مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

عملیات تبادل در مناطق مرزی لبنان و سوریه/کشته‌شدن ۶۰ غیرنظامی سوری درحمله هوایی آمریکا

انتظار می‌رود ۹ هزار عضو النصره و خانواده‌هایشان اخراج شوند و دو هزار تروریست گروه‌های موسوم به اهل الشام وابسته به الجیش الحر نیز بر اساس توافق با دولت سوریه به منطقه الرحیبه در قلمون شرقی می‌روند.

 
منابع سوری از کشته‌شدن ده‌ها غیرنظامی در حمله جنگنده‌های آمریکایی به دیرالزور و آغاز عملیات مبادله میان مقاومت و گروه‌های تکفیری در مرزهای سوریه و لبنان خبر دادند.

 

منابع میدانی از آغاز عملیات اخراج تروریست‌های جبهه النصره از ارتفاعات عرسال لبنان به‌همراه خانواده‌هایشان و انتقال آنها به ادلب در سوریه خبر دادند.

 
به‌گفته این منابع، بیش از ۷۰ اتوبوس در ارتفاعات عرسال و حدود ۳۰ اتوبوس در فلیطه سوریه مستقر شده و انتظار می‌رود تعداد کل اتوبوس‌ها برای انتقال هزاران فرد مسلح و خانواده‌هایشان به ۱۵۰ دستگاه برسد.

 

به‌محض اخراج تمام تروریست‌های جبهه النصره، سه اسیر حزب‌الله از سوی جبهه النصره همزمان با خروج آخرین کاروان تروریست‌ها از اراضی لبنان آزاد خواهند شد.

 

همچنین عملیات آزادی پنج اسیر دیگر حزب‌الله در نقطه تبادل در گذرگاه الراشدین در حومه غربی حلب از سوی جبهه النصره انجام خواهد شد.

 

بر اساس اطلاعات موجود، اخراج تروریست‌های النصره و خانواده‌هایشان در دو مرحله متوالی انجام خواهد شد، انتظار می‌رود ۹ هزار عضو النصره و خانواده‌هایشان اخراج شوند و دو هزار تروریست گروه‌های موسوم به اهل الشام وابسته به الجیش الحر نیز بر اساس توافق با دولت سوریه به منطقه الرحیبه در قلمون شرقی می‌روند.

 

در سطح میدانی هم یک منبع سوری تأکید کرد نیروهای ارتش سوریه راه امداد‌رسانی به گروه تروریستی داعش بین دره الثرده و المقابر را در جریان پیشروی خود در جنوب شرقی دیرالزور قطع کردند. نیروهای ارتش به پیشروی در منطقه البانوراما و دانشگاه الفرات ادامه می‌دهند و جاده اصلی در تیررس نیروهای ارتش قرار گرفته‌ است. این منبع میدانی که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود نیروهای ارتش بر فشار بر منطقه ا لمقابر و الثرده متمرکز خواهند شد تا نیروهای پیشرو به نیروهای مستقر در فرودگاه نظامی دیرالزور ملحق شوند.

 

نیروهای ارتش و همپیمانان آنها پس از آزادسازی ارتفاعات شرق روستای رجم سلیمان و شمال منطقه الخرازه در عمق صحرای شرقی از سمت شمال غربی وارد استان دیرالزور شدند.

 

خبر دیگر اینکه جنگنده‌های آمریکایی مناطق الکشمه، الشویط، الدویر و العشاره در حومه شرقی دیرالزور را بمباران کردند که در نتیجه آن ۶۰ غیرنظامی جان باختند.

 

منابع سوری نیز از اقدام بالگردهای ارتش در پرتاب بروشورهایی در شهرک‌های عندان، الزهراء، حریتان و کفرحمره در حومه شمالی حلب خبر دادند که در این بروشورها از افراد مسلح خواسته شده است این شهرک‌ها را ترک کنند.
تسنیم

دمشق از شورای امنیت و سازمان ملل انحلال ائتلاف ضد داعش را خواستار شد

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از این شورا خواست به مسئولیت‌های خود درباره حفظ امنیت و صلح بین‌المللی و توقف حملات ائتلاف علیه غیرنظامیان و ملزم کردن تمامی کشورها به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم عمل کند. ... دمشق از شورای امنیت و سازمان ملل انحلال ائتلاف ضد داعش را خواستار شد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه

ورود ارتش ترکیه به کوبانی «عین‌العرب» در شمال سوریه

به نقل از روسیا‌الیوم، خبرگزاری کُرد‌زبان «ANHA» نوشت که ارتش ترکیه، عصر یکشنبه وارد شهر عین‌العرب در شمال سوریه شده است.   این خبرگزاری تصریح کرد، ارتش ترکیه همزمان با استقرار نیروهایش در مرزهای مشترک با سوریه، وارد روستاهای «سفتک» و «بوبانی» در غرب شهر عین‌العرب شده است.   طبق این گزارش، توپخانه ارتش ترکیه ... ورود ارتش ترکیه به کوبانی «عین‌العرب» در شمال سوریه

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه

رایزنی مسعود بارزانی با سفیر آمریکا در عراق با بالاگرفتن مسئله همه‌پرسی استقلال

رئیس اقلیم کردستان عراق با سفیر آمریکا در عراق و هیات همراهش دیدار کرد و برخی موضوعات را مورد رایزنی قرار داد.   به گزارش النهرین، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با «داگلاس آلن سیلیمان» سفیر آمریکا در عراق و هیات همراهش دیدار و گفتگو کرد.   در این دیدار اوضاع سیاسی در عراق ... رایزنی مسعود بارزانی با سفیر آمریکا در عراق با بالاگرفتن مسئله همه‌پرسی استقلال

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق

قلیچدار اوغلو: چرا در امور داخلی سوریه مداخله می‌کنیم؟

رهبر بزرگ‌ترین حزب جناح مخالف ترکیه به انتقاد از سیاست خارجی آنکارا به ویژه در قبال بحران سوریه و مناقشه دیپلماتیک قطر پرداخت.   کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم‌ جمهوری‌خواه که به عنوان بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه شناخته می‌شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد، کشورش در حال حاضر مشکلاتی جدی در روابط ... قلیچدار اوغلو: چرا در امور داخلی سوریه مداخله می‌کنیم؟

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه