چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

عقب‌نشینی بورس نیویورک از حذف سهام شرکت‌های چینی

بورس نیویورک در تاریخ ۴ ژانویه/۱۵ دی ماه بدنبال مشورت با مقامات نظارتی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دیگر ضرورتی برای حذف سهام سه اپراتور مخابراتی چین از لیست شاخص‌های این بورس وجود ندارد؛ بدنبال صدور این بیانیه بود که بورس نیویورک صرفا در طول مدت چند روز، رویکردی معکوس در پیش گرفت.

 

این در حالیست که بورس نیویورک در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده بود که معاملات سه اپراتور مهم و اصلی مخابراتی چین به نام های «چاینا موبایل»، «چاینا تلکام» و «چاینا یونیکام» از تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی به حالت تعلیق در خواهند آمد؛‌ این بیانیه مطابق با دستور العمل اجرایی دولت آمریکا در نوامبر سال گذشته میلادی صادر شده بود.

 

در حالی که بورس نیویورک تصمیم اصلی خود را در ارتباط با حذف سهام شرکت های چینی را لغو کرده است، باید گفت که قطعا ملاحظات بسیار زیادی در پشت پرده این تصمیم وجود داشته است که در این بین یک موضوع قطعی و مسلم است؛ آن موضوع این است که اگر تصمیم اصلی و اولیه بورس نیویورک مبنی بر حذف سهام اپراتورهای مخابراتی چین حقیقتا اجرایی می‌شد، آسیب‌ها و خسارت‌های گسترده‌ای به منافع بورس نیویورک و آمریکا وارد می‌شد.

 

سه اپراتور مهم مخابراتی چین بیش از ۲۰ سال است که از طریق رسید سپرده گذاری آمریکا (ADR)، مشغول تجارت و معامله در بورس نیویورک هستند و در تمام این مدت از قوانین و الزامات نظارتی تعریف شده در بازار اوراق بهادار آمریکا تبعیت کرده‌اند.

 

اگر بورس نیویورک به دلیل دستور اداری صادر شده که انگیزه پشت پرده آن نیز کاملا سیاسی بوده است، بدنبال این باشد که شرکت‌هایی که کاملا قانونی رفتار می‌کنند را سرکوب کند، این روند به طور حتم قوانین و نظم بازاری را مختل می‌سازد و به حقوق و منافع قانونی سرمایه‌گذاران جهان آسیب می‌زند و به اعتماد شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران جهانی در بورس نیویورک صدمه وارد می‌کند.

 

از همه مهم تر این است که احترام به قوانین، پایه و اساس آمریکا به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی محسوب می‌شود و تصمیم بورس نیویورک جهت حذف شرکت‌های چینی، تصمیمی ناشی از کوته‌بینی است که تاثیراتی منفی آن بر آمریکا بسیار فراتر از حد انتظار خواهد بود.

 

همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز تاکید کرده است، موقعیت آمریکا به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی به اعتماد شرکت‌ها و سرمایه گذاران جهان و پایبندی و یقین آنها به این قوانین و سیستم‌ها در آمریکا بستگی دارد و سرکوب بی‌دلیل شرکت‌های خارجی توسط آمریکا بدون تردید به تضعیف اعتماد جهان به بازار سرمایه آمریکا ختم خواهد شد.

 

در حال حاضر، روابط بین آمریکا و چین وارد دوراهی‌های جدیدی شده و تنها ملاقات بین مقامات دو کشور است که می‌تواند پنجره جدیدی از امید را باز کند؛ در این بین، انتخاب عاقلانه چین و آمریکا، احترام به بازار و قانون و حمایت از قوانین و منافع مشروع سرمایه‌گذاران تعریف می‌شود.

یونهاپ: ایران خواستار خریدتجهیزات پزشکی باپول بلوکه‌شده در کره‌جنوبی است

خبرگزاری یونهاپ از قول یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی اعلام کرد ایران خواستار استفاده ازبخشی از دارایی‌های مسدود شده خود نزد بانک‌های کره جنوبی برای خرید تجهیزات پزشکی است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

سی‌ان‌ان؛ آمریکا در هرج و مرج و چین در مسیر پیشرفت

تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان روز پنجشنبه نوشت: ایالات متحده صحنه هرج‌ومرج و آشوب‌های انتخاباتی است و با وجود گرفتاری کشورهای سراسر جهان در همه‌گیری کووید – ۱۹، چین در مسیر پیشرفت قرار دارد و در حال احیای اقتصاد و دنبال کردن اهداف ژئوپولیتیکی‌اش است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, بلژیک, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی

ترکیه و اقلیم کردستان عراق قرارداد ۲۵ ساله گاز امضا کردند

یک روزنامه چاپ ترکیه روز دوشنبه مدعی شد که ترکیه و اقلیم کردستان عراق یک قرارداد ۲۵ ساله در خصوص صادرات گاز به ترکیه امضا کردند که به موجب این قرارداد نرخ گاز وارداتی از عراق ثابت و هر یک هزار متر مکعب آن ۲۵۰ دلار خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق