خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

عفو بین‌الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل حملات اسرائیل به شهروندان غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در باریکه غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد و خواستار تحقیق درباره آن شد.

 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «میدل ایست نیوز»، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل، کودکان و زنان جان خود را از دست داده و در برخی موارد همه اعضای یک خانواده جان باختند، زندگی غیرنظامیان فلسطینی نادیده گرفته شد و ساختمان‌های غیرنظامی از بین رفت.

 

در این بیانیه بر لزوم بررسی این حملات در قالب «جنایت علیه بشریت» یا «جنایات جنگی» تاکید شده است.

 

«صالح حجازی»، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل در این پیوند گفت ، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل پیش از چهار حمله مرگبار در نوار غزه هیچ هشداری نداده و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته شده در این باره تحقیق کند.

 

وی در ادامه افزود که  اسرائیل یک بار دیگر نشان داد که با حمله به مناطق مسکونی بدون هشدار هنگام حضور غیرنظامیان در داخل آن، زندگی فلسطینیان را نادیده گرفته است و از سال ۲۰۰۷ با محاصره غیرقانونی، آنها را مجازات می‌کند.

 

حجازی بیان کرد که حملات عامدانه به غیرنظامیان، اموال غیرنظامی و زیرساخت های آنها، غیر متناسب بوده و جنایت جنگی به شمار می‌رود.

 

معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی که در حال انجام تحقیقات در مورد اوضاع فلسطین است باید فوری این موضوع را به عنوان جنایات جنگی بررسی کند.

 

گفتنی است مردم فلسطین از روز هفتم ماه مه (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰)  در اعتراض به تصمیم اسرائیل برای اخراج چند نفر از ساکنان محله «شیخ جراح» در بیت‌المقدس شرقی و اقدامات نظامیان علیه مسجدالاقصی تظاهرات کردند که با خشونت پلیس اسرائیل مواجه شدند.

 

این تنش‌ها در روزهای گذشته شدت یافته است و مردم فلسطین در شهر غزه و کرانه باختری اشغالی نیز به این اعتراضات پیوستند.

 

بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تاکنون ۲۱۳ نفر از جمله ۶۱ کودک و  ۳۶ زن در حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه شهید و ۱۴۴۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و از بمب‌های فسفری علیه غزه استفاده می‌کند

وزارت خارجه فلسطین ضمن انتقاد از کارشکنی‌های آمریکا در نشست شورای امنیت درباره فلسطین، اعلام کرد، رژیم اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و حتی از بمب‌های فسفری علیه مردم نوار غزه استفاده کرده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

کارشناس پیشین سازمان ملل: ادعاهای آمریکا در مورد نسل کشی در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است

آلفرد موریس دی زایاس کارشناس مستقل سابق سازمان ملل در زمینه ارتقا نظم بین‌المللی دموکراتیک و عادلانه چندی پیش در گفت و گو با خبرگزاری شین هوا در ژنو گفت: ادعاهای آمریکا درباره به اصطلاح “نسل کشی” در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است و این ها تبلیغاتی با انگیزه های پنهان و ظهور ... کارشناس پیشین سازمان ملل: ادعاهای آمریکا در مورد نسل کشی در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است

ادامه

امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, چین, دیوان بین‌‌المللی لاهه, عراق, لیبی

کوبا، آرژانتین و ونزوئلا حملات اسرائیل علیه فلسطین را محکوم کردند

وزارت امور خارجه کوبا حملات بی‌رحمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه آرژانتین نیز ضمن ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن درگیری‌ها، توسل به اقدامات زورگویانه علیه غیرنظامیان فلسطینی را مورد انتقاد شدید قرار داد.

ادامه

ارژانتین, اسراییل, امریکای لاتین, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, شیلی, صهیونیسم, فلسطین, کوبا, مکزیک, ونزوئلا

نیوزویک از هشدارهایی علیه خشونت صهیونیست‌ها می‌نویسد؛ اخراج فلسطینیان باید متوقف‌ شود

نشریه نیوزویک در گزارشی با اشاره به حمله اسرائیلی‌ها به خانواده های فلسطینی با هدف اخراج آنها از منازلشان نوشت: برنی سندرز و چندین نماینده حزب دموکرات آمریکا ضمن هشدار علیه خشونت صهیونیست‌ها خواستار توقف اخراج فلسطینیان از منازلشان شدند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, گزارش