ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

عناصر داعش و قسد، سربازان آمریکا در سوریه

در طول بیش از ۱۰ سال گذشته که بحران سوریه آغاز شده، عناصر گروهک تروریستی “داعش” و نیروهای “قسد” (کردهای سوریه) همواره گوش به فرمان فرماندهان اشغالگر آمریکایی خود بوده‌اند و طی این سال‌ها در این مسیر لطمات جبران‌ناپذیری به مردم سوریه وارد کرده‌اند.

 

آخرین لطمه ای که گروهک آمریکایی “قسد” به مردم سوریه وارد کرد، ربودن ۱۰۰ غیرنظامی سوری در استان “الحسکه” (شمال شرق سوریه) می‌باشد که شامگاه پنجشنبه عناصر این گروه با حمله به روستاهای منطقه “تل براک” در شمال شرقی الحسکه اقدام به این کار کردند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در خبری در این باره اعلام کرد که تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و نیروهای قسد (که اکثر آنها کرد سوریه و شماری نیز عرب هستند) شامگاه پنجشنبه روستاهای منطقه تل براک در شمال شرقی الحسکه را محاصره و به خانه‌های روستاهای “سمحان”، “تل الفارس” و “الجصاح” حمله کردند و پس از ارتکاب اعمال فجیع علیه مردم این روستا از جمله ضرب و شتم و توهین، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را از این روستاها ربودند.

 

“سانا” به نقل از منابع خود اعلام کرد که این اقدام گروه تروریستی قسد پس از آن صورت گرفت که مردم این مناطق نسبت به سرقت کابل‌های برق که روشنایی این مناطق و اطراف آن را تامین می‌کند، توسط عناصر این گروه اعتراض کردند. این گروه تروریستی با سرقت این کابل‌ها از آن برای تامین برق مقرهای نظامی خود و برخی از محل‌ های تجمع نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه استفاده می‌کند.

 

این منابع افزودند که نیروهای قسد همچنین به خانه یکی از شیوخ عشیره «البوخطاب» وابسته به قبیله “جابور” حمله کردند و محتویات خانه را شکسته و تلفن‌های همراه افراد این خانه را نیز سرقت کردند.

 

منابع محلی فاش کردند که اکثریت افرادی که در اعتراضات علیه نیروهای آمریکایی و قسد شرکت کردند، دیشب (جمعه شب) را از ترس آنها در خارج از خانه‌های خود گذراندند، به ویژه اینکه آنها هیچ سلاحی برای دفاع از خود در برابر این تروریست‌ها و اقدامات جنایتکارانه آنها و اشغالگران آمریکایی ندارند.

 

سانا همچنین اعلام کرد که منطقه تل براک دیروز (جمعه) شاهد اعتراضات مردمی نسبت به جنایات گروه قسد و جلوگیری از تجاوز آنها به اموال عمومی بود که شبه نظامیان این گروه با شلیک گلوله سعی کردند آنها را متفرق کنند، گلوله‌هایی که منجر به مرگ یک غیرنظامی و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شد.

 

کردهای سوریه عموما در استان الحسکه و در شمال استان‌های “الرقه”، “حلب” و “ادلب” (هم مرز با ترکیه) ساکن می‌باشند که قبل از آغاز بحران این کشور، از جمعیت ۲۳ میلیون و پانصد هزار نفری سوریه حدود ۱۳ درصد کُرد بودند که در ۱۷ درصد خاک سوریه ساکن بودند، ولی با آغاز بحران این کشور و خلاء امنیتی موجود در شمال سوریه نیروهای قسد اقدام به اشغال بخش‌هایی از شمال این کشور (حدود ۸ درصد دیگر) کردند که در حال حاضر کُردها حدود ۲۵ درصد خاک سوریه را در حالت نیمه اشغال دارند و گروهک‌های تروریستی دیگر همچون “تحریر الشام” (جبهه النصره سابق) نیز پنج درصد خاک این کشور را در استان ادلب در اشغال خود دارند.

 

گروهک قسد عملا زیر نظر اشغالگران آمریکایی فعالیت می‌کند و حتی برخی منابع اعلام کرده‌اند که نظامیان صهیونیست نیز بر سازماندهی این گروهک نظارت دارد، ولی گروه تروریستی تحریر الشام مستقیما زیر نظر ترکیه فعالیت می‌کند. به غیر از این نظامیان اشغالگر ترکیه نیز در استان ادلب و همچنین شمال استان حلب حضور دارند.

 

در سال‌های اخیر درگیری متعددی میان گروه قسد و نظامیان ترکیه در داخل خاک سوریه صورت پذیرفته است، اقدامی که حتی با واکنش مقامات آمریکایی نیز مواجه شده است.

 

“جو بایدن” رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز طی بیانیه‌ای دو پهلو بدون اشاره به اقدامات نیروهای آمریکایی و قسد در سوریه، ضمن تهدیدآمیز توصیف کردن اقدامات ارتش ترکیه در شمال سوریه، وضعیت اضطرار ملی در قبال این کشور را یک سال دیگر تمدید کرد.

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای به نقل از بایدن اعلام کرد: در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹، با دستور اجرایی ۱۳۸۹۴، رئیس جمهوری [وقت آمریکا] بر اساس قانون قدرت‌های اضطراری اقتصادی بین‌المللی (۵۰ USC ۱۷۰۱) برای مقابله با تهدید غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که وضعیت سوریه برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا دارد، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده است.

 

بر اساس این بیانیه، بایدن در این باره گفته که “وضعیت در سوریه و به ویژه اقدامات دولت ترکیه برای انجام حمله نظامی به شمال شرق سوریه، کارزار شکست داعش را تضعیف می‌کند، غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و صلح، امنیت و ثبات در منطقه را بیش از پیش تضعیف می‌کند و همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده به شمار می‌رود”.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: “به همین دلیل، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۸۹۴ به تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹، باید پس از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد. بنابراین، مطابق با بخش ۲۰۲(د) قانون اضطرار ملی، من به مدت یک سال وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۸۹۴ درخصوص وضعیت سوریه را تمدید می‌کنم”.

 

در سال های اخیر و تاکنون آمریکایی‌ها (به ویژه پس از خروج از افغانستان) از دو گروه تروریستی داعش و قسد در سوریه حمایت همزمان می‌کنند. پس از شکست گروه تروریستی داعش در سوریه که توسط سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در آذرماه ۱۳۹۶ و یک ماه قبل از آن در عراق اعلام شد، آمریکایی‌ها پشتیبانی و حمایت خود را از عناصر باقی مانده داعش در سوریه و عراق افزایش دادند و با جابجایی عناصر این گروه به دو کشور، اقدامات تروریستی آنها را پوشش دادند.

 

در چند روز گذشته منابع سوری همچنین از درگیری‌های شدید نیروهای ارتش سوریه با عناصر گروهک داعش در استان “درعا” در جنوب و استان «حمص» در شمال دمشق (مرکز سوریه) و همچنین عناصر گروهک تروریستی «تحریر الشام» (جبهه النصره) در استان «ادلب» خبر داده‌اند و این درگیری‌ها و تحرکات نشان می‌دهد که تروریست‌ها و حامیان آنها دوباره در سوریه فعال شده‌اند.

 

شرایط این روزهای سوریه به ویژه استان درعا نشان می‌دهد که پس از خروج خفت بار نیروهای آمریکایی از افغانستان، حامیان تروریست‌ها به ویژه واشنگتن به دنبال ملتهب کردن دوباره سوریه هستند، هرچند این اتفاق از چند ماه پیش در این کشور آغاز شده است.

 

در حال حاضر آمریکا و متحدانش اقدام به بازسازی ساختار گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق کرده‌اند و این اقدام با فرار نیروهای آمریکایی از افغانستان شتاب بیشتری گرفته تا یانکی‌ها تا حدودی بتوانند ضربه شکست در این کشور را جبران کنند.

 

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که آمریکایی‌ها در حال حاضر زمین بازی را در افغانستان ترک کرده و با حمایت از گروه تروریستی داعش به دنبال کشتار بیشتر و درگیر کردن مردم این کشور با هم می‌باشد که نتیجه آن کشتار مردم مسلمان افغانستان به دست هم است که در انفجار انتحاری و تروریستی روز جمعه مسجد شیعیان در قندوز که دهها کشته و بیش از ۱۴۰ زخمی به جا گذاشت، شاهد آن بودیم؛ موضوعی که مردم این کشور باید مراقب و هوشیار بوده و نگذارند دسیسه آمریکایی‌ها بر آنها غالب شود.

 

در سوریه نیز هدف آمریکایی‌ها همچون افغانستان کشتار بیشتر مسلمانان به دست یکدیگر می‌باشد، ولی با این تفاوت که تروریست‌های در حال جنگ با ارتش و مردم سوریه و نیروهای قسد دانسته یا ندانسته عملا سرباز صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند و هرچقدر از دو طرف کشته شود، یعنی از شمار مسلمانان کاسته شده و هرچقدر سوریه ناامن باشد، اسرائیل امنیتش بیشتر می‌شود و نگاه سوری‌ها و مسلمانان به جای این که به دنبال آزادسازی مناطق اشغالی همچون «جولان» باشد، باید درگیر مسایل داخلی شود.

رویترز: بی اعتمادی به آمریکا و گرایش کشورهای عربی به احیای روابط با دمشق

یک خبرگزاری انگلیسی در تحلیلی نوشت، همچنان که آمریکا سرگرم مقابله با چین است، اعراب متحد واشنگتن در حال حرکت به سمت احیای روابط با سوریه هستند.

ادامه

اردن, امارات, امریکا, ایران, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, مصر, مقاله

وزیر خارجه ترکیه: آمریکا داعشی‌ها را از سوریه به افغانستان منتقل کرد

مولود چاووش اوغلو، با انتقاد از سیاست‌های یک‌جانبه‌ آمریکا که آثار آنها در عراق، سوریه و افغانستان نمایان است، گفت: واشنگتن درباره حضور خود در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست.

ادامه

افغانستان, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه