گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

عکس نژادپرستانه ترودو در آستانه انتخابات کانادا جنجال برانگیخت

انتشار عکسی از «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که در حرکتی نژادپرستانه صورت و دست های خود را قهوه‌ای کرده بود، ضمن جنجال آفرینی در آستانه انتخابات فدرال کانادا، او را وادار به عذرخواهی کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای پولیتیکو، انتشار این عکس که نخست در مجله تایم منتشر شده است و به ۲۰ سال پیش و زمان حضور ترودو در یک جشن بر می‌گردد، کمپین های انتخاباتی او برای دستیابی دوباره به پست نخست وزیری را به لرزه در آورده است.

 

در این عکس ترودو در حالی که از گریم صورت قهوه‌ای استفاده کرده به عنوان بخشی از رسومات یک جشن شبانه عربی مشاهده می‌شود. این عکس در مدرسه کلمبیا گرفته شده که ترودو در آن زمان در آنجا تدریس می‌کرد.

 

ترودو چهارشنبه شب تصدیق کرد که در این مراسم از پوشش شبیه لباس علاءالدین شخصیت فیلمی با همین عنوان استفاده کرده است. این فیلم انیمیشن در زمان اکران به دلیل نمایش تصویرهای کلیشه‌ای و توهین آمیز و نژادپرستانه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 

نخست وزیر کانادا تصدیق کرده که از این لباس وگریم استفاده کرده اما نباید این کار را می‌کرد و از این موضوع متاسف است.

 

ترودو همچنین تایید کرد در دوران دبیرستان نیز در یک مسابقه استعدادیابی به همین سبک وسیاق لباس پوشیده است.

 

وی در یک برنامه تبلیغات انتخاباتی به خبرنگاران گفت: من در آن زمان فکر نمی‌کردم این اقدام تبعیض آمیز است اما اکنون آگاهی بهتری دارم.

 

انتشار این عکس جنجال برانگیز می‌تواند موضع متزلزل کنونی نخست وزیر کانادا در داخل را در آستانه انتخابات ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) ضعیف‌تر کند به ویژه آن که وی مبارزه با نژادپرستی را به عنوان شالوده اصلی سیاست هایش ترسیم کرده است. حضور اقلیت ها در کابینه و افزایش سطح مهاجران به کانادا از جمله اقداماتی است که او در راستای چنین سیاستی اجرا کرده است.

 

ناامیدی و شوک مخالفان ترودو

 

اولین مخالف سیاسی او که بعد از انتشار این عکس به آن واکنش نشان داد «جاگمیت سینگ» از حزب چپگرای NDP بود که والدینش مهاجرانی از هند بودند.

 

وی به خبرنگاران گفت: این عکس توهین آمیز و مشکل ساز است.

 

«آندورو شِیر» رهبر محافظه کار و اصلی ترین رقیب انتخاباتی ترودو گفت: من هم مانند همه کانادایی‌ها با دیدن فقدان درایت ازسوی کسی که برای حکومت در کشور مناسب نیست، بسیار شوکه و ناامید شدم.

 

کانادایی‌هایی از نژاد آسیای جنوبی حدود ۴ درصد از جمعیت ۳۷ میلیون نفری کانادا را تشکیل می‌دهند. آنها نفوذی قوی در انتخابات به ویژه در تورنتو و وانکوور دارند.

 

«الیزابت می» رهبر حزب سبز نیز گفت که از شنیدن گزارش های اولیه در این زمینه شوکه شده است.

 

وی گفت: این شرم آور است و من حرفی برای گفتن ندارم.

 

ترودو تحت فشار

 

ترودو پسر نخست وزیر سابق کانادا است و به رغم شهرتش در زمینه دیپلماسی در سطح بین‌المللی، در داخل کشور به دلیل مسائل چندی تحت فشار است. مخالفان او به ویژه پرونده ای را دنبال می‌کنند که او و برخی از اعضای ارشد دولتش دادستان کل سابق این کشور را تحت فشار قرار دادند تا از اتهامات فساد علیه یک شرکت مهندسی صرف نظر کند.

 

سبک و سیاق ترودو در پوشیدن لباس هندی در جریان سفرش به هند نیز که در کنار هنرپیشگان بالیوود از لباس سنتی مخصوص دامادها در کنار بازیگر بالیوود استفاده کرده بود جنجال‌هایی را برانگیخت و او را مورد انتقاد گسترده قرار داد.

 

چهل و سومین انتخابات عمومی در کانادا در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ برای انتخاب اعضای مجلس عوام کانادا به موجب قانون انتخاباتی کانادا برگزار خواهد شد. در نتیجه انتخابات فدرال سال ۲۰۱۵ حزب لیبرال کانادا به رهبری جاستین ترودو اکثریت را به دست آورد.

 

رفتارهای نژادپرستانه از سوی سیاستمداران همواره بسیار مورد توجه مردم بوده است.

 

از دیگر سیاستمداران سرشناسی که به خاطر عکس‌های نژادپرستانه رسوایی به بار آورده‌اند می‌توان به «رالف نورتام» فرماندار ایالت ویرجینای آمریکا اشاره کرد. این عکس جنجالی وی را با چهره ای سیاه در کنار یک عضو گروه نژادپرست ‘کوکلاس کلان’ به تصویر می‌کشد. انتشار عکسی با چهره سیاه از یک مقام ارشد ایالت فلوریدا در مراسم هالووین در سال ۲۰۰۵ منجر به استعفای او شد.

ایرنا

سندرز خطاب به پامپئو؛ وظیفه تو حل و فصل مناقشات است

سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا و از نامزدهای این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به وزیر امور خارجه کشورش یادآوری کرد که وظیفه اصلی او بهره‌گیری از دیپلماسی برای حل مناقشات است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی

در پی ادامه اعتراضات کارگران، جنرال موتورز پرداخت بیمه کارگران معترض را متوقف کرد

همزمان با ادامه اعتصابات کارگران کارخانه جنرال موتورز آمریکا به دلیل شرایط نامناسب حقوق و مزایای این شرکت، هزینه های بیمه درمانی کارگران معترض به “اتحادیه کارکنان خودرو” محول شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر

سودجویی سرمایه‌داری از طریق بهره‌کشی از کارگران و تخریب محیط زیست

“کلمنس تونیس”، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران آلمان است. او در برابر جمع کثیری بالغ بر هزار وششصد نفر ازجمله اسقف اعظم، در شهر “پادربورن”، ۱۰ تیرماه ۹۸، با لبخندی و تشویق محتاطانهٔ جمعیت، بدون ابراز ناراحتی از شنیدن سخنانی نژادپرستانه و تحقیرآمیز دربارهٔ آفریقایی‌ها، به این سخنان واکنشی نیز نشان نمی‌دهد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری