامی خود در شمال اروپا را نیز افزایش دهد.

ادامه

المان, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, نروژ