شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

علاقه‌مندی سازمان بهداشت جهانی به واکسن کرونای روسیه

یکی از محققان ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: این سازمان به واکسن تولید شده علیه ویروس کرونا در روسیه علاقه مند است و منتظر نتیجه آزمایش آن به روی گروهی از داوطلبان خواهد ماند.

 

به گزارش تسنیم، “سومیا اس‌وامیناتان” محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی»، اعلام کرد که این سازمان به واکسن تولید شده در روسیه علیه عفونت ویروس کرونا علاقه مند بوده و همچنان منتظر نتیجه آزمایشات بالینی است.

 

به گفته این کارشناس، سازمان بهداشت جهانی از آزمایشات داروی ضد ویروس کرونا در روسیه مطلع بوده و امیدوار است که نتایج آنها رضایت بخش باشد.

 

وی در عین حال افزود: «در این سازمان تست ‌های همبستگی برای تولیدکنندگان واکسن کرونا وجود دارد و مقامات آن امیدوارند که دانشمندان روسی برای همکاری در این زمینه موافقت کنند.»

 

لازم به یادآوری است، در حال حاضر، فدراسیون روسیه در تست ‌های همبستگی داروهای پزشکی برای بیماری کووید-۱۹ که توسط سازمان بهداشت جهانی انجام می شود، مشارکت ندارد. کشورهای ایالات متحده، انگلیس، چین و فرانسه نیز به این برنامه نپیوسته‌ا‌ند.

 

پیش از این، مؤسسه تحقیقاتی-پزشکی “وکتور” روسیه از تولید سه نمونه اولیه واکسن برای عفونت ویروس کرونا توسط محققان این مرکز خبر داده که با موفقیت در حال پشت سر گذاشتن مراحل مختلف آزمایشات است.

 

علاوه بر این، واکسنی هم توسط مرکز تحقیقات ملی “گامالی” و وزارت دفاع فدراسیون روسیه تولید شده که در حال حاضر مرحله آزمایش بالینی را می‌گذراند. روز گذشته (یکشنبه)، وزارت دفاع از وضعیت جسمانی داوطلبانی که در آزمایش واکسن علیه ویروس کرونا شرکت کرده‌اند، گزارشی داده و ابراز اطمینان کرد که بعد از گذشت دو هفته، تمامی این افراد در سلامتی به‌سر برده و تزریق واکسن هیچ عارضه جانبی جدی در آنها به‌وجود نیاورده است.

کشف وجود کروناویروس جدید در ماه‌های مارس و نوامبر سال ۲۰۱۹ در اسپانیا و برزیل

پژوهشگران دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا برزیل روز پنج شنبه ۱۲ تیر/ ۲ ژوییه اعلام کردند که با تحقیق و تحلیل نمونه های فاضلاب از ماه اکتبر سال گذشته تا مارس سال جاری به این نتیجه رسیده اند که در نمونه فاضلاب ماه نوامبر سال گذشته، ویروس کرونا کشف شده است.

ادامه

اسپانیا, امریکا, انگلستان, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش

کشف ویروس کرونا در فاضلاب‌های برزیل در نوامبر سال گذشته

پژوهشگران دانشگاه فدرال سانتا کاتارینای برزیل روز پنجشنبه ۱۲ تیر، ۲ ژوئیه اعلام کردند که با تحقیق و تحلیل نمونه های فاضلاب از ماه اکتبر سال گذشته تا مارس سال جاری به این نتیجه رسیدند که در نمونه فاضلاب ماه نوامبر سال گذشته، ویروس کرونا کشف شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, دانش

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

شناسایی ویروس کرونا در فاضلاب اسپانیا به چه معناست؟

دانشگاه بارسلونای اسپانیا جمعه گذشته اعلام کرد محققان ویروس‌های روده این دانشگاه، نمونه فاضلاب منجمد جمع‌آوری شده در ژانویه سال ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۱۹ را مورد تجزیه قرار داده و روی آن تست واکنش زنجیره‌ای پلیمراز(PCR) انجام دادند.

ادامه

اسپانیا, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, دانش, فنلاند, هلند