هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

عضو کمیسیون امنیت عراق: قدرتهای بزرگ از داعش برای برهم زدن امنیت منطقه حمایت می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (سه شنبه) گفت که برخی قدرت‌های بزرگ از باقی مانده گروه تروریستی «داعش» برای برهم زدن امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کنند.

 

به گزارش ایرنا، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد: صدها تروریست داعش ماهیانه از سوریه به عراق نفوذ می‌کنند و آنها در پس پرده ۶۰ درصد حملات و رخنه‌های امنیتی هستند که در داخل عراق روی می‌دهد.

 

وی افزود: مشکل مرزها در صدر اولویت‌های همه نشست‌های کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق قرار دارد.

 

العزاوی گفت: اردوگاه «الهول» در سوریه به یک «شبه امارتِ خفتهِ داعش» تبدیل شده است، زیرا بزرگترین شمار خانواده‌های داعشی در جهان را در خود جای داده است و آنها در مسیر انتقال آفت افراط‌گرایی به کودکان و نوجوانان گام برمی‌دارند که باعث می‌شود تا منطقه خاورمیانه در لبه پرتگاه خطرناکی قرار بگیرد.

 

وی در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» عراق خاطرنشان کرد: آنچه اتفاق می‌افتند، نشان می‌دهد که قدرت‌های بزرگی در زمینه باقی نگه داشتن گروه داعش دست دارند، زیرا این گروه اهرمی در دستان این قدرتها برای تهدید امنیت و ثبات کشورهای همجوار است.

 

این نماینده عراقی گفت: بخشی مهمی از تامین ثبات کشور ما در تقویت استحکام مرز با سوریه و جلوگیری از هرگونه تلاش برای رخنه عناصر داعش در عمق عراق و تلاش برای ایجاد راه حلی است که باعث بسته شدن پرونده اردوگاه الهول و دور کردن خطر تفکرات افراطی از آن می‌شود.

 

اردوگاه الهول که در استان «الحسکه» در شمال سوریه قرار دارد، آوارگان و خانواده‌ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه خانواده‌های داعشی محسوب می‌شود که تحت کنترل گروه موسوم به «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

 

آزاد کردن چند گروه از خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش در طول ماههای گذشته از اردوگاه الهول توسط «قسد» (کردهای سوریه)، نگرانی‌ها را درباره تحرکات دوباره تروریست‌ها در مرزهای غربی و شمالی عراق با سوریه ایجاد کرده است و برخی کارشناسان امنیتی از پتانسیل موجود در این اردوگاه برای گسترش دوباره تروریسم سخن می‌گویند.

 

اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور – در سایه تحرکات مشکوک آمریکا در مرز سوریه و عراق – افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

 

«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده‌ای داریم که نشان می‌دهد کاروان‌های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده‌اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان‌های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نشده است.

 

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز اخیرا تاکید کرده بود که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز این کشور با عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

 

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب عراق منتشر شده است.

اشرف غنی: طالبان با بهانه‌جویی‌های پی‌در‌پی از مذاکرات صلح اجتناب می‌کند

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به انفجارهای اخیر در کابل اظهارداشت که طالبان به آمدن صلح در این کشور باوری ندارد و سبب پیچیدگی وضعیت می‌شود.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تحریم, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر

آمریکا ده‌ها میلیون دلار بنزین ایران را فروخت؛ نفتکش توقیفی دیگر در راه

سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد فروش بیش از یک میلیون بشکه سوخت مصادره‌ای ایران به پایان رسیده و عواید آن به بنیاد قربانیان تروریسم در آمریکا خواهد رسید. مایک رایموندی اعلام کرد یک نفتکش دیگر که هفتهٔ گذشته توقیف‌ شده و حامل نفت ایران است در راه رسیدن به بنادر آمریکاست.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ونزوئلا

سیاست درهای باز ایران به روی «گروهک تروریستی» طالبان

روز هفتم بهمن امسال، ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان افغانستان و رئیس دفتر این گروه در قطر، در رأس هیئتی از اعضای طالبان و به دعوت رسمی ایران، برای مذاکره دربارهٔ اوضاع افغانستان و آیندهٔ حکومت آن کشور به تهران رفت.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه