فائوچی: مرگ ۵۰۰ هزار آمریکایی در اثر کرونا «تکان دهنده» است!

دکتر آنتونی فائوچی متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا روز یکشنبه ۳ اسفند (۲۱ فوریه) با «تکان دهنده» خواندن مرگ نزدیک به ۵۰۰ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به کرونا گفت که ممکن است مردم آمریکا مجبور باشند تا سال ۲۰۲۲ همچنان از ماسک استفاده کنند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ فائوچی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: ” با نگاهی به رویدادهای کنونی، متوجه می شوید که هنوز ویروس کرونا در میان ماست و کشته شدن نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در اثر این ویروس وحشتانک است. در طول بیش از یک قرن و از زمان آنفلونزای ۱۹۱۸ ما هرگز شاهد همه گیر شدن یک ویروس در این سطح گسترده نبوده ایم. ”

 

او همچنین آمارهای مربوط به شیوع کرونا در آمریکا را “بسیار تکان دهنده، باورنکردنی» ولی در عین حال «کاملاً واقعی و درست» خواند و گفت: “این یک همه گیری وایرنگر در طول تاریخ است و چندین دهه بعد نز مردم همچنان درباره آن  صحبت خواهند کرد.”

 

پرچم‌های نیمه افراشته به یاد قربانیان

 

به گزارش یورونیوز: دولت جدید آمریکا که خود را وارث «سیاست‌های اشتباه» دولت سابق در زمینه مبارزه با ویروس کرونا می‌داند وضعیت وخیم ناشی از بحران سلامت و نیز عبور شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ دراین کشور از مرز نیم میلیون نفر را« دلخراش» توصیف کرد.

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب طی سخنانی در کاخ سفید با لحنی حزن انگیز به آمار قربانیان ویروس کرونا در کشورش اشاره کرد و خواستار آن شد که کلیه پرچم‌ها بر فراز ساختمان‌های دولتی به احترام قربانیان به حالت نیمه افراشته درآید.

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرده که پرچم‌ها به مدت پنج روز در ادارات و اماکن فدرال نیمه افراشته نگاه داشته می‌شوند.

 

ناقوس کلیسای واشنگتن نیز دوشنبه شب همزمان با سخنرانی جو بایدن به احترام جان باختگان کرونا پانصد بار به صدا درآمد.

 

رئیس جمهوری آمریکا که جیل بایدن، همسرش و کامالا هریس، معاون اول وی، او را همراهی می‌کردند پیش از یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان بیماری کووید۱۹ در کشورش طی سخنانی یاد کشته شدگان را گرامی داشت و بار دیگر از شهروندان کشورش خواست که نسبت به خطرات بیماری هوشیار بمانند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

جو بایدن در این خصوص تاکید کرد: «من همچنین می‌خواهم که اقدامی انجام دهیم، فاصله‌گذاری اجتماعی را حفظ کنیم، ماسک به صورت داشته باشیم و واکسن بزنیم.»

 

آقای بایدن و بانوی اول ایالات متحده به همراه کامالا هریس و همسرش مقابل دوربین‌ها در پای بالکن کاخ سفید که به احترام قربانیان با ۵۰۰ شمع روشن تزئین شده بود‌، حضور یافتند و پس از یک دقیقه سکوت محل را ترک کردند.

 

بیش از ۲۸ میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آمریکا شناسایی و ثبت شده و ۵۰۰ هزار و ۱۵۹ نفر از شهروندان این کشور نیز تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌‌‌اند.