بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

فاکس نیوز: پامپئو برای حفظ معاهدات آمریکا-عربستان فایل صوتی پرونده خاشقجی را گوش نکرد

شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور از گوش دادن به آنچه که فایل صوتی ادعایی در مورد کشته شدن جمال خاشقجی خواند، به دلیل اجتناب از هرگونه زیان در توافقات واشنگتن با ریاض خودداری ورزید.

 

به گزارش شبکه فاکس نیوز، یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: جینا هسپل، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) هفته گذشته از ترکیه بازدید کرد و فایل صوتی متعلق به کشته شدن خاشقجی را گوش داد. اما مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از گوش دادن به آن یا دیدن هرگونه اسنادی در این خصوص خودداری ورزید.

 

این مسئول گفت: گوش ندادن پامپئو به فایل صوتی هدفمندانه بود زیرا وی در صورت گوش دادن به آن مجبور به بیان اظهاراتی در این خصوص می‌شد اما کسی از رئیس سیا انتظار طرح هیچگونه اظهاراتی را ندارد.

 

وی تصریح کرد، این وضعیت یعنی گوش دادن پامپئو به فایل صوتی موجب می‌شد توافقات و امتیازات با عربستان متوقف و تحقیقات کیفری در ریاض آغاز و تحریم‌های علیه عربستان اعمال شود که این آسان نخواهد بود.

 

این مسئول عنوان داشت، هرگونه توافقی که میان واشنگتن و ریاض امضا می‌شود – اگر علیه آنکارا باشد و یا در صورت بیان اظهاراتی که برای ترک‌ها خوشایند نباشد– می‌تواند ترک‌ها را مجبور به افشای فایل صوتی در برابر افکار عمومی کند و در این صورت اوضاع به هم می‌ریزد.

ایسنا

انگلیس از تصمیم سعودی‌ها درباره قتل خاشقچی اطلاع داشت

نشریه «اکسپرس» به نقل از یک منبع مطلع نوشته سرویس اطلاعاتی انگلیس از تصمیم سعودی‌ها برای ربودن و احتمال قتل «جمال خاشقچی» خبر داشت و حتی یک روز پیش از حادثه به ریاض اعلام کرد مخالف این کار است.

ادامه

انگلستان, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, عربستان سعودی, غرب اروپا

افزایش موضع‌گیری‌های اروپایی درباره توقف فروش سلاح به عربستان

درخواست‌ها در اتحادیه اروپا برای اتخاذ یک موضع یکپارچه در رابطه با توقف صادرات سلاح به عربستان به علت قتل روزنامه نگار منتقد سعودی افزایش یافته است.

ادامه

اتریش, المان, انگلستان, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, فرانسه, قطر, کانادا, هلند, یمن

بیانیه‌ پارلمان اروپا: قتل خاشقجی بدون اطلاع بن‌سلمان غیرممکن است

پارلمان اروپا خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد که در کنسولگری عربستان در ریاض به قتل رسیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

رسانه انگلیسی: قتل مخالفان ریاض توسط جوخه ببر بن سلمان صورت گرفت

تارنمای میدل ایست آی از وجود جوخه ببر به عنوان تیم تروری خبر داد که تحت اداره ولیعهد عربستان و به منظور هدف قرار دادن منتقدان سعودی ها در داخل و خارج فعالیت می کند.

ادامه

ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی