زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

عقب ماندگی “ناامیدکننده” آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک

روزنامه انگلیسی تلگراف می نویسد ایالات متحده آمریکا در مسابقه در زمینه ساخت سلاح هایپرسونیک (ابر صوت) از روسیه و چین بطور ناامید کننده‌ای عقب مانده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در این روزنامه آمده است: “ایالات متحده آمریکا در خطر تبدیل شدن به سومین چرخ در” مسابقه هایپرسونیک” فعلی است.

 

نویسنده این مقاله توضیح می‌دهد با ظهور سلاح جدید، برتری ناوهای هواپیمابر آمریکایی دیگر تعیین کننده نخواهد بود زیرا کشتی‌های جنگی فقط “اردک‌های فریبنده” برای موشک‌های ایر صوت با بارهای هسته ای می شوند که از فضا به سوی آنها پرواز می‌کنند.

 

ضمناً در تابستان اطلاع حاصل شد شد که نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا بار دیگر در آزمایش‌های پروازی نمونه اولیه موشک ابرصوت AGM-183A Air-Launched Rapid Response Weapon (ARRW) شکست خورده است.

 

این در حالی است که چین آزمایش گلایدر هایپرسونیک DongFeng-17 خود را هفت سال پیش آغاز کرده و مسکو موشک هایپرسونیک زیرکن را با موفقیت آزمایش کرد و به موشک حتی پیشرفته تر”آوانگارد” (Avangard) مسلح شده که به نوشته روزنامه تلگراف ، “روسیه را به مقام اول در مسابقه سلاح های هایپرسونیک رسانده است. ”

 

نویسنده مقاله خاطرنشان می‌سازد:”این منصفانه است که بگوییم در پنتاگون در مورد وضعیت فعلی آمریکا در زمینه سلاح‌های هایپرسونیک نوعی ترس و اضطراب وجود دارد. مقامات آمریکایی حتی اخیراً پیشنهاد کرده‌اند که آنچه با اشیای پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده‌ها در آسمان ایالات متحده اشتباه گرفته شده ممکن است در واقع موشک‌های ابرصوت چینی یا روسی باشد.”

 

این در حالی است که بایدن نسبت به موشک‌های مافوق صوت چین ابراز نگرانی کرده است.

 

چند روز پس از آنکه رسانه‌ها گزارشی را درباره آزمایش یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط پکن منتشر کردند، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به موشک‌های مافوق صوت چین ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر به پنسیلوانیا به خبرنگارانی که با وی سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری بودند، گفت که نسبت به موشک‌های مافوق صوت چین نگران است.

 

تسلیحات مافوق صوت در جو فوقانی با سرعت بیش از ۵ برابر صوت یا حدود ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز اوایل هفته گزارش داد که چین یک سلاحی را در ماه اوت آزمایش کرده که از طریق جو زمین حرکت کرده و دور کره زمین را پیش از فرود بر روی یک هدف (که به آن برخورد نکرد) دور زده است.

 

این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که واشنگتن و رقبایش سرعت را برای ساخت تسلیحات مافوق صوت افزایش دادند. این تسلیحات نسل بعدی هستند که زمان واکنش دشمنان را از بین می‌برد.

اتحادیه اروپا نگران از دست دادن نفوذ ژئوپلتیکی در جهان

مقام های ارشد اتحادیه اروپا هشدار دادند تعلل در عمل به تعهدات این اتحادیه در ارائه کمک به کشورهای فقیرتر در زمینه توزیع واکسن کرونا، علاوه بر خطر شیوع انواع متنوع تر ویروس این بیماری، تهدید از دست رفتن نفوذ ژئوپلتیکی این اتحادیه را به دنبال دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتیوپی, افریقا, امریکای لاتین, جهان, چین, گزارش, نیجریه, هائیتی

آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک “بولاوا” از زیردریایی هسته‌ای روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، زیردریایی هسته‌ای کلاس بوری-ای موسوم به “کنیاز اولگ” با موفقیت پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک “بولاوا” را در دریای سفید انجام داد.

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

طرح جامع ناتو برای مقابله با تهدیدات روسیه/ ظهور چین تهدید اصلی برای هژمونی آمریکا

ناتو می‌گوید به دنبال تصویب طرحی جامع است تا از طریق آن بتواند قدرت بازدارنگی خود در مقابل تهدیدات نظامی روسیه را افزایش دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, امریکا, اوکراین, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, گرجستان, ناتو