الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

فارن پالسی: انگلیس و فرانسه با افزایش نیرو در سوریه موافقت کردند

نشریه فارن پالسی آمریکا به نقل از چند منبع آگاه نوشت: انگلیس و فرانسه در تصمیمی که یک پیروزی بزرگ برای تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود قبول کرده‌اند نیروهای بیشتر به سوریه اعزام کنند تا آمریکا بتواند نیروهایش را از این کشور خارج سازد.

 

یک مقام وابسته به دولت آمریکا به فارن پالسی تاکید کرد: بریتانیا و فرانسه به عنوان تنها هم‌پیمانان آمریکا که نیروهای زمینی در سوریه دارند متعهد به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نیروهایشان در سوریه خواهند بود.

 

همچنین طبق این گزارش، کشورهای دیگر هم ممکن است تعداد کمی نیرو را به سوریه اعزام کنند اما در ازای آن آمریکا باید هزینه‌هایش را پرداخت کند.

 

در این گزارش چارچوب زمانی برای استقرار این نیروها و تعداد دقیق سربازان در نظر گرفته شده مشخص نشده است.

 

مقام مذکور اظهار کرد: در مجموع ما در تلاش‌هایمان برای متقاعد کردن هم‌پیمانان آمریکا به منظور اختصاص دادن منابع بیشتر به جنگ جاری علیه گروه تروریستی داعش در سوریه سرخورده شده‌ایم.

 

به گفته یک منبع آگاه دیگر، علاوه بر بریتانیا و فرانسه، ایتالیا نیز در آستانه تصمیم گیری اعزام یا عدم اعزام نیروهای بیشتر به سوریه قرار دارد و چند کشور حوزه بالکان و بالتیک هم با اطمینان تقریبی قرار است تعداد کمی از سربازانشان را بفرستند.

 

در دسامبر ۲۰۱۸ ترامپ اعلام کرد آمریکا کاملاً نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد و بعد از اعلام این تصمیم او جیمز ماتیس از وزارت دفاع آمریکا استعفا کرد.

 

با این حال او از آن زمان تاکنون تاحدی این فرآیند را تدریجی به پیش برده و قبول کرده که تعداد کمی از نیروهای آمریکایی در سوریه باقی بماندند.

 

هر چند که موافقت فرانسه و بریتانیا با افزایش سربازانشان در سوریه موفقیتی برای دولت آمریکا است اما نیروهای آنها کاملاً خلأ ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را پر نخواهند کرد.

 

انتظار می‌رود که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه از حدود ۲۰۰۰ سرباز به تنها ۴۰۰ سرباز کاهش یابد اما تعداد دقیق نیروهای انگلیسی و فرانسوی در سوریه مشخص نشده است.

 

یک منبع دوم نیز برآورد کرد هر کدام از این کشورها در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرباز در سوریه دارند.

 

این خبر یک روز بعد از آن اعلام می‌شود که آلمان با درخواست مشابهی از سوی آمریکا برای اعزام نیروهای زمینی خود به سوریه مخالفت کرد.

 

با این حال در حال حاضر آلمان از عملیات‌ها در سوریه از طریق هواپیماهای شناسایی و سوخت رسانی و دیگر کمک‌های نظامی غیر رزمی حمایت می‌کند.

ایسنا

دیده‌بان حقوق بشر خواستار پرداخت غرامت به شهروندان سوری شد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز چهارشنبه از ائتلاف خودخوانده بین‌المللی آمریکا علیه داعش خواست که به شهروندان سوری زیان دیده در اثر عملیات نظامی این ائتلاف، غرامت پرداخت کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر, سوریه, عراق

گزارشگر ویژه سازمان ملل؛ “جهان در قربانی‌کردن عدالت، همدست عربستان شده است”

“محاکمه ۱۱ مظنون قتل خاشقجی در عربستان در پشت درهای بسته در جریان است اما به نظر نمی‌رسد واقعاً اجراکننده عدالت باشد. در حالی که کیفرخواست اعدام برای پنج متهم این پرونده صادر شده، مقامات ارشد سعودی تحت تحقیقات قرار نگرفته و در پرونده قتل برنامه‌ریزی شده خاشقجی متهم شناخته نشده‌اند.”

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, ژاپن, عربستان سعودی

کشته‌شدن ۷ کودک ۹ تا ۱۳ ساله در جریان بازی در اطراف دیرالزور

در اثر انفجار یک مین به جا مانده از داعش در روستایی در دیرالزور هفت کودک سوری نیز کشته شدند در همین حال نیروهای ارتش سوریه عملیات تکفیری‌ها در حومه شمالی لاذقیه را ناکام گذاشتند. 

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه