گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

عقب‌نشینی شرکت‌های انرژی اروپا از تجارت با ایران از ترس تحریم‌های آمریکا

یک روزنامه آلمانی در گزارشی از عقب نشینی روزافزون شرکت‌های انرژی اروپایی از عرصه مناسبات تجاری با ایران از ترس تحریم‌های آمریکا خبر داد.

 

روزنامه آلمانی “دویچه ویرتشافتز ناخریشتن” آلمان در مطلبی از عقب نشینی شرکت های انرژی اروپا از عرصه تجارت با ایران خبر داده و نوشت: وابستگی این شرکت ها به سرمایه گذاران آمریکایی و بانک های بزرگ ایالات متحده برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران بیش از اندازه بزرگ است.

 

این روزنامه آلمانی در ادامه این گزارش نوشت: شرکت های انرژی مانند توتال فرانسه، انی و ساراس ایتالیا و شرکت های نفت رپسول و سپسای اسپانیا و شرکت نفتی هلنیک پتروایوم یونان روند محدود کردن خرید نفت از ایران را آغاز کرده‌اند.

 

یکی از کارکنان ارشد پالایشگاه نفت ایتالیا و شرکت ساراس این کشور در مصاحبه‌ای با رویترز گفته است که ما نمی توانیم در برابر آمریکا مقاومت کنیم، هنوز مشخص نیست که دولت آمریکا چه اقداماتی را می تواند انجام دهد، اما عملا ما دچار مشکلاتی خواهیم شد.

 

دولت های اروپایی پیش از این ازاین مسئله اجتناب کرده اند که اجرای مجدد تحریم های ایران از طرف آمریکا را دنبال کنند. اما شرکت های انرژی بین المللی در شرایط سختی گرفتار شده اند و میدان عمل محدودی در این راستا دارند.

 

پاتریک پویانه، رئیس شرکت توتال فرانسه اخیرا در مصاحبه ای با یک رسانه غربی گفته است که هیچ شرکت انرژی خارجی نمی تواند به خطر ادامه فعالیت در ایران تن در دهد. بانک های آمریکایی در نود درصد روند تامین مالی شرکت توتال فعالیت دارند. علاوه بر این سرمایه گذاران آمریکایی ۳۰ درصد سهام توتال را در اختیار دارند.

 

رئیس شرکت توتال در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که آمریکایی ها می توانند در این باره تصمیم بگیرند که ما هیچ تامین مالی را از آمریکا دریافت نکنیم، این غیر ممکن است که یک شرکت بین المللی مانند توتال را بدون همکاری آمریکا و تامین مالی از طرف این کشور رهبری کنیم. حقیقت این است که پایتخت دنیای امروز در دستان آمریکا قرار دارد.

 

سرمایه گذاری شرکت توتال در ایالات متحده حدود ۱۰ میلیارد دلار است. در مقایسه باید گفت که توتال حدود ۴۶ میلیون دلار برای پروژه خود برای توسعه میدان بزرگ پارس جنوبی در آب های ایران هزینه کرده است.

 

در واقع همچنین این امر بسیار دشوار شده است که شرکت های حمل و نقل و بیمه ای را بیابیم که برای انتقال نفت ایران به اروپا اعلام آمادگی می کنند.

 

یک سخنگوی شرکت رپسول اسپانیا هم این مسئله را ساده ندانسته که بتوان یک شرکت بیمه گر و حمل و نقل برای انتقال نفت ایران پیدا کرد.

 

از دیگر شرکت های انرژی بین المللی که عملیات تجاری خود در ایران را متوقف کرده و یا در شرف توقف آن هستند شرکت لوک اویل روسیه و شرکت آمریکایی دوورکورپوریشن است. در اواخر ماه می شرکت لوک اویل روسیه تصمیم گرفت که با توجه به تحریم های پیش رو از طرف آمریکا علیه ایران مناسبات تجاری خود با تهران را متوقف کند.

 

شرکت آمریکایی دوورکورپوریشن هم در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار قراردادهایی را با ایران منعقد کرد که حالا تصمیم دارد همه مناسبات تجاری خود با این کشور را به دلیل خطر تحریم های آمریکا متوقف کند.

 

شرکت انرژی لهستانی PGNiG و شرکت نروژی ساگا انرژی هم اعلام کرده اند که عملیات های تجاری خود در ایران را کاملا متوقف خواهند کرد.

تسنیم

ژاپن خرید نفت ایران را مشروط به معافیت از تحریم‌های آمریکا کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، ‘تاکاشی تسوکیوگا’ روزجمعه گفت در صورتی که دولت ژاپن مشمول معافیت تحریم‌های آمریکا درباره ادامه واردات نفت از ایران نشود، پالایشگاه های نفت ژاپن ممکن است از اکتبر بارگیری نفت خام ایران را متوقف کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, ژاپن

وزیر اقتصاد فرانسه: اکثر شرکت‌های فرانسوی قادر به ماندن در ایران نخواهند بود

برونو لومِر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه که اخیراً بارها تأکید کرده بود که اروپا نباید پیرو و مطیع سیاست‌های اقتصادی آمریکا باشد، به ناچار پذیرفت که با برقراری تحریم‌های آمریکا “اکثر شرکت‌های فرانسوی نمی‌توانند در ایران بمانند”.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه

خبرگزاری رسمی کره شمالی:‌ آمریکا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو می‌کند

به گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز چهارشنبه، اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در نشست روز گذشته در سنگاپور توافق کرده که تحریم‌های علیه پیونگ‌یانگ را لغو کند و همچنین امنیت این کشور را تامین کند.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی

مزدا و هیوندای قرارداد خود با شرکت‌های ایرانی را لغو کرده‌اند

به گفته یک نماینده مجلس ایران، خودروسازی‌های مزدا و هیوندای قراردادهای خود با شرکت‌های ایرانی را پس از خروج آمریکا از برجام لغو کرده‌اند. شرکت خودروسازی پژوسیتروئن فرانسه هم پیش‌تر از خروج خود از ایران خبر داده بود.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, ژاپن, فرانسه