فائوچی: من و خانواده‌ام به طرزی جدی تهدید شده‌ایم/ کرونا یک موضوع سلامت عمومی است و نباید سیاسی شود

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو ارشد کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید اعلام کرد، او و خانواده‌اش ایمیل‌ها و تهدیدهای جدی دریافت کرده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین؛ «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی که به دلیل اظهارنظرهای متناقض با نظرات دونالد ترامپ هدف هجمه‌های شخص رئیس‌جمهور و حامیانش قرار گرفته است، در یک مصاحبه خبر داد که او و اعضای خانواده‌اش در معرض تهدیدهای جدی قرار گرفته‌اند.

 

به نوشته «سی‌ان‌بی‌سی»، آنتونی فائوچی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» اعلام کرد افرادی که از توصیه‌های او در قبال وقابله با همه‌گیری ویروس کرونا عصبانی هستند، او و خانه‌اش را مورد تهدید قرار داده‌اند.

 

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در این مصاحبه خبر داد، که او و خانواده‌اش ایمیل‌های با محتوای نفرت دریافت کرده و همچنین مورد تهدیدهای جدی قرار گرفته‌اند.

 

عضو ارشد کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید گفت: «افرادی هستند که فکر می‌کنند من با تلاش‌هایم درباره پیش بردن دستور کار سلامت عمومی دارم در زندگی‌شان دخالت می‌کنم و از این موضوع واقعا عصبانی هستند».

 

وی با انتقاد از نامه‌ها و ایمیل‌های تهدیدآمیز علیه خود و خانواده‌اش تصریح کرد: «این نوع از نامه‌های نفرت آمیز و تهدیدات جدی علیه من، موضوعی خوب نیستند».

 

فائوچی البته خبر داد که به دنبال دریافت این تهدیدها، او همسر و دخترانش تحت حفاظت نیروهای امنیتی آمریکا قرار گرفته‌اند.

 

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با انتقاد از تهدید خود و خانواده‌اش به سی‌ان‌ان گفت: «واقعا چرا اینطور است؟ آیا این ایالات متحده آمریکا است؟ اما (این تهدیدات علیه من و خانواده‌ام) واقعی هستند، واقعا تهدیدات واقعی هستند».

 

از نظر فائوچی تهدید او و خانواده‌اش نشان‌دهنده «تفرقه جامعه ما در سطح سیاسی است» اما موضوع همه‌گیری ویروس کرونا یک موضوع سلامت عمومی است و نباید سیاسی شود.

 

در هفته‌های اخیر هشدارهای این مقام ارشد بهداشتی آمریکا درباره بازگشایی زودهنگام اقتصاد و برداشتن محدودیت‌های کرونایی واکنش شخص ترامپ و حامیانش را به دنبال داشته است.

 

در یکی از این اظهارنظرها، ترامپ در مصاحبه با «شان هانیتی» مجری سرشناس فاکس نیوز از مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا انتقاد کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه گفت: «دکتر فائوچی، آدم خوبی است اما او اشتباهات زیادی مرتکب شده است. آنها (مقام‌های ارشد بهداشتی و پزشکی آمریکا) درباره موضوعات زیاید اشتباه کرده‌اند از قبیل زدن ماسک. بسیاری از انها گفتند که ماسک نزنید و حالا می‌گویند که ماسک بزنید. اشتباهات بسیاری انجام شد».

 

فائوچی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «ما داریم درباره اصول اساسی سلامت عمومی حرف می‌زنیم و من دلیلی برای اینکه برخی افراد با این موضوع خصومت داشته باشند، نمی‌بینم. فهم خصومت علیه مسائل سلامت عمومی بسیار سخت است».

 

وی البته به اثرگذاری منفی بستن و محدودیت‌های کرونایی بر اقتصاد آمریکا در درازمدت اذعان کرد و البته گفت، کارشناسان و مسئولان بهداشتی و پزشکی در حال تلاش برای بازگشایی ایمن آمریکا به «روشی سنجیده»  است.