هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

عملیات ترکیه ۷۰۰ هزار تن را در شمال سوریه آواره کرده است

یک مسئول برجسته کرد در شمال شرق سوریه از سازمان ملل خواست مکانیزمی را برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ایجاد کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، جیا کرد بدران، معاون ریاست مشترک شورای اجرایی کانتون کردها گفت: مهاجران شهر عفرین به ۴۰۰ هزار تن رسیده‌اند که نیمی از آن‌ها در اردوگاه‌ الشهباء در حلب در چند کیلومتری زادگاهشان ساکن هستند. همچنین ۳۰۰ هزار تن از شهرهای رأس العین در حسکه و تل ابیض در رقه کوچ کرده‌اند.

 

وی افزود: آن‌ها به مناطق مجاور تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) رفته یا در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند. این‌ها، ترکیه و گروه‌های مسلح را اصل مشکل می‌دانند پس چگونه این طرف‌ها نقش ضامن را برای بازگشتشان بازی می‌کنند.

 

ترکیه و شورشیان تحت حمایتش سه عملیات نظامی را انجام داده‌اند و طی این عملیات‌ها شهر عفرین و شهرهای رأس العین و تل ابیض و نوارمرزی به طول ۱۲۰ کیلومتر در مجاورت با ترکیه را اشغال کرده‌اند.

 

جیاکرد، ترکیه و گروه‌های مورد حمایتش را به تغییر ساختار ساکنان منطقه متهم کرد و گفت: مهاجرانی از مناطق دیگر را در مناطق و زمین‌های ساکنان عفرین، تل ابیض و سری کانیه با هدف تغییر بافت جمعیتی آن اسکان می‌دهند. این مناطق کاملا از سایر مناطق سوریه جدا شده‌اند و گروه‌های تندرو مرتبط با النصره و القاعده و تعدادی از عناصر داعش در آنجا حکمرانی می‌کنند. این شهرها نقطه اصلی برای عضوگیری و ملحق شدن به نیروهای سوری است که در جنگ لیبی شرکت می‌کنند.

 

بدران کرد تأکید کرد که آنکارا از مسکو و دمشق خواسته حملات به ادلب را متوقف کنند اما خودش اجازه حمله گروه‌های تحت حمایتش به شهرک تل تمر را می‌دهد.

 

بدران کرد درباره توافق‌نامه “شورای ملی کردها” و ائتلاف مخالفان سوریه برای تشکیل یک هیئت عالی و سه کمیته فرعی مشترک در کاهش نقض‌ها و ارتباط با آوارگان در شهرهای عفرین، رأس العین و تل ابیض گفت: ترکیه و ائتلاف قادر به ایفای نقش ضامن و نظارت بر هر توافقی برای بازگشت آوارگان نیستند چراکه اصل مشکل هستند. در عملیات نظامی شرکت کردند و به ربودن و بازداشت می‌پردازند و مرتکب جنایت می‌شوند.

 

وی درباره نقش شورای کرد گفت: این شورا شریک سیاسی ائتلاف مخالفان است و بخشی از مشکل است.

 

جیا کرد از سازمان ملل و شورای امنیت و ائتلاف بین‌المللی خواست مکانیزم واضحی برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ارائه کنند.

 

وی از ترکیه و ائتلاف مخالفان و شورای کردها خواسته به کمیته‌های حقوقی و طرف‌های بین‌المللی اجازه دهند به بررسی نقض‌هایی بپردازند که علیه غیرنظامیان صورت گرفته است.

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حوادث, خاورمیانه, خبر

وزیر سابق اسرائیلی: به فلسطینی‌ها توصیه نمی‌کنم معامله قرن را بپذیرند

وزیر سابق اسرائیلی اعلام کرد، به رغم وعده‌های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که طرحش به اختلاف فلسطین و اسرائیل پایان می‌دهد، درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد و طرح معامله قرن ترامپ محکوم به شکست است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

فاش‌ شدن‌ فایل‌ صوتی‌ برج‌ مراقبت‌ تهران‌ توسط‌ اوکراینی‌ها + فیلم

یک رسانه اوکراینی (یونیان اوکراین) فایلی صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوی میان برج مراقبت فرودگاه است با خلبان یک هواپیمای مسافری شرکت آسمان در لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی که موشک‌خورده است.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, حوادث, خاورمیانه, خبر

اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

به گزارش روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین‌المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و اسرائیل و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می‌شناسد و دو ... اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین