روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

عملیات جنگنده‌های خارجی در آسمان بنغازی – کشته شدن سرکرده داعش در لیبی – اعتراض مجدد لیبی به فرانسه

دولت توافق ملی لیبی در اعتراض به حضور نیروهای ویژه فرانسه در شرق این کشور، بار دیگر سفیر فرانسه در این کشور را احضار کرد. در مقابل “شورای انقلابیون بنغازی” حضور نیروهای فرانسوی در لیبی را “تجاوزی آشکار”‌خواند و برای جنگ با این نیروها و دیگر نیروهای خارجی حاضر در این کشور اعلام بسیج عمومی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت توافق ملی لیبی در بیانیه‌ای ضمن احضار آنتوان سیوان، سفیر فرانسه در این کشور جهت ابلاغ اعتراض خود نسبت به حضور نیروهای ویژه فرانسه در شرق این کشور، حضور این نیروها در لیبی را نقض قوانین بین‌المللی و دخالتی کاملا غیرقابل قبول در لیبی دانست.

در این بیانیه آمده است، فائز السراج، نخست وزیر لیبی در حاشیه کنفرانس سران اتحادیه عرب در نواکشوت با سیوان دیدار کرده و از وی خواست توضیحی رسمی پاریس درباره حقیقت آنچه رخ داده، ارائه کند.

در این دیدار سفیر فرانسه دوباره بر حمایت کشورش از دولت توافق ملی لیبی تاکید کرده و تعهد داد، یادداشت رسمی در شرح آنچه رخ داده، ارائه کند.

در حالی در شهرهای مختلف لیبی تظاهرات در اعتراض به دخالت فرانسه در این کشور برگزار شد، شورای انقلابیون بنغازی نیز دخالت فرانسه را دشمنی آشکار علیه لیبی توصیف کرد و برای جنگ با نیروهای فرانسوی و بیگانه حاضر در این کشور اعلام بسیج عمومی کرد.

رشید السعیطی، یکی از فرماندهان شورای انقلابیون بنغازی اظهار داشت: این فراخوان برای همه مردم لیبی است و با “انقلابیون واقعی” برای ایستادگی در برابر خواسته‌های استعماری فرانسه هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

السعیطی افزود:‌ اعلام بسیج عمومی از سوی شورا هرگز بر دیگر جبهه‌های داخلی نبرد به ویژه جبهه نبرد با داعش در شهر سرت تاثیر نخواهد گذاشت و هدف همه “انقلابیون”‌ بیرون راندن نیروهای خارجی از کل کشور است.

این فرمانده شورای انقلابیون بنغازی موضع‌گیری دولت توافق ملی لیبی را متناقض توصیف کرد و مدعی شد، دولت توافق ملی لیبی از حضور این نیروها آگاه بوده زیرا با شورا تماسی نداشته و با آنها هماهنگی نکرده است.

در همین راستا برخی منابع لیبیایی گزارش دادند، در درگیری نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی با نیروهای وابسته به شورای انقلابیون بنغازی در منطقه القوارشه واقع در غرب بنغازی، ۱۷ تن از نیروهای حفتر کشته و بیش از ۲۴ تن دیگر از آنان زخمی شدند، این در حالی است که جنگنده‌های بیگانه به بمباران منطقه مذکور ادامه می‌دهند.

برخی منابع پزشکی در لیبی اظهار داشتند، این درگیری‌ها به دنبال حمله زمینی و هوایی نیروهای خلیفه حفتر با هدف کنترل بر پایگاه‌های نیروهای شورای بنغازی آغاز شد.

به گفته منابع مذکور، نیروهای شورا از سه پایگاه عقب‌نشینی کرده و سپس دوباره در جریان درگیری‌ها به آنجا بازگشتند. در این درگیری‌ها دو تن از نیروهای شورای مذکور کشته و ۹ تن دیگر از آنان زخمی شدند.

برخی منابع در شورای انقلابیون بنغازی تاکید کردند که تعدادی جنگنده بیگانه بیش از هشت بار پایگاه‌های نیروهایشان در منطقه قنفوده واقع در شمال غرب بنغازی را هدف حملات خود قرار دادند.

همین منابع افزودند: این منطقه که محل اسکان ده‌ها خانواده لیبیایی، عربی و آفریقایی ساکن بودند، هدف آتش توپخانه‌ای قرار گرفت.

از سوی دیگر برخی منابع امنیتی لیبی در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی از کشته شدن “مرعی صالح حمد الهتاک” ملقب به “ابوحفص الیبی”، یکی از چهره های تحت تعقیب آمریکا در حمله هوایی ارتش لیبی علیه پایگاه‌های داعش و القاعده در مناطق القوارشه و قنفوده واقع در غرب شهر بنغازی خبر دادند.

ابو حفص به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی متعدد از جمله حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، تلاش برای ترور سرکنسول ایتالیا در لیبی و نیز حمله به کنسولگری انگلیس در بنغازی یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تحت تعقیب مسئولان امنیتی لیبی است.

وی یکی از کسانی است که تصویرش به همراه چند مهاجم دیگر در فیلم دوربین‌های مدار بسته کنسولگری آمریکا در بنغازی دیده شد.

وی پیش از این به گروه تروریستی داعش پیوسته بود.

سیسی:‌ برای حل‌ بحرانهای یمن، سوریه و لیبی باید تمامیت ارضی آنها حفظ شود

رییس‌جمهور مصر تاکید کرد، حل‌وفصل سیاسی بحران در کشورهایی نظیر یمن، سوریه و لیبی نیازمند حفظ وحدت و تمامیت ارضی در این کشورها است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ عبدالفتاح سیسی، ریییس‌جمهوری مصر در مصاحبه‌ای با روزنامه “هندو” تایید کرد، حل‌وفصل سیاسی بحران‌های سوریه، لیبی و یمن نیازمند وحدت در این کشورها ... سیسی:‌ برای حل‌ بحرانهای یمن، سوریه و لیبی باید تمامیت ارضی آنها حفظ شود

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, شمال غرب آسیا, لیبی

لیبی در اعتراض به حملات هوایی آمریکا سفیر این کشور را احضار کرد

پارلمان لیبی در اعتراض به حملات هوایی آمریکا به شهر «سرت» به بهانه مقابله با داعش، روز سه شنبه سفیر این کشور را احضار کرد.   به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، کمیته دفاع و امنیت ملی مجلس نمایندگان لیبی با احضار سفیر آمریکا از وی خواسته است در باره موارد ... لیبی در اعتراض به حملات هوایی آمریکا سفیر این کشور را احضار کرد

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

«محمد الناصر» اعلام کرد؛ مخالفت تونس با ایجاد پایگاه نظامی آمریکا و ناتو در این کشور

رئیس مجلس تونس در سخنانی در مسکو اعلام کرد که این کشور به آمریکا و ناتو برای ساخت پایگاه های نظامی در تونس اجازه نمی دهد. به گزارش النشره، «محمد الناصر» رئیس پارلمان تونس در کنفرانس مطبوعاتی با «سرگئی ناریشکن» رئیس مجلس دومای روسیه در مسکو تاکید کرد که تونس با ایجاد پایگاه نظامی توسط ... «محمد الناصر» اعلام کرد؛ مخالفت تونس با ایجاد پایگاه نظامی آمریکا و ناتو در این کشور

ادامه

تونس, جهان, خبر, شمال افریقا

بازگشت روسیه به خانه سازی کمونیستی

پس از فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ اجرای طرح های دولتی بزرگ خانه سازی متوقف شد، ولی اکنون برای کاهش مشکلات روزافزون ناشی از گرانی مسکن، گستردگی اجاره نشینی و حتی بی خانمانی اجرای طرح های موفق خانه سازی زمان حاکمیت کمونیست ها در روسیه در دستور کار قرار گرفته است به گزارش ایرنا، ... بازگشت روسیه به خانه سازی کمونیستی

ادامه

ارشیتکت, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا