فائوچی نسبت به ناسازگاری اقدامات در آمریکا هشدار داد!

دکتر آنتونی فائوچی متخصص بیماریهای عفونی آمریکا ۵ اوت/۱۵ مرداد به وقت محلی هشدار داد که اگر ایالات مختلف به همه گیری کرونا واکنش‌های هماهنگ نشان ندهند، همه گیری بیماری همچنان ادامه می‌یابد.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ فائوچی آمریکای گرفتار کرونا را به یک تیم قایقرانی تشبیه کرد و گفت: اگر می‌خواهید بازی را ببرید، همه پاروزنان باید حرکات هماهنگ داشته باشند.

 

فائوچی معتقد است که آمریکا اختیار تصمیم‌گیری درباره تدابیر مقابله با شیوع کرونا را به ایالات و شهرها واگذار کرده در حالی که آنها به مقابله با کرونا واکنش‌های بسیار متمایزی نشان می‌دهند؛ بنابراین می‌توان گفت مشکل واقعی در مقابله با کرونا در ناسازگاری اقدامات نهفته است.

 

فائوچی توضیح داد که در مقایسه با سایر کشورها، هیچگاه تعداد روزانه موارد جدید کرونا در آمریکا تا حدی نرسیده است که منجر به احتمال آغاز بازگشایی‌ها شود اما برخی از ایالت‌ها طبق معیاری متفاوت بازگشایی‌ها را اعلام کرده‌اند؛ اوضاع در برخی ایالت‌ها واقعاً بسیار خوب است اما به عنوان یک کشور، آنچه آمریکایی‌ها باید در نظر بگیرند، اوضاع در یک ایالت نیست بلکه این است که آیا اوضاع کل کشور به حدی رسیده است که بتوان بازگشایی ها اعلام شود.

 

براساس داده‌های جدید دانشگاه جان هاپکینز، تا ساعت ۷:۲۰ ششم اوت به زمان پکن، تعداد موارد کرونا در آمریکا به ۴ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۰۹ مورد و تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در آن کشور نیز به ۱۵۷.۸۵۴ مورد رسیده است؛ در تمام ایالت‌‌های آمریکا، کالیفرنیا بیشترین تعداد موارد را با ۵۲۸۱۶۷ نفر دارد و ایالت نیویورک با ۳۲۷۵۴ مورد بیشترین تعداد مرگ و میر را داشته است.