چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

فائوچی: همه گیری کووید-۱۹ تاثیرات نژادپرستی انکارناپذیر در آمریکا را فاش کرد

مشاور حوزه سلامت کاخ سفید گفت، ویروس کووید-۱۹ “نژادپرستی انکارناپذیر” در آمریکا را همچنان که اقلیت‌ها به دلیل “شاخص‌های اجتماعی” با نرخ بالاتری تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند، فاش ساخت.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آر.تی، دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا که حالا در سطح جهان شهرت پیدا کرده، این اظهارات را در جریان سخنرانی برای یک مراسم مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه ایموری مطرح کرد.

 

فائوچی با اشاره به نابرابری‌های حوزه سلامت که در طول همه گیری بر اقلیت‌ها به ویژه آفریقایی-آمریکایی‌ها، لاتین‌تبارها و اقلیت بومیان آمریکا تاثیر گذاشت، گفت: ویروس کووید-۱۹ باعث روشن شدن قصورهای اجتماع ما شد.

 

او استدلال کرد، بسیاری از افراد متعلق به این گروه‌های اقلیت در شغل‌های خط مقدم مبارزه با بیماری مشغول به کار هستند که باعث با خطر مواجه شدن آنها حتی در طول اعمال تعطیلی‌ها شد و آنها همچنین می‌توانند با احتمال بیشتری به سبب مشکلات سلامتی نظیر فشار خون بالا، بیماری مزمن ریوی، دیابت و چاقی، آلوده به بیماری شوند؛ مشکلاتی که به ادعای فائوچی عمدتا منسوب به فاکتورهای اجتماعی همچون “دسترسی به بهداشت و درمان” و “فراهم بودن یک رژیم غذایی کافی” است.

 

دکتر فائوچی اظهار کرد: حالا تعداد خیلی کمی از این اختلالات پزشکی دارای شاخص‌های نژادی هستند. تقریبا همه آن‌ها مرتبط با شاخص‌های اجتماعی حوزه سلامت منسوب به شرایط نامساعدی که برخی افراد رنگین پوست از زمان تولد با آن درگیر می‌شوند هستند از جمله در ارتباط با موجود بودن یک رژیم غذایی کافی، دسترسی به مراقبت‌های سلامت و تاثیرات انکارناپذیر نژادپرستی در جامعه ما.

 

به گفته فائوچی، مبارزه برای پایان دادن به این “شاخص‌های اجتماعی” نیازمند یک “تعهد چند دهه‌ای” است.

 

او گفت: بیایید به خودمان قول دهیم که خاطره این واقعیت غم‌بار که یک بیماری عفونی به شکلی نابرابر مردم رنگین پوست ما را می‌کشد، قرار نیست ناپدید شود. اصلاح این اشتباهات به یک تعهد چند دهه‌ای نیاز دارد. من از شما می‌خواهم بخشی از این تعهد باشید.

 

بر اساس تحلیل مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، سیاهپوستان و لاتین تبارهای آمریکا به نسبت نژادهای دیگر با نرخ بالاتری از بابت ابتلا به کووید-۱۹ تلفات داشته‌اند.

 

فائوچی در دانشگاه ایموری مدال رئیس این دانشگاه را دریافت کرد؛ مدالی که پیش از این به افرادی نظیر جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و همین طور جان لوئیس اهدا شده است.

سندرز: بایدن به جای توجیه کردن نتانیاهو به جان فلسطینیان اهمیت دهد

سناتور ایالت ورمونت طی یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز تأکید کرد که دولت بایدن به جای آن‌ که اقدامات اسرائیل را توجیه کند، یک رویکرد منصفانه اتخاذ کند و بداند که جان فلسطینیان اهمیت دارد.   به گزارش خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی ... سندرز: بایدن به جای توجیه کردن نتانیاهو به جان فلسطینیان اهمیت دهد

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

گاردین: جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های اسرائیل بسیج شود

روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار یادداشتی درباره حوادث اخیر در فلسطین اشغالی و حملات ددمنشانه اسرائیل علیه مردم مظلوم این منطقه تصریح کرد که جامعه جهانی باید برای توقف جنایت‌های رژیم اسرائیل بسیج شود.

ادامه

استعمار, اسراییل, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی “ترور و اخراج” را دنبال می‌کند

نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی تاکید کرد، دولت‌های اسرائیل سال‌هاست تلاش کرده‌اند تا فلسطینی‌ها را از شهر مقدس قدس بیرون کنند و تازه‌ترین دور از حملات اسرائیل همسو با همین هدف صورت گرفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, مصاحبه و گفتگو, مصر