درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

فائو: ونزوئلا می‌تواند امنیت غذایی خود را تضمین کند

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با بیان اینکه ونزوئلا از ظرفیت های بالقوه‌ای در زمینه محصولات کشاورزی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که این کشور می‌تواند امنیت غذایی خود را تضمین کند.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کوبا، «الکسیس بونته» نماینده ویژه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو/Fao) در ونزوئلا، اطمینان داد که امنیت غذایی به عنوان یک اولویت در برنامه‌های کاراکاس مطرح رسیدگی است

 

این مقام ارشد فائو در نشست با «ریکاردو منندز» و «کارلوس لئال» به ترتیب وزیران برنامه ریزی و خواربار ونزوئلا با بیان این مطلب ابراز خرسندی کرد که برنامه های کاراکاس در راستای اجلاس سازوکار غذایی پیشنهاد شده از سوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد قرار دارد.

 

منندز وزیر برنامه‌ریزی ونزوئلا در طول این گفت وگوها که با هدف تبادل‌نظر پیش از اجلاس سازمان ملل انجام شد، ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب بولیواری در زمینه غذایی خاطرنشان کرد که پیش از به قدرت رسیدن «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید ونزوئلا، مردم ونزوئلا در فقر به سر می بردند.

 

منندز توضیح داد که کاراکاس از طریق هیأت های اجتماعی و کمیته های محلی تامین و تولید  (CLAP) نیازهای اساسی شهروندان را در بحبوحه شرایط پیچیده ای که کشور بر اثر تحریم های ظالمانه واشنگتن در سالهای اخیر با آن روبروست، برآورده و تامین می کند.

 

کارلوس لئال وزیر خواربار ونزوئلا نیز به نوبه خود، با غیرانسانی خواندن تحریم های غذایی آمریکا و بیان اینکه واشنگتن از غذا به عنوان حربه ای برای به زانو درآوردن مردم ونزوئلا استفاده می کند، تحریف های رسانه ای دستگاه های تبلیغاتی فراملی را در این زمینه محکوم کرد.

 

الکسیس بونته نماینده سازمان ملل نیز در اظهارات پایانی خود تصریح کرد: این کشور آمریکای جنوبی از ظرفیت عظیمی در زمینه تولید محصولات کشاورزی برخوردار است که باید درجهت تضمین امنیت غذایی مردم ونزوئلا پیشرفته و تکمیل شود.

 

به گزارش ایرنا، برنامه جهانی‌ غذای سازمان ملل پنج ماه قبل اعلام کرد که به یک توافق با دولت ونزوئلا برای آغاز یک برنامه تامین وعده های غذایی روزانه به آسیب پذیرترین کودکان کشور رسیده است.

 

«النا دوهان» گزارشگر مستقل حقوق بشر سازمان ملل نیز که از ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن) به منظور ارزیابی تاثیرات اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا در این کشور به سر می‌برد، ضمن درخواست “رفع تحریم‌ها” گفته بود: من معتقدم این تنها راهی است که ما از طریق آن می‌توانیم رفاه و حمایت از حقوق مردم ونزوئلا را تضمین کنند.

چامسکی؛ جنگِ ضد تروریسم آمریکا بخش اعظم دنیا را ویران کرده است

دانشمند و تحلیلگر مشهور آمریکایی گفته جنگی که آمریکا ۲۰ سال پیش برای «مبارزه با تروریسم» آغاز کرد باعث ایجاد ویرانی در بخش اعظم دنیا شده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, صلح, عراق

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

کوواکس حتی یک دز واکسن به کاراکاس تحویل نداده است

ونزوئلا ضمن انتقاد از همسویی کوواکس با تحریم‌های یکجانبه آمریکا در دوره همه‌گیری، اعلام کرد: کاراکاس با وجود پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار هزینه کامل واکسن، از چندین ماه گذشته هنوز حتی یک دز واکسن از طریق سازوکار سازمان جهانی بهداشت (کوواکس) دریافت نکرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, فرانسه, ونزوئلا