هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

عطوان؛ آغاز نبرد سوری‌ها برای بازپس‌گیری چاه‌های نفت کشور

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت ؛ دولت سوریه به تلاش های سیاسی و نظامی خود برای بازپس گیری چاه های نفت در شرق شهر دیرالزور و میدان نفتی العمر در شرق فرات واقع در شمال شرق این کشور برای جلوگیری از سرقت و قاچاق نفت خود شدت بخشیده است.

 

« عبدالباری عطوان » سردبیر روزنامه رأی الیوم در سرمقاله امروز ( شنبه ) خود ضمن اعلام این مطلب افزود: « بشار اسد » رئیس جمهور سوریه تقریبا یک ماه پیش در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد که توان نبرد با آمریکا به عنوان اشغالگر چاه های نفت در شرق دیرالزور را ندارد اما احتمال می‌دهد با توسل جستن به نیروهای مقاومت علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی حملات پارتیزانی انجام دهد؛ درست همانند آنچه که در عراق روی داد.

 

خبرگزاری های جهان دیروز جمعه از حمله موشکی طرف های ناشناس به پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی سوریه در شرق فرات خبر دادند و چند روز قبل از آن جنگنده های ارتش سوریه پالایشگاه های نفت به سرقت رفته سوریه واقع در حومه جرابلس و دروازه شرقی حلب را بمباران کردند. این میدان ها هم اکنون در اختیار گروه تروریستی به اصطلاح « ارتش ملی سوریه » است که مورد حمایت نیروهای ترکیه قرار دارد و در نتیجه این اقدام منحصر به فرد شماری از عناصر گروه یاد شده کشته و یا زخمی شدند.

 

عطوان معتقد است که سوریه با دو حمله یاد شده نبرد خود را برای پیشگیری از سرقت و قاچاق نفت خود آغاز کرده است

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با افتخار از تسلط آمریکا بر چاه های نفت سوریه سخن به میان آورد و اعلام کرد که در نظر دارد بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت مسروقه را در اختیار تشکیلات شبه نظامی کردهای سوریه قرار دهد.

 

از سوی دیگر مُردخای، بازرگان اسراییلی دو هفته پیش در گفت وگو با روزنامه « اسراییل هیوم » تاکید کرد که شرکت متبوع وی در زمینه حفاری و استخراج نفت در شمال شرق سوریه با تشکیلات خودگردان کردها در شمال شرق سوریه قرارداد بسته است. مردخای اعلام کرد که می خواهد مانع از دستیابی دولت سوریه به درآمد حاصل از فروش نفت این کشور شود.

 

بر اساس این گزارش، نفت به سرقت رفته از چاه های یاد شده سوریه روزانه ۱۲۵ هزار بشکه است و در صورت شکل گیری فرآیند بهینه سازی چاه ها و استفاده از تجهیزات مدرن ممکن است که رقم یاد شده به ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد. درآمد حاصل از فروش نفت یاد شده در حال حاضر ماهانه تقریبا ۳۶ میلیون دلار است.

 

این چاه ها قبل از شکست داعش به مدت بیش از سه سال در اختیار این گروه تروریستی قرار داشت که شهر « رقه » را به عنوان پایتخت خود در سوریه برگزیده بود.

 

این تحلیل گر سرشناس مسائل سیاسی جهان عرب با پیش‌بینی اینکه دومین مرحله از نبرد در سوریه و عراق در «مناطق مرزی دو کشور پیرامون میدان های نفت و گاز و پایگاه های نظامی آمریکا» جریان خواهد داشت، اظهار داشت: این امر ما را به یاد جنگ های پارتیزانی مقاومت عراق علیه اشغالگران آمریکایی می‌اندازد که در نتیجه آن تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز آمریکایی و مزدوران وابسته به آمریکا کشته و تقریبا ۳۲ هزار تن دیگر زخمی شدند و همین امر باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا را وداشت تا تمامی نیروهای کشورش را تا پایان سال ۲۰۱۱ از عراق خارج کند.

 

عطوان با اشاره به سفر غیرمنتظره سرلشکر علی المملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به منطقه شمال شرق این کشور و دیدارش با شخصیت های برجسته عشایر عرق در فرودگاه قامشلی گفت: دمشق با این اقدام می خواهد نقش عشایر را در حمایت از منطقه یاد شده فعال کند و از شکل گیری منطقه پرواز ممنوع توسط ترکیه و حضور گروه های تروریستی در آن جلوگیری کند. در واقع سفر المملوک زمینه ساز بازپس گیری شرق فرات و چاه های نفت آن است.

 

سردبیر رأی الیوم همچنین پیش بینی کرد که ارتش سوریه با حمایت یگان های مقاومت و نیروهای الحشد الشعبی عراق حاکمیت ملی سوریه بر سراسر منطقه شرق فرات را بازپس خواهد گرفت و نیروهای آمریکایی را وادار به عقب نشینی از آن خواهد کرد همچنانکه توانست ظرف هشت سال گذشته بخش عمده سرزمین سوریه را بازپس گیرد.

ایرنا

ریابکوف: پروژه مدرنیزه کردن «فردو» به طور کامل انجام خواهد شد

معاون وزیر خارجه روسیه درباره تعلیق اقدامات شرکت «روس اتم» در تاسیسات اتمی فردو تاکید کرد مسکو این پروژه را به طور کامل اجرا خواهد کرد، اما نیاز به زمان برای ارزیابی شرایط جدید است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

استقبال فلسطین از قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از راهکار “دو کشوری”

تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از راهکار دو کشوری و مخالفت با سیاست‌های تصرف اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی‌ها، سیاست تحمیلی، اقدامات یک‌جانبه اسراییل و حمایت از خواسته‌های فلسطینی‌ها از جمله تشکیل کشور مستقل‌شان تقدیر کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین: آمریکا سیاست غلط اعمال فشار علیه ایران را متوقف کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از آمریکا خواست سیاست غلط اعمال فشار حداکثری علیه ایران را متوقف کند و از تحمیل تحریم ها یا تهدیدهای مربوط به استقرار نیروها در خاورمیانه دست بردارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر