بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

عفو بین‌الملل خواستار بررسی شکنجه‌گاه‌های امارات در یمن شد

به گزارش یورو نیوز، این سازمان در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرد امارات متحده عربی و نیروهای یمنی شماری از افراد را در جنوب یمن در مراکزی که «ورای حاکمیت این دولت‌ها عمل می‌کنند» زندانی کرده‌اند.

 

گزارش سازمان عفو بین‌الملل براساس بررسی‌هایی که از ماه مارس سال ۲۰۱۶ تا ماه مه سال ۲۰۱۸ در ایالت‌های جنوبی یمن صورت گرفته، اسناد بسیاری را از شکنجه و بدرفتاری از جمله ضرب و جرح ، استفاده از شوک الکتریکی و خشونت جنسی در این مراکز «یمنی/ اماراتی» ثبت کرده است.

 

امارات متحده عربی نقشی کلیدی در نبرد جبهه ائتلاف به رهبری عربستان دارد و علیه حوثی‌ها می‌جنگد.

 

تیرانا حسن، رئیس بخش مدیریت بحران سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: «به نظر می‌رسد امارات متحده عربی در جنوب یمن نوعی ساختار امنیتی فراقانونی ایجاد کرده که در آن انجام خشونت‌های فاحش همچنان بدون بازرسی ادامه دارد.»

 

وی افزود: «این جنایات که در بستر درگیری‌های مسلحانه یمن روی می‌دهد باید نهایتا همچون جنایات جنگی بررسی شوند.»

 

عفو بین‌الملل همچنین از دولت ایالات متحده خواست متحد خود یعنی امارات را ملزم کند که از راه شکنجه افراد یا نقض حقوق بشر اطلاعات کسب نکند.

 

 

یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی ‘بلک واتر’ به اسارت یمنی‌ها در آمد

رسانه های یمنی نوشتند: یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی ‘بلک واتر’ که برای امارات در یمن می جنگند و نزدیک به ‘محمدبن زاید’ ولیعهد امارات است به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن اسیر شد.

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, یمن

صدها هزار نفره در صنعا علیه عملیات ائتلاف عربی راهپیمایی کردند

به گزارش المسیره، این تظاهرات با شعار “ساحل مسؤولیت همگان است” برگزار شد و تظاهرکنندگان بر لزوم بسیج شدن جهت مشارکت در جنگ ساحل غربی در کنار نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تأکید کردند.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, یمن

درخواست سیاستمداران و فعالان حقوق‌بشری انگلیس برای پایان مشارکت لندن در جنگ یمن

به نوشته روزنامه گاردین، اخبار مربوط به تهاجم نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان و امارات به بندر الحدیده در یمن در ۱۹ ژوئن سال جاری میلادی یک فاجعه تهدیدکننده برای منطقه و برای هشت میلیون تن از مردم این کشور جنگ زده است که با خطر قحطی روبرو هستند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن